بنچمارک Core i7 4960X – قدرتمندترین پردازنده Ivy Bridge-E - تکفارس 
بنچمارک Core i7 4960X – قدرتمندترین پردازنده Ivy Bridge-E - تکفارس 

بنچمارک Core i7 4960X – قدرتمندترین پردازنده Ivy Bridge-E

میلاد کرمانشاهی
۲۸ تیر ۱۳۹۲ - 00:57
بنچمارک Core i7 4960X – قدرتمندترین پردازنده Ivy Bridge-E - تکفارس 

با معرفی ابرپردازنده ۶ هسته ای جدید اینتل موسوم به Core i7 4960X بر پایه سوکت LGA 2011 وبسایت های سرشناس با بنچمارک های اولیه این پردازنده همه را غافلگیر کردند. وبسایت مشهور Tom’s Hardware نیز توانست به یکی از نمونه های مهندسی این چیپست ۶ هسته ای دست پیدا کند و خیلی سریع نیز بنچمارک پرباری از آن را ارائه کرده است.

وبسایت Tom’s Hardware بلافاصله پس از دست یابی به چیپست i7 4960X، کارایی آن را در تست های مختلف با نمایندگانی از سه نسل اخیر اینتل و پردازشگرهای APU و FX شرکت AMD مقایسه کرده و نتیجه را در نمودارهای مختلف ارائه داده است.
a1
a2
a3
a4
a5

همانطور که از نمودارها پیداست در تست های ترکیبی (Synthetic) پردازنده جدید اینتل ان چنان ما را ذوق زده نکرد و در بهترین حالت ۵ درصد سریعتر از i7 3970X ظاهر شد. با این حال این پردازنده به طور محسوسی از i7 3930K پانصد دلاری سریعتر عمل می کند. شش هسته و دوازده نخ پردازشی i7 4960X را در زمینه پردازش های ترکیبی چندنخی به رقیبی بلامنازع در برابر پردازشگرهای چهارهسته ای اینتل تبدیل کرده است. با این حال در تست های تک-نخی i7 4770K با قیمت ۳۵۰ دلار برای گرانترین پردازنده اینتل شاخ و شانه کشیده و رقیب خوبی برایش محسوب می شود. هر چند در زمینه پردازش این پردازنده چندان تفاوتی با نسل قبل خود ندارد ولی حداقل در زمینه توان مصرفی به لطف معماری ۲۲ نانومتری اینتل، ۴۹۶۰X برق کمتری نسبت به ۳۹۷۰X مصرف می کند که نقطه قوتی برایش محسوب می شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.