هشدار به کاربران اینترنت اکسپلورر - تکفارس 
هشدار به کاربران اینترنت اکسپلورر - تکفارس 

هشدار به کاربران اینترنت اکسپلورر

کسری نراقی
۱۶ دی ۱۳۹۱ - 15:39
هشدار به کاربران اینترنت اکسپلورر - تکفارس 

هشدار به کاربران اینترنت اکسپلورر

یک هشدار به آن دسته از کاربرانی که از Internet Explorer استفاده می کنند. یک “روز صفر” (موردی ناشناخته، آسیب زننده و هنوز اصلاح نشده) وجود دارد که می تواند به مرورگرهای شما آسیب برساند.


تلنا: یک هشدار به آن دسته از کاربرانی که از Internet Explorer استفاده می کنند. یک “روز صفر” (موردی ناشناخته، آسیب زننده و هنوز اصلاح نشده) وجود دارد که می تواند به مرورگرهای شما آسیب برساند. مایکروسافت اعلام کرده است که یک مورد آسیب زننده با عنوان CVE-2012-4792 در مرورگرهای اکسپلورر دیده شده است. مایکروسافت همچنین فعلا به یک راه حل موقتی برای غلبه بر این مشکل رسیده است اما هنوز نتوانسته است که راه اصلی غلبه بر این معضل را پیدا کند.

این معضل و حفره تازه البته تنها گریبان آن دسته از کاربرانی را خواهد گرفت که هرگز به توصیه ها و درخواست ها برای ارتقای مرورگرهای خود گوش نداده ند و از نسخه های ۶ ،۷ و ۸ اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند و نه البته آنهایی که از نسخه های ۹ یا ۱۰ بهره می برند.

یکی از نتایج منفی و قابل بیان این نقص تازه این است که تا زمانی که نقص جدید کشف و برطرف نشود، کامپیوتر شما، شما را به عنوان non-administrative خواهد دید. این نقص می تواند آسیب های جدی را به کاربران غیر حرفه ای وارد کند.

این نقص تازه در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۲ و توسط FireEye در شورای روابط خارجی وبسایت ها کشف شد. این شورا متوجه شد که این نقص تازه تاریخ ها را به ۷ دسامبر بازمی گرداند. موردی که برخلاف تصور اولیه در گستره بزرگی دیده شده است.

این حمله تازه به نظر می رسد که مشابه حمله ای باشد که چندی پیش لیست رزروهای هتل های زنجیره ای را مورد هدف قرار داده بود.

در حالی که هدف و نتیجه گیری این دو حمله متمایز از همدیگر است اما شیوه های این حمله شباهتای زیادی به یکدیگر دارند. از همین رو احساس می شود که ارتباطی میان حمله به هتل های زنجیره ای و این حمله تازه وجود داشته باشد. حملاتی که گرچه تنها چند وبسایت هتل های زنجیره ای را مورد هدف قرار دادند اما قربانیان آن ظاهرا به یک دام مشابه افتاده اند.

گذشته از داستان حمله به هتل های زنجیره ای، اگر شما یکی از کاربران اینترنت اکسپلورر هستید حتما سعی کنید از نسخه ۹ این مرورگر استفاده کنید تا به دام این معضل تازه نیفتید و قربانی نشوید.
اما اگر به هر دلیل نمی تواند مرورگر اکسپلورر خود را ارتقا دهید، لطفا تا زمان غلبه مایکروسافت بر این مشکل از مرورگرهای جایگزین دیگر استفاده کنید.
همانطور که در بالا هم گفته شد راه حلی که فعلا مایکروسافت پیشنهاد داده یک راه حل موقتی است برای خلاص شدن مقطعی از این معضل. اما به محض اینکه مایکروسافت راه حلی قطعی خود را برای غلبه بر این معضل ارئه دهد، حتما شما را در جریان قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید