بررسی نمایشگر Galaxy s4 در مقابل Htc one - تکفارس 
بررسی نمایشگر Galaxy s4 در مقابل Htc one - تکفارس 

بررسی نمایشگر Galaxy s4 در مقابل Htc one

سروش
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - 14:23
بررسی نمایشگر Galaxy s4 در مقابل Htc one - تکفارس 

بررسی نمایشگر Galaxy s4 در مقابل Htc one

بررسی نمایشگر Galaxy s4 در مقابل Htc one

دو گوشی که این روز ها زیاد اسم آن ها را شنیده اید که از دو برند معروف HTC و SAMSUNG است که امروزه کیفیت نمایشگر های خود را به رخ میکنشد آری درست حدس زدید گلکسی اس ۴ درمقابل اچ تی سی وان دو رقیب سر سخت با امکانات و ویژگی های باور نکردنی , در بررسی های انجام شده بر روی این دو گوشی نشان میدهد سامسونگ از رقیب خود پیشه گرفته است و صفحه نمایش او با کیفیت تر است البته قابل ذکر است که رتبه آن نسب به برند HTC زیاد هم اختلاف ندارد آری وقتی به اعداد و ارقام زیر نگاه کنیم،خواهیم دید که  برد در زمینه میزان روشنایی نمایشگر با One است و درر زمینه تاریکی و کنتراست Galaxy S4 برنده است ولی در زمینه خطای نمایش رنگ ها غیر از خاکستری، در بقیه وان عملکرد بهتری نشان داده.

بررسی نمایشگر Galaxy s4 در مقابل Htc one

تنظیمات کدام بیشتر است ؟  HTC ONEمثل بیشتر تلفن ها تنها امکاناتی نظیر تنظیم خودکار سطح روشنایی با استفده از سنسور و تغییر سطح روشنایی را ارائه می کند ولی GS4 داستان متفاوتی دارد. دو تنظیم اضافه دیگر با نام Screen mode با ۴ زیرتنظیم و Auto adjust screen tone را دارد که دومی برای محیط های پر نور به کار می آید. پس در زمینه تنظیمات، محصول سامسونگ سرتر است.

کنتراست کدام یک بهتر است ؟ One با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت، قاتل GS4 با ۲۸۵ نیت است. این یعنی کیفیت تصویر بهتر و تضمین مشاهده تصویر خوب از نمایشگر در زیر تابش خورشید. در آن سو، یعنی میزان تاریکی نمایشگر، GS4 می تواند به میزان ۵۰۰ برابر (!) تاریکتر از One شود که دیگر جایی برای حرف باقی نمی گذارد. یعنی در یک اتاق تاریک، اگر تمام پیکسل های GS4 رنگ سیاه را تولید کنند، شما نمایشگر روشن را به سختی از محیط تاریک اطرافش تشخیص خواهید داد. در زمینه کنتراست هم GS4 در یک اتاق تاریک، می تواند کنتراست ۳۶۰ برابری نسبت به One ارائه کند. در نور عادی، تصاویر GS4 زنده تر و متن ها خواناتر به نظر می رسند ولی در زیر تابش مستقیم خورشید، One یکی یک دانه است.

دقت رنگ کدام یک بهتر است ؟ تصاویر گلکسی اس ۴ زنده تر از وان بوده اند. البته بعضی رنگ ها به خصوص قرمز در نمایشگر گلکسی اس ۴ رنگ پریده تر (یعنی نارنجی!) به نظر می رسند. البته که اگر رنگ های پر غنای AMOLED را می پسندید، امکان تنظیمات غیر-استاندارد برای رفع مشکل وجود دارد. مشکل بعدی رنگ خاکستری است که در جی اس ۴ به سبز و در وان به آبی گرایش دارد. این ایراد در عکس های سیاه و سفید بیشتر به چشم می آید. در مجموع، می توان ایراداتی را به دقت رنگ هر دو نمایشگر وارد کرد.

کیفیت فیلم برداری و عکس کدام یک بهتر است ؟ در مشاهده ویدیو، کنتراست بالاتر و رنگ سیاه عمیق تری که نمایشگر جی اس ۴ ارائه می کند، لذت تماشا را بیشتر کرده. کنتراست میان پس زمینه سیاه و اشیای رنگی به نمایش در آمده در تصاویر یا ویدیوها، بسیار چشمگیر است. اما در مقابل نمایشگر وان نسبت به جی اس ۴ رنگ پریده به نظر می رسد. زوایای دید جی اس ۴ نیز نسبت به رقیب خوش ساختش، برتری دارد.

  اندازه نمایشگر و رزولوشن کدام یک بهتر است ؟
نمایشگر وان ۰.۳ اینچ کوچکتر از جی اس ۴ است ولی جزئیات در هر دو، عالی است. به عبارتی “مگر اینکه تلفن را به چشمتان بچسبانید تا بتوانید پیکسل ها را از هم تشخیص دهید” که مسلما چه در خانه، چه در بیرون از خانه، توصیه نارنجی بر عدم انجام این کار است. البته با اینکه قطر نمایشگر وان اندکی کوچکتر است، ولی تفاوت اندازه و مساحت نمایشگر از آنچه فکرش را بکنید به چشم می آید.

نتیجه گیری : بعضی ها تنظیمات بیشتر گلکسی اس ۴ و کنتراست افسانه ای آن را ترجیح می دهند و برخی دیگر، نمایشگر تابناک اچ تی سی وان را. دقت رنگ ها در هر دو نمایشگر با اشکالات اندکی روبرو است ولی گلکسی اس ۴ در حالت Movie، هم عکس ها و هم ویدیو ها را بهتر نشان می دهد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.