بررسی ویژگی های گوشی iOs 6 - تکفارس 
بررسی ویژگی های گوشی iOs 6 - تکفارس 

بررسی ویژگی های گوشی iOs 6

۸ دی ۱۳۹۱ - 23:46
بررسی ویژگی های گوشی iOs 6 - تکفارس 

بررسی ویژگی های گوشی iOs 6

Ios 6آخرین نسخه از سیستم عامل Ios شرکت اپل می باشد. در این مقاله قصد داریم به توصیف و بررسی ویژگی های جدید این تلفن همراه بپردازیم.

 

Map

نقشه ی جدید IOS 6 توسط اپل طراحی شده و وابستگی سه الی چهار ساله ی این شرکت به گوگل را پایان داده است. این ساختار بسیار متفاوت با ساختار نقشه هایی است که در ذهن داریم.پایه ی اصلی این ها بردارها هستند و از فضای دو بعدی ماهواره ای بدست امده اند.شما می توانید نماهای مختلفی از یک ساختمان ، کوچه و یا خیابان را ببینید البته این قابلیت به دلیل این است که نقشه ها ۳ بعدی شده اند.وقتی شما به نقشه نگاه میکنید طوری کشیده شده اند که انگار از بالای هلی کوپتر دارید آنها را می بینید.از دیگر قابلیت ها می توان به دسترسی به ترافیک آنلاین ، کیفیت بالا، موقعیت یاب و غیره اشاره کرد. سیستم Navigation تلفن همراه بسیار شبیه به نسخه ای است که در ماشین ها به کار برده میشود.این نسخه با شما سخن می گوید و تمام نکات ضروری را بازگو می نماید. به عنوان مثال ۵۰ متر جلوتر به سمت راست بپیچید و یا بعد از پل به چپ بروید و در کل یکی از بهترین جهت یاب ها نیز محسوب میشود.

Siri

در iOs 6 سیری زبان های بیشتری را پوشش میدهد و در کشورهای بیشتری کار و عمل میکند.از این به بعد چیزهای بیشتری را میتوانید به سیری بگویید تا انجام دهد.مثلا آخرین نتایج بازی ها و آمار بازیکن و تیم مورد علاقه و همچنین برنامه های کانال مورد نظرتان.اگر به یک رستوران عالی نیاز داشتید از او بپرسید چرا که او بهترین پیشنهاد را به شما داده و جا نیز رزرو میکند. دیگر نیاز به لمس آیکن ها برای باز شدن نیست کافی است نام اپیکیشن مورد نظرتون یا بازی مورد علاقه تان را گفته تا بلافاصله باز شود و در نهایت به کمک سیری میتوانید استاتوس جدیدی در توییتر یا فیــسبوک داشته باشید.

 

PassBook

کارت پروازتان،بلیط سینما،کپن ها و کارت عضویت فروشگاه ها و غیره ، همه در PassBook جمع شده اند.می توانید آیفون تا آیپاد تاچ تان را در فرودگاه اسکن کنید تا وارد gate شوید یا اسکن کنید و وارد سینما بشوید.همچنین می توانید صندلی را که باید در کنسرت روی آن بشینید را پیدا کنید. جدا از کارت رستوران و تخفیف هایی که شامل میشود مهم ترین استفاده از PassBook در فرودگاه است.دیگر استرس پیدا کردن gate مورد نظرتان را ندارید یا اگر هم تغییر کند فورا پیامی حاوی تغییر کردن محل فرودگاه برای شما ارسال میشود.

 

Safari

یکی دیگر از تغییرات Ios 6 بهتر شدن اپیکیشن سفری می باشد که به شما این اجازه را میدهد تا راحت تر در دنیای نت به گشت و گذار بپردازید.در این اپیکیشن تب جدید ICloud نیز اضافه شده است.شما می توانید تمام بوک مارک های دیمایستان را داشته باشید یا اگر در دیمایس دیگری صفحه ای را باز گذاشته اید به آن صفحه بروید و به ادامه ی کارتان بپردازید.همچنین میتوانید به صورت آفلاین تمام صفحاتی را که به Reading List اضافه کرده بودید را باز کرده و بخوانید.یکی دیگر از قابلیت های جدید این اپیکیشن Full Screen شدن صفحه است . وقتی گوشی IDevice خود را به صورت افقی بگیرید صفحه فول اسکرین میشود.

 

FaceBook

از این به بعد با یکپارچه شدن Ios 6 با بزرگ ترین شبکه اجتماعی می توانید خیلی راحت تر کارهایتان را انجام دهید.دیگر نیاز نیست به اپیکیشن فیــسبوکی که از App Store دانلود کرده بودید بروید تا عکسی را بر روی صفحه ی تان آپلود کنید.می توانید به اپیکیشن Pictures بروید و این کار را راحت تر انجام بدهید . از اپیکیشن نقشه ها نیز می توانید موقعیت خود را بر روی فیسبوک پست کنید.از دیگر قابلیت ها می توان به پست امتیازهای گیم سنتر اشاره کرد.دیگر هیچ وقت از دنیا عقب نخواهید ماند.دیگر هیچ وقت تولد کسی را از دست نمی دهید،با این یکپارچه سازی تمام تولدها بر روی تقویم دستگاه تان ذخیره میشود و در آخر مشخصات تمام دوستان فیسبوکی وارد بخش Contact هایتان میشود.

 

Facetime

در گذشته facetime فقط توسط وصل شدن به wi fi عملی بود اما در ios 6 این مشکل حل شده و شما میتوانید با سیم کارت تلفن همراه تان نیز به اینترنت متصل بشوید و با دوستانتان facetime کنید.از این به بعد همیشه و همه جا می توانید با آیفون و آیپاد ۳ گیگ و ۴ گیگ با دوستانتان در ارتباط تصویری باشید.

Options Call

Ios 6 قابلیت های جدیدی به تلفن و تنظیمات تماس اضافه کرده است.گاهی اوقات شما در جلسه ای هستید یا کار مهمی دارید که نمی توانید جواب تلفن همراه تان را بدهید از این رو اپل این قابلیت را به شما دادهه که وقتی این گونه اتفاق ها بوجود می آید بتوانید با اس ام اس جواب آن فرد را بدهید.به صورت پیش فرض چند گزینه تعبیه شده است،مثل ” بعدا با من تماس بگیرید ” . قابلیت دیگر نیز هم این است که می توانید تلفن همراه را به گونه ای تنظیم کنید که طی زمان مشخصی در دسترس نباشید.

 

Email

رابط کاربری اپیکیشن ایمیل باز طراحی شده و این کار برای این بوده که شما بتوانید راحت تر ایمیل هایتان را بخوانید و بنویسید.اپیکیشن ایمیل Ios 6 این اجازه را به شما میدهد تا فولدر Vip در ایمیل تان داشته باشید.پس دیگر هیچ وقت ایمیلی از طرف اشخاص مهم،محل کارتان یا رئیس تان را از دست نخواهید داد.همچنین راحت تر می توانید عکس یا فیلمی را ایمیل کنید.برای اینکار انگشتتان را روی صفحه نگه دارید تا گزینه ی Insert Photo And Video ظاهر شود و عکس تان را انتخاب کنید.

نویسنده و مترجم : حامد زاهدی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.