آیا واقعا نیازی به خریدن آیفون ۷ هست؟! - تکفارس 
آیا واقعا نیازی به خریدن آیفون ۷ هست؟! - تکفارس 

آیا واقعا نیازی به خریدن آیفون ۷ هست؟!

امید بصیری
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - 17:11
آیا واقعا نیازی به خریدن آیفون ۷ هست؟! - تکفارس 

حال که اپل گوشی های جدید خود را معرفی کرده است بسیاری با این سوال مواجه م یشوند که آیا واقعاً باید آیفون ۷ را تهیه کرد؟! چه دلیلی برای این کار وجود دارد!؟ در ادامه ی این مقاله با تکفارس همراه باشید!

اپل بالاخره آیفون ۷ و ۷ پلاس را معرفی کرد و در اکثر موارد تمامی شایعات قبل از معرفی گوشی حقیقت داشتند به غیر از موارد کمی جدید و سوپرایز کننده مثل دو برابر شدن ظرفیت حافظه ی داخلی و یک سری تغییرات کوچک دیگر مثل عدم وجود جک ۳٫۵ میلی متری هدفون. حالا که تمامی تغییرات اعمال شده بر روی این گوشی را می دانیم زمان آن رسیده است تا افراد تصمیم بگیرند تا آیفون های قدیمی خود را تعویض خواهند کرد و یا خیر. پس با تکفارس همراه باشید تا تمامی مواردی را که در این راه باید در نظر بگیرید بررسی کنیم!

طراحی

iphone-7-sider-2

اگر آیفون ۶ و ۶s دارید و قصد خرید به روز ترین نسخه ی آیفون را دارید تغییرات زیادی را در این گوشی حس نخواهید کرد. همان طراحی همیشگی حفظ شده و صرفاً یک سری تغییرات کوچک در آن اعمال شده است که به سرعت به آن عادت خواهید کرد. نوار آنتن به لبه ی گوشی منتقل شده است و اگر این مورد قبلا باعث آزار شما بوده می تواند دلیل خوبی برای مهاجرت به آیفون ۷ باشد.از سوی دیگر طراحی قسمت دوربین گوشی کمی برجسته تر شده که باعث کمی از زیبایی آن کاسته شود علی الخصوص در مدل پلاس که محل قرارگیری ۲ عدد سنسور است. بعدا در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد چرا که این تغییرات قطعا بهبود در کیفیت تصاویر را به همراه خواهند داشت اما به هر حال کمی طول خواهد کشید تا به طراحی جدید آن ها عادت کنید.

آیفون ۷ و ۷ پلاس هم اکنون در برابر آب مقاوم هستند که باعث شده شاهد اولین سری گوشی های اپل با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب باشیم. با داشتن تاییدیه ی IP67 پاشیدن قطرات آب بر روی گوشی و یا افتادن در سینک ظرفشویی نباید شما را نگران کند چرا که دیگر قرار نیست به این گوشی آسیبی از این جهت برسد. پس اگر شما از افرادی هستید که دوست دارید آیفون خود را همه جا حتی در داخل حمام و یا استخر نیز همراه خود داشته باشید باید آیفون ۷ را تهیه کنید.

۲ رنگ جدید نیز به این گوشی اضافه شده اند اگر شما به دنبال رنگ مشکی ذغالی و یا براق بوده اید می توانید آیفون ۷ را تهیه کنید.

پس باید تا به حال متوجه شده باشید که در بخش طراحی با هیچ پاسخ مشخصی مواجه نیستید. اگر به دنبال یک طراحی کاملاً جدید بودید که شما را اغوا کند تا آیفون جدید را تهیه کنید همچین خبری نیست، آیفون هنوز هم کم و بیش شبیه مدل های ۲ سال اخیر خود است. از سوی دیگر اگر از طراحی قدیمی این سری راضی بوده اید و صرفا خواستار تغییرات جزئی ای مثل مقاومت در برابر آب، طراحی جدید دوربین و عوض شدن مکان نامناسب آنتن گوشی بوده اید باید آیفون ۷ را تهیه کنید.

عملکرد

hardware-png

بله! آیفون ۷ و ۷ پلاس از وجود جک هدفون بی بهره اند. این نکته ی منفی حتی در زمانی که شایعات آن نیز مطرح شده بودند به مذاق طرفداران خوش نیامد. حال که این مورد به واقعیت پیوسته باید شاهد بازخورد منفی طرفداران باشیم. در واقع این حذف به این معنی است که اگر می خواهید با هدفون های محبوب خود از طریق آیفون ۷ موسیقی گوش کنید و یا اسپیکر های خود را به آن وصل کنید باید از کابل لایتنینگ به هدفون داخل جعبه استفاده کنید. البته Earpod های جدیدی که همراه با آیفون ۷ عرضه میشوند یک جک لایتنینگ به همراه دارند و شرکت های مختلفی نیز سعی در عرضه ی هدفون هایی با پورت مخصوص آیفون دارند. اما این که بر روی این محصول سرمایه گذاری بکنید کمی غیر عاقلانه چرا که فقط با دستگاه های iOS ای کار خواهند کرد. با تمام این مسائل عدم وجود جک ۳٫۵ میلی متری هدفون در این آیفون یک نکته ی کاملاً منفی است حال هر چقدر که اپل سعی کند با قدیمی خواندن آن، قرار دادن یک پکیج دانگل در داخل جعبه ی دستگاه و یا عرضه ی ارزان قیمت آن در صورت وجود خرابی ارزش آن را پایین بیاورد باز هم طرفدران موسیقی از این اقدام اپل احساس خوشحالی نخواهند کرد.

به یک نکته ی مثبت در این بخش برسیم. ظرفیت حافظه ی داخلی سری آیفون در تمامی نسخه ها دو برابر شده است. کم ظرفیت ترین نسخه ی این سری هم اکنون ۳۲ گیگابایت حافظه دارد که برای اکثر طرفداران گزینه ی بسیار معقول و مناسبی است. با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر می توانید صاحب یک آیفون ۷ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی شوید که دیگر نور علی نور است! و در بیشترین ظرفیت ممکن یعنی ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی شما باید مبلغ ۲۰۰ دلار بیشتر از مدل ۳۲ گیگابایتی پرداخت کنید. و نکته ی دیگر هم اینکه آیفون s6 و s6 پلاس که حالا اپل با قیمت پایین تری عرضه خواهند کرد از این پس فقط در نسخه های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی فروخته خواهند شد. به عبارت دیگر شما با پرداخت ۶۵۰ دلار می توانید یک آیفون ۷ ۳۲ گیگابایتی بگیرید و یا یک آیفون ۶s 128 گیگابایتی! پس اگر گوش دادن به موسیقی اولویت اول شما است خرید یک ایفون ۶s که هنوز هم جک هدفون دارد می تواند گزینه ی معقول تری از خرید آیفون ۷ با حافظه ی پایین تر و جک هدفون حذف شده باشد.

در قسمت سخت افزار بگذارید رو راست باشیم، آیفون ۷ جدید تمامی گوشی های سطح بازار را پودر خواهد کرد! جدیدترین پردازنده ی اپل که بی شک سریع ترین آن نیز هست بهترین پردازنده ای است که اپل تا به حال بر روی گوشی های خود استفاده کرده است. اگر چه نباید در این راه از تاثیر سیستم عامل بی نظیر و کاملاً بهینه ی iOS نیز گذشت که برای کار با پردازنده های این شرکت در بهترین بهینه سازی ممکن قرار دارد. مسلماً با نسخه ی جدید تر این سیستم عامل کاربران نسخه های قبلی مثل سری ۶s نیز می توانند از سرعت و قدرت بیشتر آیفون خود لذت ببرند.

در این نسخه از آیفون اپل همچنین تصمیم گرفته تا از اسپیکر های استریو استفاده کند که در تولید صداهای بلندتر بسیار خوب عمل می کند. این پیشرفت در کیفیت صدا آنقدر نیست که متحیر شوید اما نه به خاطر این که بد است بلکه به خاطر اینکه اسپیکر های آیفون از قبل نیز خوب بوده اند.

برای اینکه بخش عملکرد را خلاصه کنیم باید بگوییم: اگر شما یک آیفون ۶ در اختیار دارید هم اکنون دو گزینه ی عالی برای ارتقا در اختیار دارید. می توانید به سراغ آیفون های ۶s و یا ۶s پلاس بروید که حال با ظرفیت های افزایش یافته و قیمت های سخاوتمندانه از سوی اپل می توانند بسیار گزینه های معقولی باشند و یا اگر آن قدر به هدفون ها اهمیتی نمی دهید به سراغ جدید ترین و سریع ترین آیفون یعنی آیفون ۷ بروید. شاید دارندگان آیفون ۶s علاقه ی آن چنانی به خرید آیفون ۷ جدید نداشته باشند اما بی شک دارندگان آیفون ۶ باید به فکر به روز رسانی آیفون حالا دیگر دو نسل پیش خود بکنند.

