۲۰ جاذبه گردشگری پر رمز و راز جهان؛ از مثلث برمودا تا ساحل شیشه‌ای - تکفارس 
۲۰ جاذبه گردشگری پر رمز و راز جهان؛ از مثلث برمودا تا ساحل شیشه‌ای - تکفارس 

۲۰ جاذبه گردشگری پر رمز و راز جهان؛ از مثلث برمودا تا ساحل شیشه‌ای

سپهر بندزر
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - 09:07
عجیب ترین مکان های گردشگری جهان

زمین سیاره‌ای عجیب و خارق‌العاده است که در هر بخش از آن یک جاذبه گردشگری عجیب و متفاوتی واقع شده است؛ جاذبه‌هایی که شاید هرگز دوباره مثل آن‌ها را نبینیم.

در این مقاله قصد نداریم تا به بررسی مهندسی هرم‌های مصر و یا تحلیل ساختار و هنر استون هنج بپردازیم. بلکه می‌خواهیم برای دیدن مکان‌های خاص و عجیبی همانند مثلث برمودا سفر کنیم که کمتر کسی از آنها بازدید کرده است. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به جاذبه‌های گردشگری عجیب جهان بیندازیم.

دریاچه خالدار، ایالت بریتیش کلمبیا، کانادا

جاذبه های گردشگری

دریاچه خالدار واقع در کانادا که با نام Kiluk نیز شناخته می‌شود مدت‌ها است که توسط مردم محلی اکواگان (سیلیکس) ستایش شده و فهمیدن دلیل مقدس بودن این دریاچه بسیار آسان است. طبق روال همیشه، آب دریاچه در فصل تابستان تبخیر می‌شود و استخرهای کانی را از خود به جا می‌گذارد که هرکدام رنگ‌های منحصربه‌فردی دارند.

استخرهای کانی، محل‌هایی مملو از آب‌های نمکی، منیزیم و سدیم هستند و افراد بسیاری برای درمان از این استخرهای طبیعی استفاده می‌کنند. قبیله اوکاناگان نیز از آب این گودال ها برای درمان بیماری‌هایی مثل زگیل، بیماری های پوستی، دردهای بدنی و زخم جنگ‌ از آن استفاده می‌کردند.

دانشمندان وجود ۸ ماده معدنی دیگر را هم در بعضی از دایره‌ها شناسایی کرده‌اند، به‌طوری‌که ۴ ماده معدنی دیگر مثل نقره و تیتانیوم هم به مقدار بسیار کم در بعضی از دایره‌ها وجود دارد و از آن در صنایع جنگی و تولید مهمات جنگ جهانی اول استفاده می‌شد. این دریاچه خاص در مسیر بزرگراه سوم  و به سمت شمال غربی شهر اسویوس قابل رویت است و مردم می‌توانند در این مکان به گردش بپردازند. ولی تجاوز به قوانین مردم محلی یکی از موضوعاتی است که این مردم به‌هیچ‌وجه با آن کنار نمی‌آیند.

گذرگاه غول‌ها، ایرلند شمالی

جاذبه های گردشگری

شصت میلیون سال پیش، یک فوران آتشفشانی عظیم، توده‌ای از سنگ بازالت یا مرمر سیاه، یک نوع سنگ سخت آتشفشانی که معمولاً به‌صورت لوح یافت می‌شود را به بیرون پرتاب کرد که پس از سرد شدن، جامد و منقبض شد و امروزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی و میراث جهانی قابل‌مشاهده است.

 در سال ۱۹۸۶ این جزیره از طرف سازمان جهانی یونسکو به‌عنوان مکانی باستانی و تاریخی معرفی شد و سازمان محیط‌زیست ایرلند شمالی هم در سال ۱۹۸۷ این مکان را جزء میراث ملی ایرلند اعلام کرد. در سال ۲۰۰۵ در یک نظرسنجی رادیویی جزیره کازوی در انگلستان چهارمین مورد از عجایب هفت‌گانه اعلام شد.

ارتفاع بلندترین ستون این منطقه حدود ۱۲ متر است و مسافتی که گدازه‌های آتشفشانی طی کرده‌اند و این ستون‌ها را ساخته‌اند هم به ۲۸ متر می‌رسد. امروزه این مکان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین محل‌های جذب گردشگر در ایرلند شمالی به شمار می‌رود.

نزدیک به ۳۷۰۰۰ ستون چندضلعی در این منطقه قرار گرفته که از نظر  علم هندسه بی‌نقص است. افسانه‌های بسیاری در باره این مکان وجود دارند که ساخته‌شدن این مکان تاریخی و جزیره غول‌ها توسط غول‌ها از داستان‌هایی هستند که همچنان در بین مردم بازگو می‌شوند و حتی بسیاری از مردم از این مکان می‌ترسند و به آن نزدیک نمی‌شوند.

