بررسی Samsung Galaxy S4 Active - تکفارس 
بررسی Samsung Galaxy S4 Active - تکفارس 

بررسی Samsung Galaxy S4 Active

امین حسین پور
۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - 12:01
بررسی Samsung Galaxy S4 Active - تکفارس 

بررسی Samsung Galaxy S4 Active

سال ها پیش هم گوشی های ضد آب وارد بازار شدند. همانند Motorola DEFY که در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد و به دنبال آن گوشی های دیگری همانند Sony Ericsson Xperia Active و Samsung Galaxy Xcover نیز به بازار عرضه شدند ولی همه ی این ها در زمان ارائه جز گوشی های رده متوسط بازار به حساب می آمدند. ولی اکنون سامسونگ تصمیم گرفته اسمارت فونی ضد آب را روانه بازار کند الیته نه اسمارت فونی رده متوسط بلکه اسمارت فونی رده بالا. Galaxy S4 Active یک چنین اسمارت فونی است. گواهینامه IP67 ضد آب و گرد و غبار بودن S4 Active را تضمین می کند. به علاوه Galaxy S4 Active سخت افزاری را که آن را جزء بهترین دیوایس های رده بالای بازار قرار می دهد را داراست: صفحه نمایش فول اچ دی، چیپ ست Snapdragon 600 silicon، دو گیگابایت رم، سیستم عامل اندروید ۴.۲ و باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری.

بررسی Samsung Galaxy S4 Active

Galaxy S4 Active همانند سایر محصولات سامسونگ از پلاستیک براق ساخته شده است. نگه داشتن S4 Active با یک دست ممکن است چالش برانگیز باشد ولی خوشبختانه ازدست سر نمی خورد. Galaxy S4 Active در مقایسه با رقیبان همانند Xperia Z یا همتای خود Galaxy S4 ضخامت بیشتری دارد ولی چندان هم بد نیست. S4 Active تقریبا هم اندازه پرچمدار فعلی سونی می باشد و ۹.۱ میلی متر ضخامت دارد. با برداشتن کاور پشتی می توانید نوار پلاستیکی را که گوشی را احاطه کرده و مانع نفوذ آب به آن می شود را مشاهده کنید. صفحه نمایش S4 Active در مقابل خش و ضربه آسیب پذیر است پس باید مواظب بود تا روی سطوح سفت و سخت نیفتد. در قسمت پایینی گوشی دکمه های فیزیکی قرار دارند که عملکرد بسیار مناسبی دارند.

بررسی Samsung Galaxy S4 Active

سامسونگ در S4 Active همانند برادر آن Galaxy S4 از صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ دی استفاده کرده است ولی این بار خبری از صفحه نمایش Super AMOLED نیست و به جای آن از TFT LCD استفاده شده است که مزایا و معایب خاص خود را دارد. با توجه به اینکه صفحه نمایش S4 Active از نوع LCD می باشد از روشنایی بیشتری نسبت به نمایشگر Super AMOLED گالاکسی اس ۴ برخوردار است. خوانایی صفحه نمایش S4 Active در زیر نور آفتاب نیز خوب می باشد. رندر رنگ ها و زاویه دید نیز در این صفحه نمایش خوب می باشد. با توجه به اینکه سامسونگ از صفحه نمایش super sensitive در این کهکشانی خود بهره برده است با دستکش هم می توان با آن کار کرد. تنها ایراد صفحه نمایش S4 Active البته در مقایسه با Galaxy S4 عمق رنگ سیاه می باشد.

بررسی Samsung Galaxy S4 Active

Galaxy S4 Active از اندروید ۴.۲.۲ به همراه رابط کاربری TouchWiz Nature UX سامسونگ با طیف گسترده ای از امکانات بهره می برد. قابلیت هایی هماند Smart Stay و Multi Window نیز وجو دارند. همچنین از کلید افزایش ولوم می توان برای روشن کردن فلش LED و استفاده از آن به عنوان چراغ قوه بهره برد. برنامه هایی همانند S Health، S Translator، S Travel و Group Play نیز وجود دارند. همچنین می توان از S4 Active با استفاده از مادون قرمز تعبیه شده در آن به عنوان ریموت کنترل تلویزیون یا سینمای خانگی استفاده کرد.

Samsung Galaxy S4 Active یک دیوایس قدرتمند به شمار می رود. همانطور که گفتیم این اسمارت فون سامسونگ از چیپ ست Snapdragon 600 به همراه پردازنده چهار هسته ای با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز و دو گیگابایت رم بهره می برد. S4 Active در بنچمارک ها نسبت به برادر خود Galaxy S4 ضعیف تر عمل می کند ولی این بدان معنی نیست که شما در کار با S4 Active کمبودی احساس خواهید کرد. Galaxy S4 Active از لحاظ پردازشی و گرافیکی از بازی های اچ دی گرفته تا صفحه های وب سنگین مشکلی ندارد. حافظه داخلی این کهکشانی ۱۶ گیگابایت بوده و ۱۱ گیگابایت آن توسط کاربر قابل دسترس است البته امکان افزایش حافظه ذخیره سازی از طریق درگاه SD نیز وجود دارد. امکانات ارتباطی نظیر بلوتوث نسخه ۴، GPS، NFC و نسل چهارم شبکه های موبایلی نیز به چشم می خورد ولی خبری از رادیو اف ام نیست.

Galaxy S4 Active دارای دوربین ۸ مگاپیکسلی می باشد که علاوه بر قابلیت ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p، توانایی تصویربرداری در زیر آب را نیز دارا می باشد. اینترفیس دوربین S4 Active همان چیزی است که در Galaxy S4 یافت می شود و امکانات خوبی را نیز دارا می باشد. نقطه برجسته وجود قابلیتی به نام Aqua Mode می باشد که کیفیت و وضوح تصاویر گرفته شده در زیر آب را بهبود می بخشد. کیفیت عکس های گرفته شده با این دوربین در فضای باز و با نور مناسب خوب می باشد ولی جزئیات عکس های گرفته شده در محیط های تاریک مبهم می باشد. همچنین در محیط های کم نور رنگ ها نامناسب ثبت می شوند و نویز زیادی نیز در تصویر قابل مشاهده است. کیفیت ویدئوهای ضبط شده در نور مناسب خوب و با جزئیات می باشد ولی در محیط های کم نور ویدئوها نویز داشته و برای لحظاتی دوربین از فوکوس خارج می شود. در زیر می توانید نمونه ای از عکس گرفته شده با S4 Active را مشاهده نمایید (برای مشاهده با کیفیت اصلی روی آن کلیک کنید).

بررسی Samsung Galaxy S4 Active

سامسونگ از موزیک پلیر خود در این کهکشانی استفاده کرده که امکانات مناسبی دارد. ویدئو پلیر S4 Active جزء نقاط قوت آن به حساب می آید و ویدئوهای ۱۰۸۰p را نیز به راحتی پخش می کند. این ویدئو پلیر از زیرنویس نیز پشتیبانی می کند. کیفیت صدای خروجی مخاطب در S4 Active بلند و واضح می باشد ولی میکروفون چندان چنگی به دل نمی زند. S4 Active از باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر بهره می برد که توسط کاربر قابل تعویض می باشد. هنوز در مورد عمر این باتری از طرف سامسونگ به طور رسمی اطلاعاتی اعلام نشده است.

در آخر باید بگوییم که S4 Active یک اسمارت فون قدرتمند با امکانات و ویژگی های مناسب به شمار می رود. هر چند شما گزینه دیگری نیز از سونی (Xperia Z) پیش رو دارید. اگر شما احساس نیاز به گوشی ضد آب نمی کنید گزینه هایی دیگری همانند Galaxy S4، HTC One و LG Optimus G وجود دارند که هریک با ویژگی های خاص خود گزینه ای قدرتمند به شمار می روند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید