برنامه CPU-Z به اندروید راه یافت - تکفارس 
برنامه CPU-Z به اندروید راه یافت - تکفارس 

برنامه CPU-Z به اندروید راه یافت

امین حسین پور
۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - 14:54
برنامه CPU-Z به اندروید راه یافت - تکفارس 

شاید بسیاری از شما با برنامه محبوب CPU-Z آشنایی داشته باشید. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای تحت ویندوز است که مشخصات کامل  سیستم از پردازنده گرفته تا مادربورد،چیپ ست، کارت گرافیک، رم و…  را در قالبی ساده و کاربردی ارائه می کند. اکنون خالقان این نرم افزار تصمیم گرفته لند که نسخه ی اندرویدی CPU-Z را نیز منتشر کنند که نسخه آزمایشی آن هم اکنون از طریق گوگل پلی قابل دریافت می باشد.

gsmarena_001

از طریق نسخه ویندوزی این نرم افزار می توان اطلاعاتی در مورد CPU شامل معماری، فرکانس کاری، تعداد هسته ها و… به دست آورد. نسخه اندرویدی نیز اطلاعاتی در مورد SoC، معماری و سرعت کلاک هر کدام از هسته ها، سیستم عامل، نام برند، مدل دیوایس، رزولوشن صفحه نمایش، میزان حافظه کلی و مقدار آزاد رم، مقدار حافظه ذخیره سازی به دست می دهد. همچنین نسخه اندرویدی CPU-Z اطلاعاتی در مورد باتری شامل میزان شارز، دما و نیز در مورد سنسورهای دستگاه از جمله سنسور شتاب سنج، سنسور مجاورت و ژیروسکوپ اطلاعاتی را به کاربر ارائه می دهد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم CPU-Z هم اکنون از طریق گوگل پلی قابل دریافت می باشد و اگر شما هم جز کسانی هستید که می خواهید از مشخصات ریز و درشت سیستم خود مطلع شوید حتما این نرم افزار را امتحان کنید. نسخه اندرویدی CPU-Z نیز همانند نسخه ویندوزی کم حجم بوده و تنها ۲۰۰ کیلوبایت حجم دارد. همچنین برای استفاده از این نرم افزار به اندروید نسخه ۳ و بالاتر احتیاج دارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.