دوربین

dual-cam

اپل باز هم در در قسمت دوربین هایش تغییرات محسوسی ایجاد کرده است. در مورد آیفون ۷ معمولی; در حالی که در سال گذشته تنها آیفون هایی که قابلیت ثابت سازی اپیتکال تصویر(OIS) را استفاده می کردند نسخه های پلاس این گوشی بودند امسال آیفون های اصلی و یا بهتر بگوییم کوچک تر نیز از این قابلیت بهره خواهند برد. این نکته ی بسیار عالی ای است که کیفیت عکس ها را بسیار بالاتر از قبل خواهد برد. ثابت سازی اپیتکال تصویر به درد کسانی که میخورد که بسیار در هنگام عکس برداری دچار لرزش دست می شوند و به دلیل این که تقریبا هیچ کسی نیست که بتواند جلوی لرزش دست خود را بگیرد(!) پس باید بگوییم به کار همگان خواهد آمد. با توجه به اینکه جلوگیری از لرزش دست غیر ممکن است و شاتر نیز باید برای مدت زمان بیشتری باز بماند پس این قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود.

آیفون ۷ پلاس حتی به روز رسانی بزرگتری نیز در خود می بینید! این آیفون حال با دو دوربین با لنز های مجزا بهره می برد. یکی همان همیشگی با ۱۲ مگاپیکسل کیفیت و ثابت ساز اپتیکال تصویر است که در نسخه ی معمولی نیز پیدا می شود. دومی از یک لنز اصطلاحا Telephoto خاص بهره می برد که دیافراگم F 2.8 را ارائه می کند. این بدان معنی است که شما قادر خواهید تا عکس های بوکه ی(یک اصطلاح عکاسی به معنی این که قسمت هایی که خارج از فوکوس هستند در عکس بهتر مشاهده می شوند.) بهتری بگیرید.اپل این قابلیت را با یک به روز رسانی نرم افزاری به دیگر آیفون ها نیز خواهد آورد اما این قابلیت که به صورت طبیعی بتوانید همچین کاری را بکنید قضیه ی کاملا متفاوتی است. همچنین قابلیت بیشتر زوم اپیتکال را نیز نباید از یاد برد.

دوربین عکس برداری سلفی نیز از ۵ مگاپیکسل در نسخه ی قبلی به ۷ مگاپیکسل در این نسخه افزایش پیدا کرده است. شکی نیست که مشتاقان عکس برداری سلفی در پوست خود نیز نمی گنجند!

در خلاصه ی بخش دوربین نیز باید بگوییم: اگر به عکاسی و عکس برداری علاقه ی زیادی دارید حتما باید ارتقا به آیفون ۷ پلاس را در نظر بگیرید. حتی اگر از نسخه ی معمولی آیفون نیز بیشتر خوشتان می آید باید بگوییم که کیفیت عکس ها با این نسخه نیز بهتر از قبل خواهند بود که چیز واضحی است. لنز مستقل Aperture با دیافرگام ۱٫۸، سنسور بزرگتری که نور بیشتری نیز جذب خواهد کرد و ثابت ساز اپتیکال تصویر همگی برتری های این نسخه به نسخه های قبلی هستند. دارندگان آیفون ۶ به محض عکاسی با آیفون ۷ متوجه تغییرات چشمگیر آن خواهند شد.

جمع بندی

همان طور که تا الان نیز متوجه شده اید این مسئله که گوشی خود را به آیفون ۷ به روز رسانی بکنید و یا خیر کاملاً به شما بستگی دارد و هیچ پاسخ مشخصی نمی توان به آن داد. طراحی جدید آن قدر ها هم “جدید” نیست و ما مطمئینم هر چقدر هم که رنگ های جدید جذاب به نظر برسند باز هم دلیلی قطعی برای به روز رسانی گوشی نخواهند بود. برای اینکه به جواب برسید باید با خود فکر کنید که به چه چیزی در گوشی اهمیت بیشتری می دهید. آیا مسئله ی جک هدفون که با آن آهنگ های مورد علاقه تان را گوش می کنید خیلی حیاتی است؟ اگر این گونه است چقدر تمایل دارید که همیشه یک دانگل اضافه با خود به همه جا حمل کنید؟!

یا آیا به عکس برداری بیشتر از همه چیز اهمیت می دهید؟ اگر این گونه است باید حتما آیفون ۷ و یا ۷ پلاس را تهیه کنید چرا که در زمینه ی عکس برداری کاملا بهبود یافته و بی نظیر عمل می کنند. همین قضیه سر مسئله ی پردازنده نیز برقرار است و اگر می خواهید سریع ترین آیفون تاریخ را به همراه داشته باشید باید گویش خود را به آیفون ۷ به روز رسانی بکنید.

اگر یک آیفون ۶ هم داشته باشید که دیگر هیچ! بسیاری از گزینه های مناسب را برای به روز رسانی در این سال خواهید داشت. ارتقا به آیفون ۶s و یا ۶s پلاس به شما حافظه ی بیشتر، دوربین بهتر و صفحه نمایش حساس به ضربه ی ۳ بعدی خواهد داد. ارتقا به آیفون ۷ نیز به شما تجربه ی دوربین حتی بهتر از آیفون ۶s و باتری بسیار قوی را نیز خواهد داد.تصمیم با شماست!

capture

منبع:phonearena.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.