تغییر لوگوی فایرفاکس - تکفارس 
تغییر لوگوی فایرفاکس - تکفارس 

تغییر لوگوی فایرفاکس

میلاد کرمانشاهی
۸ تیر ۱۳۹۲ - 23:50
تغییر لوگوی فایرفاکس - تکفارس 

به تازگی موزیلا نسخه ی بتای بیست و سومین فایرفاکس را بر روی PC، Mac و اندروید عرضه کرده است. بر خلاف نسخه های بتای قبلی، این نسخه قابلیت بسیار مهمی را با خود به همراه دارد و آن لوگوی جدید این مرورگر می باشد. این آرت ورک جدید قرار است در تمام نسخه های فایرفاکس و وبسایت ها ظاهر شود و جای لوگوی قبلی را بگیرد.

شما می توانید این نسخه را برای پلتفرم های Windows، Linux و Mac دانلود کنید.

c1

نسخه جدید طراحی نرم تری دارد و فاقد ریزه کاری های زیاد می باشد. البته جالب است بدانید که این آرت ورک جدید بسیار شبیه به اولین لوگوی فایرفاکس می باشد تا لوگوی چند سال اخیر. آخرین آپدیت لوگو در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت که از زنگ های درخشان تر و ظاهری براق تر بهره می برد.

البته نسخه ۲۳ این مرورگر فقط در بردارنده تغییرات ظاهری نیست و چندین و چند قابلیت فنی جدید به آن اضافه شده است. از جمله آن ها می توان به قابلیت Mixed Content Blocker اشاره کرد که از بارگذاری المان های غیر امن HTTP در وبسایت های مربوط جلوگیری می کند. قابلیت جدید دیگر پشتیبانی از DXVA2 می باشد. DXVA سرنام عبارت DirectX Video Accelerator (شتاب دهنده پردازش ویدئو DX) می باشد که نسخه دوم آن قرار است انکودینگ H.264 را بر روی ویندوز های Vista/7/8 سریعتر کند. ابزار کنترل فعالیت شبکه برای توسعه دهندگان و رابط ساده تر تذکرات (Notification) مربوط به افزونه ها نیز از قابلیت های تازه این نسخه می باشد.

شاید یکی از مهم ترین قابلیت های جدید این نسخه معرفی Social API اختصاصی موزیلا می باشد. فایرفاکس جدید این بار یک دکمه Share با خود دارد که امکان به اشتراک گذاری محتوا را در اکثر شبکه های اجتماعی را فراهم می کند. این API جدید به شبکه های اجتماعی امکان فرستادن گزارش وصعبت لحظه به لحظه (یا همان گزارش به روز رسانی) به داخل رابط کاربری مرورگر می دهد. فایرفاکس این تذکرات را به طور پیش فرض در پانل کناری نمایش خواهد داد.

کاربران Mac نیز متوجه تغییر کاربری اسکرول مک به اسکرول خود فایرفاکس خواهند شد که چیزی شبیه به اسکرول جدید Mac OS X Lion می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید