بررسی گلکسی S7 Active:پرچم دار مقاوم! - تکفارس 
بررسی گلکسی S7 Active:پرچم دار مقاوم! - تکفارس 

بررسی گلکسی S7 Active:پرچم دار مقاوم!

امید بصیری
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - 17:00
بررسی گلکسی S7 Active:پرچم دار مقاوم! - تکفارس 

گلکسی S7 Active سنت سامسونگ در ارائه ی یک گوشی شبه نظامی وار(به معنی وجود قابلیت های فیزیکی بالا) از آخرین نسخه ی پرچم داران سری S این شرکت به همراه تعدادی قابلیت جذاب برای مشتریان مختلف را حفظ می کند. بسیاری گفته اند که گلکسی نوت ۷ همان گلکسی  S7 Edge با قلم S Pen است اما گلکسی S7 Active شایستگی نامیده شدن به عنوان گلکسی S7 Plus را دارا است. این گوشی و پرچم دار اصلی سامسونگ دارای صفحه نمایش های یکسان، پردازنده های یکسان، حافظه ی داخلی یکسان، دوربین های یکسان، پشتیبانی یکسان از کارت حافظه و همچنین نسخه ی یکسان سیستم عامل اندروید هستند. اما تفاوت های آن ها به وجود کلیدهای فیزیکی، رنگ طلایی شنی جدید، طراحی مقاوم در برابر انواع شوک و همچنین باتری بزرگ تر خلاصه می شود.در ادامه ی این مقاله با تکفارس همراه باشید!

از آنجایی که گلکسی S7 Active همان گلکسی S7 با تعدادی قابلیت های متفاوت است ما وقت زیادی بر روی توضیح قابلیت های یکسان آن ها صرف نخواهیم کرد و صرفا به ارائه ی گالری تصاویری از آن کفایت می کنیم.

قبل از این که وارد بحث شویم بگذارید نکته ای را به شما بگویم. من حدود ۸ هفته با این گوشی زندگی کرده ام. میزان شارژدهی آن را چه با سیم کارت و چه بدون آن بررسی کرده ام. حال بگذارید اول به سراغ تفاوت های آن با نسل قبل خود یعنی گلکسی S6 Active برویم.

زیبایی ظاهری

20160805_175500-720x540

گلکسی S7 Active با ابعاد ۱۴۸.۸ * ۷۵.۰ * ۹.۹ میلی متر عرضه شده است در حالی که نسل قبلی آن ابعاد ۱۴۶.۸ * ۷۳.۴ * ۸.۶  میلی متر را دارا بود و این افزایش در ابعاد را باید مدیون باتری این گوشی بدانیم. گلکسی S7 Active امسال رنگ جدیدی را در رنگ های خود می بیند طلایی شنی، رنگی که در نسخه ی قبلی یعنی گلکسی S6 Active وجود نداشت، رنگی که ما فکر می کنیم استقبال بیشتری از رنگ های همیشگی سفید خاکستری و مشکی خاکستری از سوی مشتریان از آن خواهد شد. به هنگام خرید این گوشی فروشنده به من گفت که بهتر است رنگ مشکی را خریداری کنم اما با توجه به سابقه ی قبلی استفاده از رنگ طلایی شنی باید بگویم که بیشتر از این نمی توانستم با وی مخالف باشم. رنگ طلایی به حدی زیباست که باعث میشودحتی لوگوی AT&T پشت گوشی نیز زیبا باشد، چیزی که من فکر نمی کردم هیچ وقت ممکن باشد!

حتما شما با دیدن عکس های گوشی در رنگ طلایی شنی با خود می گویید که این رنگ اصلا زیبا نیست اما من به شما پیشنهاد می کنم که قبل از تصمیم گیری حتما یک بار از نزدیک این رنگ را (در فروشگاه ها) ببینید تا بفهمید که چقدر زیبا و دلچسب است. دیدن این رنگ از نزدیک تمام ذهنیت شما را تغییر خواهد داد و حتی ممکن است همان جا اقدام به خرید گوشی بکنید!

جدا از رنگ طلایی شنیِ گلکسی S7 Active این گوشی مقداری از طراحی و رنگ و لعاب نسخه ی قبلی خود را همچنان دارا است. سامسونگ دوربین جلویی را دقیقا در همان مکانی که در نسخه ی گلکسی S6 Active وجود داشت قرار داده است اما سنسور های حرکت سنج و فاصله سنج را از قسمت راست گلکسی S6 Active به قسمت جپ  گلکسی S7 Active منتقل کرده است. دوربین جلویی که مخصوص عکس برداری سلفی است در این نسخه کمی بزرگ تر به نظر می رسد. میکرفون گلکسی S7 Active امسال کمی برجسته تر از گلکسی S6 Active به نظر می رسد که این مطمئنا باعث افزایش کیفیت تماس های صوتی و تصویری خواهد شد.

پنل جلویی گلکسی S6 Active طراحی ۴ گوش مانندی دارد در حالی که طراحی گلکسی S7 Active کمی خمیده تر به نظر می رسد. اسپیکری که در پشت گلکسی S6 Active قرار داشت هم اکنون در قسمت پایین گلکسی S7 Active قرار دارد. اقدامی که در جهت لذت بیشتر مشتریان انجام شده تا باعث پیشرفت کیفیت صدای خروجی شود.

وقتی که به لبه های پایینی صفحه نمایش هر دو گوشی نگاه می کنیم چیز دیگری هست که جلب توجه می کند: سامسونگ تغییراتی در دکمه های موجود در این گوشی داده است. در حالی که در گلکسی S6 Active دکمه های خانه(Home)، برگشت(Back) و صفحات(Pages) به یکدیگر متصل بوده اند این شرکت کره ای تصمیم گرفته تا امسال آن ها را از یکدیگر مجزا طراحی کند.حالا شما ۳ دکمه برای ۳ عمکلرد مجزا خواهید داشت که بر خلاف طراحی قبلی که که ۳ دکمه ی متصل زمخت را در نگاه اول طوری نشان می داد که انگار یک دکمه ی بسیار دراز در جلوی چشممان است. دکمه ی خانه در این گوشی بر خلاف نسخه ی قبلی کمی گودتر شده است.

جک هدفون و میکروفون هر دو در قسمت بالایی این گوشی باقی می مانند همانند گلکسی S6 Active اما بر خلاف این گوشی گلکسی S7 Active دیگر از مادون قرمز بهره نمی برد و این امکان در این گوشی حذف شده است. مادون قرمز در گلکسی S6 Active 2015 همچون S6  و S6 Edge حاضر بود اما سامسونگ از آن در طراحی گلکسی نوت ۵ استفاده نکرد.گلکسی S7 Active نیز همانند تمام پرچم داران حال حاضر سامسونگ طبق برنامه ی روز این شرکت که در گلکسی نوت ۵ نیز مشاهده کردیم عمل می کند: دیگر خبری از مادون قرمز نخواهد بود همانطور که در گلکسی S7  و S7 Edge دیدیم. این مسئله آنچنان مهم نیست اما ممکن است بعضی مشتریان این گوشی را با این قابلیت بخواهند اما بعد از خرید از اینکه مادون قرمزی وجود ندارد ناراحت شوند.

در قسمت پشتی این دو گوشی شاهد یک تضاد هستیم. در قسمت پشتی گلکسی S6 Active ما شاهد دوربین مربعی و فلاش LED و اسکنر ضربان قلب دایره ای بودیم. در حالی که در گلکسی S7 Active ما شاهد دوربین دایره ای و فلاش LED و اسکنر ضربان قلب مربعی هستیم! در واقع سامسونگ کاملا طراحی خود درباره ی قسمت پشتی را نسبت به نسخه ی قبلی تغییر داده است. آرم شرکت مخابراتی ارائه دهنده ی این گوشی و همچنین اطلاعات مربوط به سازندگان آن همچنان بدون تغییر باقی مانده اند. لبه های پلاستیکی گلکسی S6 در این گوشی با لبه های لاستیکی تعویض شده اند که چسبندگی و قدرت استحکام بیشتری نسبت به نسخه ی قبلی ارائه می دهند.

صفحه نمایش

20160805_173202

صفحه نمایش گلکسی S7 Active کاملاً شبیه به S7 است. صفحه نمایش ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰*۱۴۴۰(Quad HD) Super AMOLED که توسط محافظ Gorilla Glass 4 محافظت می شود. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش با ابعاد آن به ۵۷۶PPI می رسد(یکی از بالاترین ها در کل صنعت تلفن همراه). با پنل Super AMOLED سامسونگ رنگ ها بسیار طبیعی و واقعی به نظر می رسند البته رنگ ها به خوبی دو پرچم دار اصلی یعنی S7 و S7 Edge نیستند ولی باز هم بسیار طبیعی هستند و از اکثر گوشی های بازار بهتر به نظر می رسند. پیمایش و کالیبره شدن رنگ ها در پرچم داران اصلی بسیار بهتر است(گلکسی Note 7،S7 و S7 Edge). البته این سنت سامسونگ نیز می تواند تلقی شود چرا که معمولا سری Active کمی پایین تر از پرچم داران اصلی هستند.

صفحه نمایش این گوشی از سه لایه تشکیل شده است که لایه ی اول آن پلاستیکی است. دقیقا همان نوعی که در طراحی موتورلا Turbo Driod 2 استفاده شده بود. برای تعجب بسیاری از مشتریان باید بگوییم که پنل پلاستیکی گلکسی S7 Active در درجه ی سختی ۳ به راحتی خراش بر می دارد و در برابر فلز و خط و خش فلزی به هیچ وجه مقاوم نیست. کلید اتومبیل و یا وسایلی از این قبیل می توانند به راحتی صفحه نمایش این گوشی را خط بیاندازند.

یکی از جالب ترین نکات راجع به گلکسی S7 Active این است که این گوشی طبق گفته ی سامسونگ از قابلیت ضد شکستگی تا ۵ فوت در صورت برابر سقوط از رو به رو مقاوم است! البته ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که ادعای سامسونگ را به ورطه ی آزمایش بکشید! چرا که ممکن است در شرایط عادی هم صدمات غیر قابل جبرانی به گوشی وارد شود پس سعی در آزمایش راستگویی سامسونگ نکنید.

سامسونگ رسماً اعلام نکرده که چگونه موفق به تولید صفحه نمایش ضد شکستن شده است اما منابع از طراحی ۳ لایه این گوشی به عنوان راز ضد شکستگی آن یاد می کنند. سامسونگ در این ۳ لایه از پلاستیک، لایه ی Gorilla Glass 4 و صفحه نمایش استفاده کرده است. در لایه ی بیرونی شما قسمت پلاستیکی را مشاهده می کنید. پس از آن لایه ی محافظ Gorilla Glass 4 قرار خواهد داشت و پس از آن تازه شاهد صفحه نمایش Super AMOLED این گوشی خواهید بود. این راز تولید صفحه نمایش ضد شکستن گلکسی S7 Active بود که بی شک لذت و امنیت و آرامش زیادی را به کاربران منتقل خواهد کرد.

عملکرد سخت افزاری

20160805_174035-720x540

گلکسی S7 Active از همان سخت افزار مشابه گلکسی S7 بهره می برد. پردازنده ی چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۲۰ با ۴ گیگابایت حافظه ی رم از نوع LPDDR4 که دقیقا مشابه گلکسی S7 ، S7 Edge و پرچم دار جدید یعنی نوت ۷ است. این سخت افزار به معنی آن است که خریداران گلکسی S7 Active دقیقا همانند قدرت سخت افزاری را تجربه می کنند که خریداران دیگر پرچم داران سامسونگ در سال ۲۰۱۶ تجربه خواهند کرد. آخرین نسخه از سری Active دوباره به سراغ پردازنده های کوالکام می رود پس از آن که گلکسی S6 Active از پردازنده ی اگزینوس ساخت سامسونگ یعنی اگزینوس ۷۴۲۰ در قلب خود بهره برد. در تجربه ی شخصی باید بگویم که پردازنده ی اگزینوس سامسونگ تجربه ی بهتری برای من فراهم می کرد نه تنها در بحث مصرف باتری بلکه در عملکرد کلی دستگاه(گرچه باید بگویم که کمی در مسئله ی داغی ضعیف عمل می کرد) اما به هر حال این شرکت ترجیح داده تا از پردازنده های کوالکام در نسخه ی جدید تر سری Active استفاده کند.

اسنپدراگون ۸۲۰ همانند برادر کوچکتر خود یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ بیش از حد داغ نمی کند اما همچنان کمی داغ تر از حد معمول است(گرچه داغ تر از گلکسی S7 Edge نخواهد شد قطعا!). با طراحی جدید این پردازنده چیزی که می توانست همانند یک سیب زمینی سرخ شده داغ شود دیگر وجود ندارد. طراحی جدید از گرمای بیش از حد و غیر قابل تحمل جلوگیری می کند. به عبارت دیگر گلکسی S7 Active نه تنها ضد آب ضد گرد و خاک و ضد شکستن است بلکه مقاوم به تغییرات آب و هوا و دما نیز هست.

در مدتی که با گلکسی S7 Active سپری کرده ام در بیرون از منزل دمای آن به دلیل گرمای بیش از حد ایالات متحده داغ تر از حد معمول نیز شده است اما نه در حدی این گرمای زیاد به دستگاه آسیبی وارد کند. مقاومت آب و هوایی(که علاوه بر ضد آب و گرد و خاک بودن قابلیت ضد گرما را نیز به آن اضافه می کند) شاخه ی جدیدی از مقاومت است که من امیدوارم همچنان در سری Active قابل مشاهده باشد.

حافظه داخلی

20160906_171313

گلکسی S7 Active سی و دو گیگابایت حافظه ی داخلی دارد و همچنین از کارت حافظه ی جانبی نیز پشتیبانی می کند که می تواند کارت حافظه ای با ظرفیت ۲۰۰ گیگابتی را نیز پشتیبانی کند. این میزان پشتیبانی شده در گلکسی S7 Active دقیقا مشابه گلکسی S7 و S7 Edge است اما کمی با نوت ۷ که به تازگی معرفی شده تفاوت دارد. نوت ۷ از حافظه ی جانبی تا ۲۵۶ گیگابتی نیز پشتیبانی می کند. گلکسی S7 Active همانند نسخه ی قبلی خود با قابلیت UFS 2.0 برای خوانش و نوشتن سریع تر عرضه شده است تا سرعت کلی استفاده از کوشی را بالاتر ببرد. همان طور که قبلا گفتیم سامسونگ همچنان نیز کارت حافظه ی جانبی را پشتیبانی می کند تا کسانی که احساس می کنند به حافظه ی بیشتری احتیاج پیدا می کنند نیز بتوانند محتویات و اطلاعات مورد علاقه ی خود را در S7 Active ذخیره کنند.

خریداران گلکسی S7 Active از این ۳۲ گیگابایت موجود بر روی گوشی فقط به ۲۱.۹ گیگابایت آن دسترسی خواهند داشت(حدود ۱۰ گیگابایت غیر قابل دسترسی است).۹ گیگابایت مختص اطلاعات سیستمی و ۱ گیگابایت نیز مختص اطلاعات جانبی دیگر خواهند بود.

باتری

20160805_175437-720x540

گلکسی S7 Active با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت عرضه می شود که طبق آمار یکی از بیشترین ظرفیت های باتری ای است که غول کره ای تا به حال در گوشی های هوشمند خود استفاده کرده است. شاید تنها گوشی ای از سری گلکسی که بتوان به عنوان ظرفیت باتری بیش تز از گلکسی S7 Active نام برد گلکسی A9 Pro با ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰۰ میلی آمپر خواهد بود.

وقتی که صحبت به میزان مصرف باتری و ظرفیت باتری می رسد گلکسی S7 Active عملکرد بی نظیری از خود نشان می دهد. در مواقعی که کار زیادی با گوشی نکنید این گوشی می تواند تا ۳۰ ساعت که عملکرد بی نظیری است از خود پشتیبانی نشان دهد و اگر در روز با آن خیلی کار کنید یعنی متوسط ۱۰ ساعت کار کنید باز هم تا ۲ روز یا بعضا ۲ روز و نیم نیز پشتیبانی خواهد کرد. مطمئنا مواقعی نیز پیش خواهند آمد که در اثر استفاده ی بیش از حد مدت زمان شارژدهی از آمار ذکر شده کم تر شود اما به هر حال این آمار حدود شارژدهی این گوشی بودند که خدمت شما عرض کردیم.

میزان شارژدهی گلکسی S7 Active یکی از بزرگترین مزیت های آن است که عملکرد بی نظیری دارد. عملکرد باتری این گوشی به حدی خوب است که اگر با یکی دیگر از محصولات این شرکت نظیر نوت ۷  کار کنید کاملاً متوجه میزان شارژدهی فوق العاده این گوشی خواهید شد(البته این به معنی شارژدهی بد نوت ۷ نیست بلکه فقط از بی نظیر بودن گلکسی S7 Active حکایت دارد). با این شرایط باید بگوییم که دارندگان گلکسی S7 Active یکی از خوشبخت ترین دارندگان تمامی گوشی های همراه در سرتاسر دنیا هستند چرا که هیچ نگرانی ای بابت شارژدهی گوشی خود نخواهند داشت.

گلکسی S7 Active با همان شارژر های Micro USB سابق عرضه خواهد شد بنابراین هنگام استفاده از این گوشی حتما شاهد پخش شدن چند شارژر Micro USB در گوشه و کنار خانه خواهید بود. اگر تصمیم بگیرید که از شارژ دهی USB C_Type استفاده کنید در مدت کمتر از دو ساعت ممکن است که شارژ گوشی شما به بیش از ۸۰ درصد برسد. گرچه اگر از شارژ بی سیم سریع(Fast Wireless Charging) استفاده کنید در مدت زمان ۲.۵ تا ۳ ساعت شاهد خواهید بود که این گوشی کامل شارژ شده است.

می توانید آماری از باتری این گوشی هوشمند را در زیر مشاهده کنید اما دقت کنید که شارژدهی بالا صرفا تنها قابلیت و برتری این گوشی نیست.

screenshot_20160710-203823-68x270 screenshot_20160710-203837-151x270 screenshot_20160716-003552-77x270 screenshot_20160716-003605-151x270

دوربین

20160729_152402-e1473424828364

گلکسی S7 Active از دوربین ۵ و ۱۲ مگاپیکسلی ای دقیقا همانند گلکسی S7 و S7 Edge استفاده می کند که البته در گلکسی نوت نیز استفاده شده است.

عکس برداری با دوربین اصلی و ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی چیزی جز لذت به همراه ندارد! کیفیت عکس برداری در روز های گرم تابستان با این گوشی بی نظیر است. کیفیت عکس برداری از خانه و باغ های اطراف نیز می توانید تعدادی از عکس های گرفته شده با این گوشی را در ادامه ی این مقاله ببینید.

چرا گلکسی S7 Active گوشی خوبی است؟

قابلیت ضد شکستگی صفحه نمایش و طراحی مقاوم

قرار نیست در این قسمت لیستی از قابلیت های فوق العاده ای که هیچ گونه عیبی نیز ندارد برای خرید این گوشی را ببینید بلکه قرار است تا ویژگی هایی معرفی شود که نه تنها واقعی هستند بلکه از دلایل اصلی هر مشتری برای خرید این گوشی محسوب می شوند. حالا که مسائل و قسمت های اصلی این گوشی بررسی شده اند وقت آن است که ببینیم چه قسمت هایی از این گوشی کار آمد و چه قسمت هایی به درد نخور و زجر آور هستند. در ادامه ی این نقد با تکفارس همراه باشید!

اولین نکته ای که باید بگوییم این است که قابلیت ضد شکستن صفحه نمایش این گوشی و همچنین مقاومت بسیار بالایی گوشی در کل یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت و همچنین مقبولیت این گوشی در میان هواداران آن است. اما این شاید دلیل کافی ای برای طرفداران که به قابلیت ضد شکستن صفحه نمایش و یا مقاومت بالای گوشی علاقه ای دارند نباشد اما همچنان علاقمند به این گوشی باشند و آن را جذاب بیابند. به هر حال این زبان طراحی سامسونگ است و ممکن است برخی خوششان بیاید و یا نیاید. صفحه نمایش فقط تا ارتفاع ۶ پا(حدود ۱ و نیم متر) در برابر شکستن مقاوم است و اگر شما بخواهید آن را از یک هواپیما(!) به بیرون پرت کنید مسلما سالم نخواهد ماند!قابلیت ضد شکستن صفحه نمایش و مقاومت بالای گوشی بدون یکدیگر ناقص هستند. داشتن گوشی با مقاومت بالای بدنه که صفحه نمایش شکننده ای دارد به درد کسی نمی خورد. حتی بر عکس این مسئله نیز صادق است. صفحه نمایش مقاوم و بدنه ی آسیب پذیر نیست کارایی ندارند. به همین دلیل این دو ویژگی کاملاً مکمل یکدیگر هستند و سامسونگ نمیز به این مسئله توجه داشته است.

با تمام این شرایط گلکسی S7 Active 2017 بی شک زیباترین گوشی از سری Active است که تا به حال تولید شده است. بی شک وجود رنگ بندی طلایی شنی نیز در این ظاهر زیبا و دلربا تاثیر زیادی داشته است. به شخصه از طراحی و رنگ بندیِ سبز جنگلی خوشم نمیامد و فکر هم نمی کنم حتما لازم باشد تا این طراحی را در پشت گوشی ببینید تا به مقاومت بالای آن پی ببرید.

رنگ مشکی تیپیکال است و با تمامی رنگ های مشکی و سفیدی که در بازار وجود دارند، داشتن یک رنگ طلایی مزیتی را می دهد که از ابتدای تولد سری Active تا به امروز از آن بی بهره بوده. باید به سامسونگ برای پیشرفت در طراحی و همچنین جذاب کردن S7 تبریک گفت.

حافظه ی جانبی باز می گردد

بعد از اینکه ترکیب ساختار UFS 2.0 و اسلات کارت حافظه جانبی به خوبی با یکدیگر جواب دادند سامسونگ از هر دو در گلکسی S7 Active استفاده کرده است. اگر به یاد داشته باشید گلکسی S6 Active از کارت حافظه ی جانبی بی بهره بود اما حالا با گلکسی S7 Active مشتریان از این قابلیت استقبال خواهند کرد.

