اسوس، پیشگام عرضه مادربردهای FM2+ - تکفارس 
اسوس، پیشگام عرضه مادربردهای FM2+ - تکفارس 

اسوس، پیشگام عرضه مادربردهای FM2+

میلاد کرمانشاهی
۳ مرداد ۱۳۹۲ - 00:05
اسوس، پیشگام عرضه مادربردهای FM2+ - تکفارس 

شرکت اسوس امروز دو مادربرد A88XM-A و A55BM-A/USB3 را معرفی کرد که اولین پلتفرم های سوکت FM2+ در دنیا محسوب می شوند.

مدل A88XM-A دربردارنده چیپست A88X و مدل A55BM-A/USB3 دربردارنده چیپست A55 شرکت AMD می باشد.هر دو مدل در ابعاد Micro-ATX ساخته شده است و پلتفرم APU های حال حاضر سری Trinity و Richland محسوب می شود. ولی نکته جالب ماجرا اینجاست که این دو برد در حقیقت پلتفرم پردازشگرهای نسل آینده Kaveri می باشد که بر مبنای سوکت FM2+ ساخته خواهند شد و از DirectX 11.1 و PCIe 3.0 پشتیبانی خواهند کرد. شرکت اسوس با محصولات خود همواره ثابت کرده است که آخرین فناوری های دنیای کامپیوتر را پشتیبانی می کند. دو مادربرد جدید معرفی این شرکت آخرین به روز رسانی طراحی و تکنولوژی محسوب می شوند و علاوه بر پشتیبانی نسل حاضر به صورت عقب گرد و جلو گرد از نسل پیشین (Trinity) و نسل بعدی (Kaveri) پشتیبانی می کنند.

a1
a2

فناوری انحصاری اسوس

مادربرد A88XM-A و A55BM-A/USB3 اسوس از رابط مجهز به فناوری PCIe 3.0 می باشند که توسط پردازنده های Kaveri پشتیبانی خواهد شد. فناوری انحصاری USB 3.0 Boost این شرکت نیز نرخ انتقال اطلاعات را تا ۱٫۷ برابر بیش از حد معمول USB 3.0 با UASP افزایش می دهد. USB 3.0 Boost هم چنین دارای حالت بهینه ای موسوم به Turbo می باشد که برای هر ابزار استاندارد USB 3.0 جهت بهبود دادن نرخ تبادل اطلاعات می تواند استفاده شود.

هر دو مادربرد مجهز به بایوس UEFI با رابط کاربری آسان و کاربرپسند، سیستم کنترل سرعت فن Fan Xpert جهت افزایش خنک کنندگی و استاندارد محافظتی ASUS 5X Protection برای افزایش دوام و کارایی برد می باشند. مدار رگولاتور DIGI+ نیز با کنترل هوشمند ولتاژ پردازنده مصرف انرژی را متعادل تر می کند. مثل همیشه فیوزهای اختصاصی که بر روی برد نصب شده اند مسئول محافظت از اتصالات خروجی مادربرد و اسلات های رم از اتصال کوتاه و تخلیه الکتریکی می باشند.

دو مادربرد معرفی شده متعاقبا با اضافه شدن مدل های جدیدتر خانواده FM2+ اسوس را تشکیل خواهند داد. قیمت و محدودیت تعداد این برد ها در هر منظقه متفاوت خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.