بررسی گوشی میان قیمت جدید سونی: Xperia SP - تکفارس 
بررسی گوشی میان قیمت جدید سونی: Xperia SP - تکفارس 

بررسی گوشی میان قیمت جدید سونی: Xperia SP

علیرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - 15:34
بررسی گوشی میان قیمت جدید سونی: Xperia SP - تکفارس 

بررسی گوشی میان قیمت جدید سونی: Xperia SP

سونی پس از موفقیت نسبی خود با تولید اکسپریا Z و ZL، حال بازار میان قیمتی ها را هدف گرفته است تا بتواند خودی نشان دهد و به سرعت بر تمام این بخش از بازار اسمارت فون ها، سلطنت نماید. پس پرچم دار جدیدی به نام اکسپریا SP را تولید و روانه بازار ساخت! پرچم دار میان قیمتی جدید سونی، برخی از مشخصات ظاهری خود را مدیون برادر بزرگترش اکسپریا Z است اما این دلیل نمی شود که در بخش سخت افزاری نیز با برادرش یکسان باشد، گرچه موفقیت احتمالی آن قابل حدس زدن نیست اما برروی کاغذ، اکسپریا SP می تواند به یک رقیب جدی برای سایر پرچم داران میان قیمتی کمپانی های دیگر تبدیل گردد!

 اکسپریا SP را می توان آمیزه ای از دو مدل اکسپریا P و اکسپریا Z عنوان کرد که ظاهر بسیار زیبایی را نیز با خود یدک می کشد. تاریخ عرضه و قیمت حدودی آن هنوز از طرف سونی اعلام نشده است ولی قیمت احتمالی آن را می توان حدود ۳۳۰ دلار تخمین زد که در بازار کشور ما، این گوشی به یک مدل اشرافی و گران قیمت تبدیل خواهد شد!

XperiaSP-HandsOn-03-580-90

صفحه نمایش اسمارت فون مقاله ما، سایز ۴.۶ اینچی را برگزیده است و با پردازنده دو هسته ای با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز برای هر هسته، می تواند برای سایر پرچم داران میان قیمت و حتی گران قیمت مشکل ایجاد نماید. بدنه گوشی همانند اکسپریا زد، ضد آب و گرد و غبار نیست، برای همین جای گیری برخی از اجزای سخت افزاری گوشی همانند: بلندگو و.. به درستی انجام گرفته است.

 

محفظه قرارگیری باتری ۲۳۷۰ میلی آمپری اکسپریا SP، در پشت گوشی و انتهای اسلات ورودی سیم کارت و کارت حافظه واقع شده است. متاسفانه کاربران عادی نمی توانند باتری گوشی را عوض نموده و آن را با یک نمونه بهتر جایگزین سازند اما دسترسی به محفظه های سیم کارت و کارت حافظه به سادگی امکان پذیر است! بدنه آلمنیومی گوشی در دست احساس بسیار خوبی را به شما منتقل خواهد کرد و از این بابت برایتان مشکل ساز نخواهد بود، گرچه با توجه به قیمتش می توانست بدنه ای بسیار بهتر را برای خود انتخاب کند. وزن گوشی برای کاربران عادی کمی زیاد است و اکسپریا SP را برای وزن ۱۵۵ گرمی اش، می توان یک اسمارت فون سنگین وزن میان قیمتی بر شمرد!

XperiaSP-HandsOn-26-580-90

در طرف راست بدنه گوشی سه کلید: قفل/پاور، افزایش و کاهش صدا و دوربین جای خوش کرده اند که کار با گوشی آن هم با یک دست را برایتان راحت می سازد، البته اگر بتوانید با سایز صفحه نمایش آن خود را وفق دهید!

صفحه نمایش گوشی بسیار با کیفیت به نظر می رسد و میزان شارپ بودن آن، بسیار مناسب بوده و از این بابت احساس نارضایتی نخواهید داشت. وقتی شما با آن فیلمی را مشاهده می کنید، به لطف موتور براویا نسخه ۲ موجود در گوشی، از کیفیت بالای صفحه نمایش اسمارت فون خود شگفت زده و متعجب خواهید شد! میزان حساسیت صفحه نمایش در حد مطلوبی قرار دارد و لذت کار با گوشی را چندین برابر می سازد! متاسفانه بازکردن برخی از نرم افزارها در اکسپریا SP، با چند ثانیه تاخیر انجام می گیرد که اگر نگاهی به تاریخچه دیوایس های هوشمند اندرویدی بیندازیم، درخواهیم یافت مشکلی بسیار عادی برای اسمارت فون قصه ما تلقی می شود و برایتان  دردسر ساز نخواهد بود!

XperiaSP-HandsOn-14-580-90

در پشت گوشی لنز ۸ مگاپیکسلی دوربین واقع شده است که اکسپریا SP را به یک اسمارت فون مناسب برای عکاسی تبدیل می سازد و باید از سونی به خاطر به کاربردن فناوری حالت خودکار در عکاسی سپاسگزار باشیم چرا که شما را در کار با دوربین گوشی بسیار یاری می رساند!

 یک فلاش LED کوچک نیز در پایین لنز دوربین دیده می شود که به نظر می رسد نتواند شما را در عکاسی در شب با اکسپریا SP، یاری چندانی دهد. مدهای عکاسی برای افزایش بهبود کارایی گوشی بسیار فراوان هستند و لذت بسیاری را برای کار با دوربین برایتان به ارمغان خواهند آورد. یک اشتباه بسیار جالب که در تنظیمات کیفیت عکاسی گوشی به مقدار بسیار زیادی جلب توجه می کند، اشتباه سونی در میزان کیفیت ثبت تصویر است! در همین تنظیمات نوشته شده حداکثر میزان کیفیت ۷ مگاپیسکل است که تعجب بسیاری را برانگیخته چرا که لنز دوربین ۸ مگاپیکسلی است که احتمال اصلاح آن در نمونه های تجاری وجود دارد.

 اگر نیم نگاهی به بخش فیلم برداری گوشی بیندازیم، اولین موردی که خیلی جلب توجه می کند قابلیت ضبط فیلم با کیفیت فول اچ دی است که مطمئنا این مورد، در فروش گوشی کمک به سزایی خواهد کرد! کیبورد مجازی قابلیت شخصی سازی را در خود جای داده است که می توانید آن را براساس سلیقه خود، طرح بندی نمایید. همچنین قادر هستید برخی از کلیدها و دکمه های مجازی گوشی را حذف سازید تا احساس خلوت بودن بیشتری را از گوشی خود تجربه نمایید.

XperiaSP-HandsOn-29-580-90

اگر عاشق فیلم دیدن هستید اکسپریا SP، یکی از پیشنهادهای ما به شماست چرا که سایز صفحه نمایش و میزان کیفیت خروجی آن در حد مطلوب و بسیار خوبی قرار دارد و می توان این صفات را، به عنوان برتری های اکسپریا اس پی تلقی کرد.

توجه: این متن ترجمه از منابع انگلیسی زبان می باشد و ما شخصا با این گوشی از نزدیک ملاقاتی نداشته ایم!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.