درگاه پرداخت امن سامسونگ (Samsung Pay)

سامسونگ همراه با عرضه ی S6 Active و S7 Edge در سال ۲۰۱۵ طرح Samsung Pay را نیز عرضه کرد و تا آخر سال آن را به گلکسی S6 Active و گلکسی نوت ۵ نیز اضافه کرد. پس از آن نیز گلکسی S6 Active هم به همراه Samsung Pay به بازار عرضه شد (اگرچه این اقدام پس از عرضه ی اندروید لالی پاپ برای این گوشی صورت گرفت). Samsung Pay به مشتریان این امکان را می دهد که خرید های خود در هر مکانی که از کارت های خرید معمولی پشتیبانی می کند انجام دهند و این یعنی تقریبا ۹۰ درصد نقاط دنیا از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. پس از اینکه سامسونگ از ارائه ی پیش فرض این قابلیت بر روی گلکسی S6 Active خودداری کرد حال با ارائه ی گلکسی S7 و گلکسی S7 Active شاهد این هستیم که این قابلیت به صورت پیش فرض بر روی این گوشی وجود دارد. اگرچه هنوز هم برنامه ی Android Pay شرکت گوگل یکی از انتخاب ها است اما Samsung Pay استفاده شده در سری گوشی های سامسونگ بسیار بهتر و کارآمد تر از آن است و بی شک تمامی مشتریان این نرم افزار را به مشابهانش ترجیح خواهند داد.

دکمه های فیزیکی

خیلی ها هستند که دکمه های نرم افزاری بر روی صفحه نمایش ها را به دکمه های فیزیکی ترجیح می دهند اما به شخصه همیشه طراحی دکمه های فیزیکی سری S6 Active سامسونگ را دوست داشته ام. در نسخه های قبلی سری Active همیشه استفاده از دکمه های فیزیکی به جای استفاده از دکمه های نرم افزاری که در سری نوت و یا پرچم داران دیگر به آنها عادت کرده بودیم کمی نامانوس و سخت بود اما دکمه های فیزیکی گلکسی S7 Active بسیار روان و راحت هستند و لذت بی نظیری هنگام کار با آنها به شما دست می دهد و دیگر حس اینکه انگشتان خود را در تکه ای گل می کنید به شما دست نمی دهد.

سامسونگ تلاش بسیاری کرده است تا تجربه ی لذت بخش تری هنگام کار کردن با گلکسی S7 Active به شما دست دهد و یکی از آن تلاش ها بر روی دکمه های فیزیکی انجام شده است که واقعا نیز جواب داده است.

چرا گلکسی S7 Active گوشی خوبی نیست؟

هیچ زمانی تقریبی مدت زمان شارژ وجود ندارد

گلکسی S6 Active از قابلیتی که نشان دهد چقدر طول خواهد کشید تا شارژ گوشی شما کامل پر شود بی بهره بود و متاسفانه این نقطه ضعف هنوز در این گوشی نیز باقی مانده است. اگر شما گوشی خود را به کابل شارژر از طریق Micro USB وصل کنید و یا آن را از طریق شارژ بی سیم شارژ کنید هنوز هم باید بر طبق ایده های خود حس بزنید که چقدر طول خواهد کشید تا گوشی به شارژ ۱۰۰ درصد برسد.

عدم پشتیبانی از Gear VR

نسخه ی قبلی این گوشی نیز از عینک واقعیت مجازی سامسونگ پشتیبانی نمی کرد و سامسونگ بار دیگر از قرار دادن این قابلیت در این گوشی خودداری کرده است. عینک واقعیت مجازی سامسونگ که سال گذشته همراه با گلکسی نوت ۵ معرفی شد از گلکسی S6 Active و یا S7 Active پشتیبانی نمی کند و سامسونگ نیز هیچ گونه توضیحی راجع به این قابلیت نداده است(که باعث می شود فکر کنیم که همچین قابلییت به کل وجود ندارد). کسانی که به واقعیت مجازی علاقه ای ندارند و فقط به دنبال گوشی ای با قابلیت های استقامتی فوق العاده بالا می گردند به این موضوع اهمیت نخواهند داد اما مشتریانی که میخواهند ۸۰۰ دلار خرج کنند و قابلیت هایی نظیر پرچم دار شکننده ی اصلی را تجربه کنند باید دور این قابلیت را خط قرمز بکشند.

گلکسی S7 Active همچنان مختص شرکت AT&T ایالات متحده است

قبلا گفته ام و باز هم می گویم بزرگترین مشکل گلکسی S7 Active همچنان این است که این گوشی مختص شرکت مخابراتی AT&T باقی می ماند. این گوشی بی نظیر است و بسیاری از قابلیت های کمیاب بازار در خود جای داده است اما بسیاری از طرفداران سامسونگ در سرتاسر جهان از تجربه ی کار با این گوشی بی بهره خواهند ماند.

البته شما می توانید گوشی را به صورت آنلاکد(Unlocked) نیز تهیه کنید اما برای به روز رسانی ها و مسائل دیگر باید به سراغ AT&T بروید. من قبلا هم گفته ام که سامسونگ میتواند محبوبیت خود را با ارائه ی بدون محدودیت این گوشی در سرتاسر دنیا بیش از پیش کند.

گوشی می توانست مقاوم تر از چیزی که هست باشد

درست است که گلکسی S7 Active دربرابر بسیاری از عوامل خارجی همچون آب، آتش(نسبتاً) و یا گرد و خاک مقاوم است اما این مقاومت محدود است. من نتوانستم گوشی را در معرض گرد و خاک مستقیم قرار دهم و یا آن را در گل و لای و چمن های پارک پرت کنم اما قرار دادن این گوشی بر روی یک تخته در حیاط باعث شد تا یک خط بسیار بزرگ و زشت بر روی قسمت عقبی گوشی ایجاد شود. باید بگوییم که گوشی مقاوم است اما تانک نیست! یعنی در برابر هر خطر و مشکلی مقاوم نیست. بعضی مواد همچون چوب سیمان و یا حتی شن ریزه ممکن است به گوشی آسیب های شدیدی وارد کنند.

جمع بندی

20160906_171151

تجربه ی کار با گلکسی S7 Active در این چند هفته یک لذت وصف ناپذیر برای من به همراه داشته باشد. گلکسی S7 Active از عینک واقعیت مجازی پشتیبانی نمی کند، باید برای دانستن مدت زمان شارژ گوشی از محاسبات ذهنی خود استفاده کنید و اختصاصی شرکت AT&T باقی می ماند اما سامسونگ سرعت شارژ گوشی چه از طریق سیم و چه به صورت بی سیم را افزایش داده است، کیفیت دوربین های گوشی کاملا متجول شده اند، بهترین صفحه نمایش AMOLED دنیا بر روی این گوشی قرار دارد و باتری آن شارژ دهی بی نظیری دارد. شما نیاز ندارید تا یک قاب زشت و سنگین بر روی این گوشی قرار دهید تا از شکستن آن جلوگیری کنید. با تمامی این مزیت ها سامسونگ از یک رنگ فوق العاده زیبای طلایی شنی استفاده کرده است که باعث می شود مات و مبهوت این گوشی شوید!

گلکسی S7 Active کامل نیست که برای هر کسی که نقد بخواند و یا بنوسید جیز عجیبی نیست اما بی شک بهترین نسخه ی سری Active تا بدین جا است و بهترین قسمت آن این است که مشتریان در حالی که از این گوشی لذت می برند میتوانند برای یک نسخه ی بهتر در سال ۲۰۱۷ منتظر باشند.

قیمت این گوشی در حالت آنلاک(Unlocked) به ۷۹۵ دلار می رسد اما بی شک بهترین ۷۹۵ دلاری خواهد بود که در عمرتان خرج می کنید.

تعدادی از عکس های گرفته شده با دوربین گلکسی S7 Active

20160729_152510-e1473426202391 20160729_153252 20160729_153300-e147342664677720160729_153422-e147342687539920160729_152235-e1473424695383

این نقد و بررسی بازگردانی از نقد سایت Sammobile است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.