چاه تور، اورگون، ایالات متحده آمریکا

جاذبه های گردشگری عجیب

گفته می‌شود که هیچ کسی تابه‌حال نتوانسته از بالا انتهای این حفره را ببیند. مردم محلی درگذشته از این مکان می‌ترسیدند و فکر می‌کردند که ممکن است ناگهان به درون آن کشیده شوند و دیگر برنگردند.

چاه تور در سواحل اورگان که به نام چاه مرگ نیز معروف است یکی از چاه‌ها و درگاه‌های خطرناک در اقیانوس آرام شناخته می‌شود که آب اقیانوس را می‌بلعد و هیچ‌وقت پر نمی‌شود. این چاه که از سنگ‌های آتشفشانی یا بازالتی ساخته شده، به‌احتمال زیاد و بر اساس نظریه دانشمندان یک نوع غار است.

این غار آب را به درون خود می‌کشد، تا انتها می‌برد و در آخر با فشار بسیار به بیرون می‌فرستد. با اینکه این پدیده طبیعی بسیار خطرناک، عجیب و بی‌پایان به نظر می‌رسد ولی در واقعیت عمق آن تنها ۶ متر است و به دلیل حجم آبی که در زمان مد دریا به آن کشیده می‌شود، بی‌پایان و پرعمق نشان داده می‌شود.

پاموکاله

جاذبه های گردشگری

پاموکاله که در زبان ترکیه‌ای به معنی قلعه پنبه‌ای است، یکی از جاذبه گردشگری طبیعی و محبوب این کشور بشمار می‌رود که آب گرم خود را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد و این آب جاری پس از گذر از این مکان، کربنات به جا می‌گذارد.

خرابه‌های باستانی شهر هیراپولیس که در سال ۱۹۰ قبل از میلاد و در اطراف پاموکاله ساخته شده بود نیز از مکان‌های دیدنی هستند و در نیمه قرن بیستم، هتل‌ها بر باقی‌مانده‌های شهر هیراپولیس ساخته شده‌اند.

دریاچه هیلیر در غرب استرالیا

جاذبه های گردشگری عجیب

این دریاچه مشهور در کنار بزرگ‌ترین جزیره‌های غرب استرالیا با نام Recherche Archipelago واقع شده است. دریاچه هیلیر رنگ صورتی خود را در تمامی طول سال حفظ می‌کند و برخی از دانشمندان ادعا می‌کنند که به دلیل شوری بالای این دریاچه به همراه گونه‌ای از جلبک نمک‌دوست به نام Dunaliela Salina و باکتری‌های صورتی به نام هالو این اتفاق افتاده است.

دریاچه هیلیر با ۶۰۰ متر طول و با زمینی پر از شن، ماسه، درختان اکالیپتوس و زمین‌های جنگلی احاطه شده است. این محل همچنین با نواری باریک از پوشش گیاهی متنوع و شن و ماسه از اقیانوس جنوب به سمت شمال جدا شده است.

باداب سورت در ایران

جاذبه های گردشگری عجیب

این باقی‌مانده‌ زیبای تراورتن در شمال ایران، یک پدیده طبیعی باورنکردنی محسوب می‌شود که به چشمه‌های رنگی پلکانی نیز معروف است. این جاذبه گردشگری دومین اثر طبیعی ملی پس از کوه دماوند شناخته می‌شود و طی هزاران سال شکل‌گرفته است. تراورتن نوعی سنگ آهکی است که از رسوب کلسیم در آب جاری تشکیل می‌شود و دررابطه‌با آن نیز، ۲ چشمه آب گرم با خواص معدنی متفاوت نیز در این مکان قرار دارد.

این چشمه‌ها در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار دارد. باداب سورت همچنین بعد از چشمه پاموکاله به‌عنوان دومین چشمه آب‌شور جهان شناخته می‌شود که به‌عنوان ژئوپارک به ثبت رسیده‌ و با درختچه‌های زیبای زرشک در زیر نور آفتاب می‌درخشند.

کوه های تیانزی، چین

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

این قله‌های آهکی خیره‌کننده که در شمال غربی استان هونان در چین واقع شده اند، پوشیده از فضای سرسبزی هستند که اغلب اوقات در مه مخفی شده‌اند و یک تله‌کابین گردشگران و مردم محلی را از مبدأ تا روستای Huangshi منتقل می‌کند و آنها می‌توانند در طول این مسیر مناظر خیره‌کننده طبیعی را مشاهده کنند و از آن لذت ببرند.

