حافظه فلش ۱۶ نانومتری میکرون - تکفارس 
حافظه فلش ۱۶ نانومتری میکرون - تکفارس 

حافظه فلش ۱۶ نانومتری میکرون

میلاد کرمانشاهی
۲۶ تیر ۱۳۹۲ - 16:47
حافظه فلش ۱۶ نانومتری میکرون - تکفارس 

شرکت Micron Technology اعلام کرده است که فناوری ۱۶ نانومتری در دست توسعه اش، این شرکت را قادر خواهد ساخت که کوچکترین چیپ حافظه (MLC) فلش ۱۲۸-گیگابیتی را بسازد.

فناوری محاسباتی ۱۶ نانومتری نه تنها انقلابی در عرضه حافظه فلش محسوب می شود بلکه پیش رفته ترین فناوری در زمینه نیمه هادی ها محسوب می شود. این فناوری میکرون را در راس قله ابزارهای ذخیره سازی قرار می دهد و به تبع آن موجب ایجاد فناوری های جدیدتر و بهتر می شود.

a1

چیپست فلش ۱۲۸ گیگابیتی میکرون می تواند در ابزارهایی مانند SSD، حافظه های فلش، تبلت ها، دستگاه های فوق باریک، گوشی های هوشمند و دیتاسنتر های ابری استفاده شود. این حافظه جدید بیشترین تعداد بیت در میلی متر مربع را ارائه می دهد و علاوه بر آن ارزان ترین چیپست حال حاظر محسوب می شود. قسمت جالب ماجرا این جاست که این فناوری جدید به راحتی می تواند SSD هایی با ظرفیت ۶ ترابایت تولید کند!

گلن هاوک (Glen Hawk) نائب رئیس NAND Solutions Group شرکت میکرون در این باره گفت:

تیم اختصاصی مهندسی ما با تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر برای ارائه کوچکترین و پیشرفته ترین فناوری فلش کار کرده است. خریداران ما همواره تقاضای ظرفیت حافظه بیشتر در ابعاد کوچکتر را داشته اند و اکنون به وسیله این فناوری می توان به خواسته آن ها پاسخ داد.

شرکت میکرون هم اکنون با شرکای خود در حال نمونه سازی از این چیپست ۱۲۸ گیگابیتی می باشد و قصد دارد در سه ماهه آخر ۲۰۱۳ بازار ۱۶ نانومتری را در دست گیرد. میکرون هم چنین خط تولید SSD های اختصاصی خود را بر پایه این MLC های جدید راه اندازی کرده است که انتظار می رود در سال ۲۰۱۴ اولین محصولات خود را وارد بازار کند.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.