کارت گرافیک های تاهیتی به این زودی ها بازنشسته نمی شود - تکفارس 
کارت گرافیک های تاهیتی به این زودی ها بازنشسته نمی شود - تکفارس 

کارت گرافیک های تاهیتی به این زودی ها بازنشسته نمی شود

میلاد کرمانشاهی
۲۳ تیر ۱۳۹۲ - 17:03
کارت گرافیک های تاهیتی به این زودی ها بازنشسته نمی شود - تکفارس 

شرکت AMD پردازشگرهای گرافیکی تاهیتی خود را که برای اولین بار برپایه معماری GCN جزایر جنوبی ساخته شده بودند در اوایل ۲۰۱۲ به بازار عرضه کرد. با وجود گذشت بیش از یک سال و نیم، سری تاهیتی هنوز هم یکی از برترین انتخاب ها در بازار حرفه ای می باشد و قیمت خوب یکی از فاکتورهای مهمی است که این سری را موفق کرد.

به تازگی وبسایت Sweclockers اعلام کرده است که کارت گرافیک های سری تاهیتی تا اواسط سال ۲۰۱۴ هم چنان در بازار حضور خواهند داشت و این سیاست AMD باعث خواهد شد که تاهیتی به یکی از پرقدمت ترین خانواده های این شرکت تبدیل شود.

a1

پردازشگرهای تاهیتی تا یک سال دیگر با ما همراهند!

Radeon HD 7970 اولین کارت تاهیتی بود که در اوایل سال ۲۰۱۲ و برپایه آخرین میکرو-معماری AMD موسوم به GCN وارد بازار شد. سری تاهیتی علاوه بر HD 7970، شامل دو کارت گرافیک معروف HD 7950 و HD 7870 می شود. شایان ذکر است که کارت فوق حرفه ای HD 7990 نیز که شامل دو هسته HD 7970 می باشد، به تازگی وارد گروه شده است. هم اکنون بیشتر از یک سال از ورود کارت های تایهیت به بازار می گذرد ولی این ۴ محصول حرفه ای با قیمت معقول خود هم چنین قدرتمندترین رقبای GeForce GTX 600 و حتی GTX 700 محسوب می شوند. اخبار جدیدی هم که منتشر شده اند خبر از آن دارند که این سری قرا است دو سالگی خود را نیز جشن گرفته و چند ماه پس از آن نیز با ما همراه باشد. به گفته AMD تولید سری تاهیتی فقط در اواسط ۲۰۱۴ متوقف خواهد شد و نه زودتر و این مدت زمان طولانی برای یک سری محسوب می شود.

وبسایت Sweclockers هم چنین اعلام کرده است که AMD قصد عرضه محصولات جدیدی از سری تاهیتی را دارد ولی هیچ گونه جزئیاتی در این باره منتشر نشده است.

a2
بهتر است بدایند که کارت گرافیک HD 7970 برای اولین بار با قیمت ۵۴۹ دلار عرضه شد ولی این کارت هم اکنون با قیمت ۲۹۹ دلار و به همراه یک بسته بازی رایگان (سه بازی Hitman، Far Cry 3، Sleeping Dogs و ۲۰ درصد تخفیف برای MoH: Warfighter) که بیش از ۱۸۰ دلار قیمت دارد عرضه می شود که آن را در رده شگفت انگیزترین محصولات بازار قرار می دهد! با این که سری تاهیتی رقیب قدری برای هسته GK104 انویدیا محسوب می شود ولی خواه ناخواه، آثار کهولت سن در این سری نیز نمایان می شود و در رقابت با کارت های GK110 مانند GTX 780 و GTX Titan (که پردازش فوق العاده را به قیمت گزافی ارائه می دهند) عملا جا می ماند و ما نیز واقعا انتظار نداریم که کارت سال ۲۰۱۲ بتوانید به خوبی با محصول ۲۰۱۳ رقابت کند. بسیاری از طرفداران AMD در انتظار عرضه نسل بعد پردازشگرهای گرافیکی این شرکت با اسم رمز جزایر آتشفشانی به سر می برند که بر طبق گزارشات پیشین به نظر می رسد که به دست سازندگان رسیده است. جزایر آتشفشانی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ (به احتمال زیاد در ماه اکتبر) عرضه خواهند شد و پردازشگرهای GK110 را به رقابت خواهند طلبید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.