مناظر این کوه‌های خیره‌کننده از مواردی هستند که برای ساخت فیلم پرفروش آواتار از آن الهام گرفته شده  و تیازنی به نام پسر بهشت است.

خطوط ناسکا در پرو

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

پیکره‌های حیوانات و اشکال هندسی که توسط ناسکا باستانی در پاندا د سان خوزه حک شده است، یکی از اسرار بزرگ آمریکای جنوبی شناخته می شود. برخی از این اشکال از فاصله نزدیک غیرقابل‌توضیح هستند و تنها از طریق هوا یا از یک برج دیدبانی در کنار بزرگراه قابل‌مشاهده هستند که قریب به ۲۰۰ متر طول دارند و هرکدام در یک خط پیوسته کشیده شده‌اند.

بازدید شما از این طراحی‌ها، حیوانات بزرگ، اشکال منحصربه‌فرد و مجسمه‌ها با پرواز از طریق هواپیما تکمیل می‌شود. فراتر از خطوط ناسکا، جاذبه و مکان‌های بیشتری برای کاوش در کشور جذاب پرو وجود دارد. از جزایر اوروس گرفته تا دره اهرام، تمامی این جاذبه‌ها از دیدنی‌های منحصربه‌فرد این محل به شمار می‌آیند.

مثلث برمودا در دریای آتلانتیک شمالی

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

مثلث بدنام برمودا یا مثلث شیطان که سال‌هاست از رموز، اسطوره و یافته‌های علمی مملو شده، یکی از مناطقی است که در دریای آتلانتیک و بین مناطق برمودا، فلوریدا و پورتوریکو قرار گرفته و اتفاقات و ناگواری‌های مختلفی را در طول جنگ جهانی و سال‌های متمادی به خود دیده است.

بسیاری از کشورها و همچنین گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا وجود چنین مناطقی را مورد مناقشه قرار می‌دهند، ولی نظریات بی‌شماری دررابطه‌با این مثلث مطرح شده و خبرهای مختلفی مانند: سقوط و ناپدیدشدن کشتی‌ها، شهر آتلانتیس و وجود موجودات فضایی در این منطقه در سال‌های قبل منتشر می‌شد ولی دلیل چنین اتفاقاتی همچنان همانند یک علامت سؤال بزرگ برای دانشمندان باقی‌مانده است.

جزیره سوکوترا در یمن

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

سوکوترا نام جزیره‌ای دورافتاده است که بیش از شش میلیون سال پیش از سرزمین آفریقا جدا شده و مردم آن را با نام جواهری در دریای عرب یاد می‌کنند و شبیه مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی است. تنوع زیستی باورنکردنی و منحصربه‌فرد سوکوترا به این معنی است که درختان و جانورانی در این منطقه زندگی می‌کنند که همانند آنها در هیچ کجا از این سیاره یافت نمی‌شوند.

درخت خون اژدها یکی از نمونه‌های خارق‌العاده و زیبای این جزیره شناخته می‌شود که به دلیل شیره سرخ رنگی که از آن چکیده می‌شود معروف است. درخت پیازی و ۱۲۰ گونه از پرندگان متنوع در این جزیره از جاذبه‌های دیدنی هستند که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

دست در بیابان، شیلی

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

مجسمه دستی در بیابان که توسط طراح و معمار شیلی تبار، به نام (Mando de desire to) ساخته شده، دارای ارتفاعی نزدیک به ۱۱ متر است و این اثر هنری در بیابان آتاکاما و در فاصله ۵۷ کیلومتری جنوب شهر آنتوفاگاستا کشور شیلی بنا شده است. این هنرمند به‌خاطر تولید آثاری با درد و رنج انسان معروف است و این مجسمه عظیم حس تنهایی را به بازدیدکنندگان القا می‌کند که دلیل آن متروکه بودن و منزوی بودن این منطقه است.

تپه های شکلاتی جزیره بوهول در فیلیپین

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

تپه‌های شکلاتی نامی است که برای مجموعه تپه‌های پراکنده شده در جزیره بوهول که در کشور فیلیپین قرار گرفته انتخاب شده است. از ویژگی‌های این تپه‌ها می‌توان به اشکال غیرعادی و مخروط مانند آنها اشاره کرد که با حالت‌های خاص و منظمی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و بعضی اوقات با ساخته دست بشر به‌اشتباه تشخیص داده می‌شوند و چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کنند.

بااین‌حال، به گفته سازمان جهانی یونسکو، این تپه‌ها نتایج فرسایش آب باران و افزایش ذخایر مرجانی هستند و تنها زمانی نام تپه‌های شکلاتی را به خود می‌گیرند که فصل پاییز فرابرسد و شاخ‌وبرگ‌ها از رنگ شاداب سبز به قهوه تغییر رنگ دهند.

ساحل قرمز در چین

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

بیشتر اوقات که درباره ساحل با دوستان و خانواده خود حرف می‌زنیم، یاد شن و ماسه و آب‌وهوای خاص آن می‌افتیم، ولی ساحل قرمز چین تمامی این معیارها را کنار زده است. پانحین شهری در مرکز استان لیایونگ با مساحت ۴ هزار متر و جمعیت ۱.۳۹۰ میلیون نفر است.

دلیل قرمز بودن این ساحل، گیاهان این منطقه و خاص بودن محیط آن و شور بودن آب‌وخاک متفاوتی است که باعث رشد چنین گیاهانی شده است.

در فصل پاییز ۲۶ کیلومتر از فضای این منطقه مورد حفاظت قرار می‌گیرد و به دلیل حفظ منابع و ذخایر طبیعی ملی این کشور، بازدید از فرش قرمز آزاد نیست. در این منطقه گونه‌های متنوعی از پرندگان و تا ۲۳۶ گونه زندگی می‌کنند که اگر به چنین زمینه‌هایی علاقه‌مند هستید می‌توانید با بازدید از تالاب‌ها لذت خود را دوچندان کنید.

دشت کوزه‌ها

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

دشت کوزه‌ها که در ۲۱۶ مایلی جنوب شرقی سالت‌لیک‌سیتی در یوتا و در ایالات متحده آمریکا واقع شده، خانه کوزه‌هایی با اندازه‌های مختلف است که دلیل ساخت آنها همانند یک سؤال در ذهن بازدیدکنندگان و مردم محلی باقی‌مانده است. بسیاری از مردم محلی بر این باورند که قبایل کوچ‌نشین هندی در ۲ هزار سال پیش‌ شکل گرفته‌اند و این مکان گردشگری را ساخته‌اند.

ماسه‌سنگ‌های نرم سال‌هاست که توسط باد و آب فرسایش می‌یابند و کوزه‌های قله مانند و عجیبی  را تشکیل می‌دهند که برخی تصور می‌کنند که شبیه موجودات ترسناکی هستند. مناظر عجیب و ترسناک تنها یک مایل عرض و دو مایل طول دارند. این کوزه‌ها قدمتی نزدیک به دو هزار سال دارند که یکی از قدیمی‌ترین شگفتی‌های جنوب شرقی آمریکا هستند.

در سال ۱۹۳۰، باستان‌شناسان فرانسوی، این‌گونه ادعا کردند که در بعضی از این کوزه‌ها، ابزارهای آهنی، برنزی، دستبند، صدف و مهرهای شیشه‌ای وجود دارد که غارت شده و برخی دیگر بر این باور هستند که مردم محلی خاکستر مرده‌های خود را در این کوزه‌ها قرار می‌دادند.

کوچه استخوان نهنگ در سیبری

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

بخشی از ساحل شمالی جزیره دورافتادهٔ دیتران، در ۸۲ کیلومتری سواحل آلاسکا به یک مقصد توریستی وحشتناک تبدیل شده است. این منطقه عجیب بنا بر گفته‌ها، در سال‌های قبل محل قتل‌عام نهنگ‌ها بوده و مردم محلی گوشت آن‌ها را  برای فصل‌های سرد زمستان ذخیره می‌کردند.

این مکان کلکسیونی از استخوان‌های بدن نهنگ و شامل: استخوان‌های فک، دنده و مهره هستند و بسیاری از مردم محلی مدعی‌اند که این کوچه در ۶۰۰ سال گذشته توسط قبایل ساخته شده است.

برخی دیگر نیز بر این باورند که این مکان برای عبادت و اجرای مراسم مذهبی ساخته شده که احترام خود را نسبت به دریا و دیگر اجزا آن نشان می‌دهند و حدود ۳۴ استخوان فک نهنگ در این محل قرار دارد که ارتفاع آن به ۵ متر و وزن آن به حداکثر ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

ساحل شیشه‌ای در کالیفرنیا آمریکا

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

این ساحل شیشه‌ای پرزرق‌وبرق در کالیفرنیا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. درگذشته و در سال ۱۹۶۰،این محله مملو از وسایل برقی، بطری و قوطی بود. باگذشت زمان، فرسایش همیشگی امواج، زباله‌های شیشه‌ای و پلاستیکی را صیقل دادند و به سنگ‌ریزه‌های رنگارنگ تبدیل کردند و باری دیگر طبیعت توانست اشتباه انسان را با جادوی خود به معجزه تبدیل کند.

متأسفانه این مکان همچنان در خطر انقراض قرار دارد، زیرا بازدیدکنندگان این شیشه‌ها را به‌عنوان سوغاتی و یادگاری به خانه می‌برند.

گورستان قدیمی پاریس در فرانسه

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

پاریس، پایتخت کشور فرانسه که با نام شهر نور نیز معروف است، یکی از شهرهای جهان با تمدن غنی و با جمعیت ۱۲ میلیون تن است. در زیر این شهر، دنیای مخوفی با ۶ میلیون استخوان و جمجمه آرمیده که با مجموعه‌ای از غارهای قدیمی، معادن، تونل‌ها به انتظار بازدیدکنندگان نشسته‌اند.

این گورستان‌های قدیمی که در فیلم‌ها و همچنین بازی‌هایی مانند COD MW3 نیز نشان‌داده‌شده برای بازدید عموم در دسترس قرار دارند، اما درگذشته برخی از بخش‌های آن محدود شده و از سال ۱۹۹۵ ورود به بخش‌های دیگر این دخمه نیز ممنوع شده بود.

به‌عنوان یک جاذبه توریستی محبوب، مطمئن شوید که بلیط‌های این گورستان را از قبل تهیه کنید. این دخمه‌ها از سه‌شنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰:۳۰ میزبان بازدیدکنندگان هستند و می‌توانید تاریخچه این گورستان و ارتباط آن با شهرسازی پاریس را مطالعه کنید.

بفشان، نوادا، آمریکا

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

فواره‌های طبیعی در نوادا که نسبت به دیگر فواره‌های جهان متمایز هستند، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آمریکا شناخته می‌شوند که تا ارتفاع یک و نیم متر بالا می‌روند. در دهه ۱۹۰۰، کارگران در این منطقه شروع به حفاری چاه کردند و زمانی که این چاه به عمیق‌ترین حالت خود رسید، آب‌های زیرزمینی با فشار زیادی از چاه به بیرون پرتاب شدند.

یکی از دلایل جذب این جاذبه گردشگری، رنگ‌های درخشان قرمز و سبز زیبا بر روی این مکان است که دلیل آن رشد جلبک‌های خاص و املاحی است که آب با خود به بیرون می‌آورد. این نوع از فواره‌ها منبع چندین حوض آب گرم هستند که دمای بعضی از آن‌ها به ۲۱۹ تا ۲۸۶ درجه فارنهایت می‌رسد.

جزیره گربه ها در ژاپن

جاذبه های گردشگری مثلث برمودا

جزیره گربه‌ها در تاشیروجیما ژاپن یکی از عجیب‌ترین مکان‌های روی زمین بشمار می‌رود و جمعیت ساکنین آن ۱۰۰ نفر و از جمعیت دوستان پشمالو خود کمتر هستند. در اواسط قرن هجدهم میلادی مردم این منطقه برای تولید پارچه‌های مخصوص و متنوع از کرم‌های ابریشم استفاده می‌کردند. پس از مدتی، موش‌ها با کشتن کرم‌ها و تغذیه از آنها باعث کساد کسب‌وکار مردم شدند و مردم تصمیم گرفتند تا با نگهداری از گربه‌ها، این مشکل را حل کنند.

پس از افزایش تعداد گربه و کاهش تعداد موش‌ها، این جزیره به نام جزیره گربه‌ها شناخته شد و بسیاری از مردم گربه‌ها را به‌عنوان نمادی از خوش‌شانسی می‌دانستند. اکنون هتل‌هایی در این جزیره ساخته شده‌ که به شکل گربه هستند و بازدیدکنندگان حتی این اجازه را دارند تا گربه موردعلاقه خود را در معبد این جزیره پیدا کنند و از آن نگهداری کنند‌.

دره گابلین، یوتا، آمریکا

جاذبه های گردشگری

این مکان مریخ نیست، بلکه یک دره خالی از سکنه در ۲۱۶ مایلی جنوب سالت‌لیک‌سیتی در یوتا و ایالت متحده آمریکا است. در این مکان، خاک نرم و آب مجسمه‌هایی با مناظر ترسناک را شکل می‌دهند و بیشتر افراد تصور می‌کنند که آنها جن هستند. قدمت این فرسایش در حدود ۴۰ میلیون سال و بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون سال گذشته و در عصر ژوراسیک تعیین شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید