SSD های جدید اینتل - تکفارس 
SSD های جدید اینتل - تکفارس 

SSD های جدید اینتل

میلاد کرمانشاهی
۱۲ تیر ۱۳۹۲ - 16:42
SSD های جدید اینتل - تکفارس 

وبسایت VR-Zone خبر از تولید سری جدید SSD های اینتل به نام ۵۳۰ Series داد که مجهز به رابط M.2 به همراه NGFF می باشند. سری ۵۳۰ قرار بود که در ماه ژوئن رونمایی شوند ولی تا هفته دوم ماه جولای تاخیر خوردند.

با عرضه سری ۵۳۰ کم کم سری ۲٫۵ اینچی ۵۲۰ و سری ۵۲۵ mSATA که بر پایه چیپست های ۲۲ نانومتری (MLC) طراحی شده اند از دور رقابت خارج خواهند شد. سری ۵۳۰ دربردارنده چیپست های جدید ۲۰ نانومتری موسوم به MLC NAND Flash بوده و با رابط M.2 و NGFF عرضه خواهد شد.

a2

به احتمال قوی این سری از کنترلر LSI SandForce SF-2281 استفاده خواهند کرد ولی با این حال هنوز تایید نشده است.

سری ۵۳۰ فعلا در ۵ ظرفیت ۸۰، ۱۸۰، ۲۴۰، ۳۶۰ و ۴۸۰ گیگابایتی تولید خواهند شد. البته قسمت اعظم این سری برای پلتفرم mSATA ساخته شده اند و فقط دو مدل از آن (۱۸۰ و ۲۴۰ گیگابایتی) در قالب ۲٫۵ اینچی و تحت پلتفرم SATA III در دسترش خواهند بود. در آینده هم چنین شاهد مدل های یک و دو ترابایتی p3700/p3500 خواهیم بود که برای رابط PCIe طراحی شده اند. هم چنین S3500 نیز با همین ظرفیت برای رابط SATA III عرضه خواهد شد.

a1

مدل حرفه ای P3700 که از انواع PCIe محسوب می شود مجهز به چیپست های حافظه اختصاصی ۲۰ نانومتری MLC HET NAND خواهد بود و در ظرفیت های ۱٫۶ تا ۲ ترابایت تولید خواهد شد. با این حال مدل P3500 از چیپست های ۲۰ نانومتری فعلی استفاده خواهد کرد و ظرفیتی بین ۱ تا ۲ ترابایت خواهد داشت. سری S3500 که از رابط SATA استفاده می کند فقط در ظرفیت ۱٫۶ ترابایتی و اندازه ۲٫۵ اینچی تولید خواهد شد.

SSD های دیتاسنتر (P3700/P3500) برای عرضه در ربع اول ۲۰۱۴ اماده خواهند بود. در سه ماهه آخر سال جاری نیز اینتل بسته به روزرسانی برای سری حرفه ای کنونی ۲۵۰۰ عرضه خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید