پروژه ی Ara گوگل متوقف شده است - تکفارس 
پروژه ی Ara گوگل متوقف شده است - تکفارس 
پروژه ی Ara گوگل متوقف شده است - تکفارس 

پروژه ی Ara گوگل متوقف شده است

علی سیف الهی
۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - 12:00
پروژه ی Ara گوگل متوقف شده است - تکفارس 

احتمالا برنامه های بزرگ گوگل برای پروژه ی Ara هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نگیرند. بنا به گزارشی که خبرگذاری رویترز منتشر ساخته، گوگل تصمیم گرفته است تا پروژه ی گوشی ماژولار خود را متوقف کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

اوایل امسال، این شرکت گفته بود که در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۶، یک گوشی مخصوص توسعه دهندگان را منتشر خواهد کرد که دارذای اجزای قابل تغییر خواهد بود و توسعه دهندگان می توانند روی این گوشی کار کنند. نسخه ی مصرف کنندگان این گوشی نیز برای عرضه در سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده بود، اما احتمالا این اتفاق هرگز رخ ندهد و این گوشی هیچ وقت عرضه نشود.

ساکنان Mountain View بنا به گزارشات مختلف، متوقف کردن پروژه ی Ara به عنوان “بخشی از بیرون رفتن شرکت از حوزه ی سخت افزار و ساده سازی شرکت” است. همچنین باید گفت که ارائه ی نسخه ی مصرف کنندگان یک گوشی با اجزای قابل تغییر بسیار سخت خواهد بود. پس از همه ی این ها، حتی آخرین نمونه ی اولیه ی این گوشی آن گونه که موتورولا در ابتدا منتشر کرده بود، قابل شخصی سازی نیست. (گوگل در هنگام فروش موتورولا به لنوو، حق امتیاز این پروژه را برای خود نگه داشته بود). این شرکت مجبور است تا نه تنها همه ی واحد ها را خودش تولید کند، بلکه باید اسپیکر ها و دوربین هایی که مردم نیاز دارند را نیز باید خودش تهیه و تولید کند.

این منابع همچنین گفته اند که احتمالا این پروژه ی رویایی گوشی ماژولار کاملا نابود نشود و زنده بماند.این شرکت می تواند تا حق لایسنس پروژه ی Ara را به دیگر تولید کنندگان گوشی بفروشد، تا بلکه این سازندگان بتوانند یک نمونه ی انبوه را به تولید برسانند و ما نیز بتوانیم در آخر این گوشی ماژولار را خریداری کنیم.

نظر شما درباره ی این موضوع چیست؟ آیا شما علاقه ای به این گوشی ماژولار دارید؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید