۲ خبر اندرویدی – نکسوسی از کنفرانس دیشب گوگل - تکفارس 
۲ خبر اندرویدی – نکسوسی از کنفرانس دیشب گوگل - تکفارس 

۲ خبر اندرویدی – نکسوسی از کنفرانس دیشب گوگل

علیرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - 11:26
۲ خبر اندرویدی – نکسوسی از کنفرانس دیشب گوگل - تکفارس 

۲ خبر اندرویدی – نکسوسی از کنفرانس دیشب گوگل

۹۰۰ میلیون فعال سازی اندروید، رکورد جدید گوگل

سرعت رشد اندروید لحظه به لحظه در حال افزایش است و در دوسال گذشته پیشرفت چشم گیر این سیستم عامل را شاهد بوده ایم. در سال ۲۰۱۱ فعال سازی های اندروید به ۱۰۰ میلیون رسید، در سال ۲۰۱۲ این رقم از مرز ۴۰۰ میلیون عبور کرد و امسال در کنفرانس گوگل، آمار جدید خبر از ۹۰۰ میلیون فعال سازی داد. همان طور که اخیراً هم اعلام شده بود در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ سهم اندروید از بازار اسمارت فون ها ۷۴٫۴ درصد یعنی سه چهارم بوده است.

900

ساندار پیچای رییس جدید اندروید می گوید: این تعداد فعال سازی رقم بزرگی است اما به یاد داشته باشیم که جمعیت جهان بیش از ۷ میلیون نفر است، پس ما هنوز راه درازی در پیش داریم.

گفتنی است که فعال سازی یک دیوایس به معنی اولین ورود به اکانت گوگل با یک اسمارت فون اندروید است. البته ممکن است از طریق تعداد زیادی از گوشیهای اندروید هم هرگز کاربری وارد اکانت گوگل نشود که این موبایل ها در آمار فوق لحاظ نشده اند، از طرف دیگر بسیاری از موبایل های فعال سازی شده به مرور از رده خارج شده اند ولی در آمار فوق در نظر گرفته شده اند.

نسخه گوگلی Samsung Galaxy S4 معرفی شد

کنفرانس Google I/O دیشب آغاز به کار کرد و در آن همان طور که دیروز شایعه معرفی اس ۴ بدون TouchWiz به گوش می رسید، گوگل اعلام کرد که پرچم دار قدرتمند سامسونگ با اندروید خالص و بدون TouchWiz به زودی عرضه خواهد شد. این ورژن S4 از طریق Google Play به فروش خواهد رسید و مانند موبایل های سری نکسوس از جمله اولین موبایل های دریافت کننده آپدیت های آتی گوگل خواهد بود.

نسخه گوگلی اس ۴ از تاریخ ۲۶ ژوئن (۵ تیر) در بازار امریکا عرضه خواهد شد و برای کاربران اپراتورهای AT&T و T-Mobile قابل استفاده است.

gsmarena_0032

هنوز در مورد اینکه آیا این ورژن S4 تغییر سخت افزاری نسبت به ورژن موجود خواهد داشت یا نه اطلاع دقیقی در دست نیست. اما در مورد بخش نرم افزاری گفته می شود که برنامه های smart که مخصوص سامسونگ بوده و بر روی اس ۴ نصب هستند هم به احتمال زیاد به همراه TouchWiz حذف خواهند شد.

در حال حاضر از جمله موارد قطعی شده برای این موبایل، ۱۶ گیگا بایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه است که نسبت به اس ۴ معمولی در این مورد تغییری مشاهده نمی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.