جزئیات کارت گرافیک تازه زوتاک - تکفارس 
جزئیات کارت گرافیک تازه زوتاک - تکفارس 

جزئیات کارت گرافیک تازه زوتاک

میلاد کرمانشاهی
۱۱ تیر ۱۳۹۲ - 16:49
جزئیات کارت گرافیک تازه زوتاک - تکفارس 

شرکت زوتاک جدیدترین کارت گرافیک خود را در چین عرضه کرد. ZOTAC GTX 770 Extreme Edition نام این محصول جدید زوتاک می باشد که پا را فراتر از نسخه AMP! خواهد گذاشت. این کارت مخصوص PC بازان دو آتشه طراحی شده و مجهز به مدار رگولاتور قدرتمند و سیستم خنک کننده کارآمدتر می باشد. این کارت تفاوت آن چنانی با GTX 680 Extreme Edition و یا GTX 670 Extreme Edition ندارد.

a1

a2

a3

a4

برای شروع کار زوتاک کارت جدید خود را مجهز به خنک کننده به روز Game Force کرده است. هیت سینک آلومینیومی GPU تراکم بالایی دارد و هیت سینک فلزی مدار آن نیز بهتر از گذشته است. کاور پشتی هم در طرف دیگر برد قرار گرفته و مسئولیت جزئی در امر خنک سازی دارد.

برد استفاده شده در GTX 770 Extreme Edition، همان بردی است که در نسل قبل استفاده شد و مجهز به مدار ۱۲ فازی (۱+۳+۸)، چوک های بی صدا، ترکیبی از خازن های پلیمر و تانتال، سه عدد پرودلایزر (خازن های چندفازی برای مدیریت جریان برق) و ماسفت های ساخت International Rectifier موسوم به PowIRstage driver-MOSFETs می باشد. تر کیبی از دو چیپست CHiL CHL8318 (هشت فازی) و CHL8214-03 (چهار فازی) مسئول کار مدار اصلی می باشند. هیت سینک اصلی به وسیله صفحه مسی زیرین در تماس کامل با GPU قرار گرفته است و پنج عدد لوله انتقال حرارت ۸ میلی متری با روکش نیکل گرما را مستقیمت از چیپست گرفته و به هیت سینک متراکم کارت انتقال می دهند. یک جفت فن ۹۲ میلی متری نیز مسئول خنک سازی کارت می باشد که در قاب زیبایی قرار گرفته اند.

a7

فرکانس های پایه این کارت روی ۱۱۵۰ در حالت استاندارد و ۱۲۰۲ مگاهرتز در حالت بوست تنظیم شده اند. حافظه آن نیز با سرعتی بالغ بر ۷٫۲ گیگاهرتز فعالیت می کند. یک کلید DIP بر روی کارت تعبیه شده است که پروفایلی اختصاصی به نام LN2-friendly OTP را فعال می کند که این محدودیت های محافظتی انویدیا را از پیش رو برداشته و امکان اورکلاکینگ بهتری را به کاربر می دهد. در نهایت قابلیتی اختصاصی به نام OC+ نیز امکانات بسیار گسترده ای را از طریق یک ابزار USB که به همراه کارت ارائه شده و شامل تعدادی دکمه برای مدیریت و تنظیم فرکانس، سرعت فن و ولتاژ می باشد. در کنار پورت OC+ نیز نمایشگر ولتاژ وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید