اپل صعود کرد،آلفابت سقوط کرد - تکفارس 
اپل صعود کرد،آلفابت سقوط کرد - تکفارس 
اپل صعود کرد،آلفابت سقوط کرد - تکفارس 

اپل صعود کرد،آلفابت سقوط کرد

مهدی فوقی
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 13:00
اپل صعود کرد،آلفابت سقوط کرد - تکفارس 

اگر به یاد داشته باشید در سایت تکفارس پستی مبنی  بر میلیاردی شدن کاربران سرویس جیمیل و صعود شرکت آلفابت گوگل را به رتبه اول ارزشمند ترین کمپانی جهان داشتم، حال اپل که در رتبه دوم بود با یک سبقت گوگل را پشت سر گذاشت و خود را باز به رتبه اول با ارزش ترین کمپانی جهان رسانده است؛جهت خواندن خبر با تکفارس همراه باشید…

اوایل هفته شاهد منتشر شدن گزارش شرکت آلفابت متعلق به شرکت بزرگ گوگل را بودیم که در این گزارش  ارزش سهام این شرکت با رشد ۸ درصدی به بالای ۸۰۰ دلار برای هر سهم  رسیده است. این بدان معنا بود که ارزش کلی این کمپانی به بیش از ۵۴۰ میلیارد دلار رشد کرده است و تاج پادشاهی در قسمت با ارزش ترین کمپانی های جهان را در دست دارد اما امروز یک حرکت در بورس آمریکا سبب شد که شرکت اپل تاج پادشاهی را بعد از چند روز پس بگیرد و هنوز هم با ارزش ترین شرکت دنیا باشد.

حال که تنها رقیب شرکت اپل شرکت گوگل است و قبل آن نیز شرکت اکسون موبایل تا سال ۲۰۱۱ رقیب این شرکت بود تا جایی که اکسون موبایل از بین رفت و حال بزرگترین شرکت ها در حال رقابت با یکدیگر به صورت مستقیم می‌باشند البته افت ارزش سهام آلفابت از گوگل  را باید در دنباله‌ی روندی دانست که سایر کمپانی های بخش فن‌آوری نیز گرفتارش شده اند. چرا که شرکت هایی از جمله تسلا، یاو، نت‌فلیکس و آمازون هم با کاهش ارزش سهام مواجه شده اند و آنها نیز به رتبه های پایین تری سقوط کرده اند و باید امروز را بدترین روز در دوران بورس برای شرکت های فناوری و مخصوصا اپل در نیمه اول سال ۲۰۱۶ نامید چرا که گوگل بعد از خوشحالی پشت سرگذاشتن رقیب خود به طور بدی ضربه خورد!!

 ارزش سهام شرکت آلفابت متعلق به گوگل در بازار بورس آمریکا به ۷۲۶.۹۵ دلار کاهش یافت که نشان دهنده کاهش سود ۴.۹۳ درصدی نسبت به روز گذشته را شاهد بود با این وجود این کاهش بسیار زیاد ، ارزش کلی این شرکت نیز به ۴۹۹.۹۴ میلیارد دلار سقوط کرد که باعث از بین رفتن ارزش ۴۰.۵ میلبارد دلاری این شرکت شد و ضربه سختی به گوگل وارد شد همچنین سهام اپل با رشد ۱.۹۸ درصدی مواجه شد و به ۹۶.۳۵ دلار رسید که در نهایت  موجب شد امروز ارزش کمپانی  اپل ۵۳۴.۲۲ میلیارد دلار تخمین زده شود و از ارزش شرکت گوگل بالاتر برود و در جایگاه اول خود را ثابت نگه دارد.

tech fars-google

حال باید دید محصولات امسال شرکت اپل یعنی آیفون ۵e و دیگر محصولات این شرکت موفق خواهند شد؟ اگر این محصولات موفق نشوند هنوز هم شرکت گوگل به راحتی می‌تواند شرکت اپل را پشت سر گذاشته و شرکت اپل صدمه جبران ناپذیری را دریافت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید