۱۰ نکته درباره سیستم عامل فایرفاکس - تکفارس 
۱۰ نکته درباره سیستم عامل فایرفاکس - تکفارس 

۱۰ نکته درباره سیستم عامل فایرفاکس

میلاد کرمانشاهی
۱۰ تیر ۱۳۹۲ - 20:52
۱۰ نکته درباره سیستم عامل فایرفاکس - تکفارس 

سیستم عامل جدید موزیلا موسوم به Firefox OS که به Boot to Gecko نیز مشهور است قرار است که بخت خود را در بازار پرسود موبایل بیازماید و با غولهایی مثل اندروید و iOS به رقابت بپردازد. با این که مشخص نیست که این سیستم عامل تا چه موفق خواهد بود و یا تا چه اندازه شکست خواهد خورد ولی ۱۰ نکته کلیدی در باره این سیستم عامل وجود دارد که بهتر است بدانید.

۱- تاریخ عرضه

اولین تلفن همراه هوشمند مجهز به Firefox OS توسط Telefonica و ZTE Open فردا، دوم جولای، در اسپانیا عرضه خواهد شد. در پی این عرضه، شرکت Telefonica به زودی در لهستان و سایر کشور های شرقی و مرکزی اروپا اقادام به عرضه موبایل های موزیلا خواهد کرد. فایرفاکس به بازار انگلستان و ایالات متحده نیز راه پیدا خواهد کرد.

a1

۲- هزینه

این اسمارتفون ها برای کاربران با بودجه بسیار محدود طراحی شده اند. شرکت Telefonica پیش تر اشاره کرده بود که هزینه این اسمارتفون ها زیر ۱۰۰ دلار خواهد بود و جدیدا مشخص شد که قیمت پایه از ۶۹ یورو شروع می شود که بسیار پایین است.

۳- HTML5

فایرفاکس مرورگری است که بر پایه HTML5 طراحی شده ایت و مدت هاست که به عنوان مرورگر اصلی اندروید مورد استفاده قرار می گیرد. موزیلا همانند مرورگر، سیستم عامل خود را نیز بر پایه آخرین استانداردهای HTML5 طراحی کرده است، یعنی چیزی شبیه به سیستم عامل کروم از گوگل.

a2

۴- بهتر از اندروید

مدیر اجرایی Telefonica، آقای متیو کی (Matthew Key) ادعا می کند که سیستم عامل فایرفاکس کارایی/قیمت بهتری نسبت به سیستم های اندرویدی ارائه می کند. این ادعای بسیار بزرگی است که باید پس از عرضه مورد بررسی قرار گیرد.

۵- پورت آسان ابزارهای کاربردی (Application)

توسعه دهندگان قادر خواهند بود که اپ (App) های HTML5 خود را به راحتی بر روی سیستم عامل فایرفاکس پورت کنند. بر طبق بررسی های Telefonica بیش از ۷۵ درصد اپ های Google Play و App Store بر پایه HTML5 نوشته شده اند.

a3

۶- شبکه های اجتماعی مجتمع

دو شبکه اجتماعی Facebook و Twitter عمیقا با سیستم عامل فایرفاکس یکپارچه شده اند و کاربران قادر خواهند بود به راحتی به ویرایش پروفایل خود پبردازند، صفحه خود را آپدیت کرده و محتوای چند رسانه ای خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

۷- نقشه های گوگل

خوشبختانه با وجود HTML5 فقط یک کلیک لازم است تا وارد نسخه مجهزی از برنامه Google Maps شوید و از امکانات آن نهایت استفاده را ببرید.

۸- حضور موثر کوالکام

تمامی اسمارتفون های فایرفاکس مجهز به چیپست های کوالکام (Qualcomm) خواهند بود. موزیلا با این شرکت به توافق رسیده است.

a4

۹- پتانسیل بالای ویجت (Widget)

حتی دموی سیستم عامل فایرفاکس که پیش تر به نمایش درآمد منوهایی شبیه آیفون داشت و اپ ها نیز با سبک و سیاقی مشابه کنار هم چیده شده بودند.

۱۰- ساده، سریع و کارآمد

آن چیزی که موزیلا سعی در رسیدن به آن دارد ارائه تجربه ای ساده، سریع و کارآمد در بازار ارزان قیمت می باشد، حتی موبایل هایی که از پردازشگرهای تک هسته ای ۶۰۰ مگاهرتزی استفاده می کنند!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.