رونمایی ELSA از کارت گرافیک GTX 770 SAC - تکفارس 
رونمایی ELSA از کارت گرافیک GTX 770 SAC - تکفارس 

رونمایی ELSA از کارت گرافیک GTX 770 SAC

میلاد کرمانشاهی
۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - 13:31
رونمایی ELSA از کارت گرافیک GTX 770 SAC - تکفارس 

به احتمال زیاد اکثر شما تا قبل از این نام ELSA را به عنوان یکی از شرکای تولید کننده NVIDIA، نشنیده بودید ولی باید گفت این شرکت جزو تولیدکنندگان کیفیت-بالا می باشد و همانند شرکت های Inno3D و Colorful سبک و سیاق خاصی در زمینه طراحی و اجرای خنک کننده های پردازشگرهای گرافیکی دارد.

مدتی قبل شرکت ELSA از کارت گرافیک GTX 770 خود رونمایی کرد. این کارت گرافیک مجهز به خنک کننده ی بی صدای SAC (یا Silent Air Cooling) بوده و با اسم مدل GD770-2GERX روانه بازار خواهد شد. طراحی خنک کننده این کارت شباهت زیادی به طراحی خنک کننده های HerculeZ شرکت Inno3D دارد. این کارت در فرکانس پایه ۱۰۴۶ مگاهرتز فعالیت می کند (فرکانس کارت مرجع) که با فناوری GPU Boost 2.0 تا ۱۰۷۰ مگاهرتز تقویت می شود ولی فرکانس دوم نسبت به کارت مرجع که ۱۰۸۵ مگاهرتز می باشد، ۱۵ مگاهرتز کاهش یافته است (که اقدامی بس عجیب است!) حافظه آن نیز فرکانس کاری موثری بالغ بر ۷ گیگاهرتز دارد.

els1

els2

خنک کننده SAC مجهز به تعدادی لوله انتقال حرارت مسی (به تعداد آن اشاره نشده است.) می باشد که کاملا در تماس با چیپست مرکزی است. این لوله ها حرارت را به شکل بهینه ای به بلاک آلومینیومی یک پارچه کارت و پره های آن انتقال می دهد. این حرارت در نهایت به وسیله یک جفت فن ۸۰ میلیمتری دفع می شود. جدا کردن بلاک پشتی این کارت که فن ها به آن متصل می باشد با آسانی با چرخاندن ۶ پیچ آن امکانپذیر است. برق مورد نیاز این کارت از طریق دو اتصال ۶ و ۸ پینی PCI تامین می شود. این کارت نیز مثل تمامی کارت های این رده مجهز به دو اتصال DVI Dual-Link، اتصال HDMI و DisplayPort می باشد. قیمت کارت نیز به احتمال قوی بسیار به کارت مرجع نزدیک خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.