پردازنده های گرانقیمت AMD معرفی شدند - تکفارس 
پردازنده های گرانقیمت AMD معرفی شدند - تکفارس 

پردازنده های گرانقیمت AMD معرفی شدند

میلاد کرمانشاهی
۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - 17:14
پردازنده های گرانقیمت AMD معرفی شدند - تکفارس 

پردازنده های گرانقیمت AMD معرفی شدند

AMD را همواره با قیمت پایین پردازنده هایش به خاطر می آوریم و این ویژگی مهم را برگ برنده آن در مقابل اینتل می دانیم. ولی با این حال همه چیز در طول تاریخ ثابت نمی ماند. پس از معرفی پردازنده های گرانقیمت ۶ و ۸ هسته ای Intel Haswell-E این بار نوبت به AMD رسید تا از سری FX-9000 رونمایی کند.

شرکت AMD در نمایشگاه E3 امسال از جدیدترین دستپخت خود، سری FX-9000 رونمایی کرد که در زمینه اورکلاک و مصرف برق هیولایی به معنای واقعی می باشد. هنگامی که خبر رونمایی از این پسرهای بد (!) به دست ما رسید فهمیدیم که این پردازنده های این سری از قیمت بسیار بالاتری نسبت به سری FX-8000 برخوردار خواهند بود و علاوه بر آن در تعداد محدودتری وارد بازار خواهند شد.

پردازنده های گرانقیمت AMD معرفی شدند

قبلا اعلام شده بود که این پردازنده هابرای فروشندگان OEM محدودیت خواهند داشت و روی PCهای OEM قابل خرید و استفاده خواهند بود و خرده فروشان به این سری دسترسی نخواهند داشت. ولی با این حال وبسایت PCSuperStore تمامی مدل های سری FX-9000 را برای سفارش در لیست محصولات خود قرار داده است. با توجه به قیمت های اعلام شده می توان به این نتیجه رسید که AMD وارد مسیری شده است که پردازنده های Sandy Bridge-E آن را ایجاد کردند.

این سری شامل پردازنده FX-9590 می باشد که سردمدار آن بوده و دارای ۸ هسته x86 از نوع Piledriver با فرکانس پایه ۴٫۷ گیگاهرتز و فرکانس توربوی ۵ گیگاهرتز می باشد. این قابلیت های پایه دقیقا همان محدودیت های پردازنده های عادی می باشد که این سری آن ها را کنار گذاشته اند. قسمت خوب ماجرا توان مصرفی وحشتناک بالای این پردازنده هاست که به ۲۲۰ وات می رسد. این توان مصرفی با این که موجب افزایش دما می شود (و به خنک کننده قوی نیاز دارد) ولی با این حال محدودیت های اورکلاکینگ را به راحتی دور می زند. قیمت FX-9590 در این سایت ۹۲۰ دلار اعلام شده است که کاملا قابل مقایسه با Core i7 3960X با قیمت ۹۹۹ دلار می باشد.

این سری همچنین دربردارنده مدل FX-9370 می باشد که با فرکانس پایه ۴٫۴٫ گیگاهرتز و فرکانس توربوی ۴٫۷ گیگاهرتزی در میانه کار قرار دارد. این پردازنده نیز فرکانس بالاتری نسبت به سری FX-8000 ارائه می دهد و با توان مصرفی ۲۲۰ وات امکان اورکلاکینگ جنون آمیز را فراهم می آورد. به علاوه قیمت ۵۷۶ دلاری این پردازنده بسیار پیشتر از قیمت ۱۹۹ دلاری مدل FX-8350 می باشد و با پردازنده Core i7 3930K قابل مقایسه است.

جدول زیر مشخصات کامل این دو مدل را نشان می دهد.

پردازنده های گرانقیمت AMD معرفی شدند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید