محصولات نکسوسی، پیشگامان دنیای اندرویدی ! - تکفارس 
محصولات نکسوسی، پیشگامان دنیای اندرویدی ! - تکفارس 

محصولات نکسوسی، پیشگامان دنیای اندرویدی !

علیرضا
۸ فروردین ۱۳۹۲ - 08:00
محصولات نکسوسی، پیشگامان دنیای اندرویدی ! - تکفارس 

محصولات نکسوسی، پیشگامان دنیای اندرویدی !

اردیبهشت ماه و کنفرانس توسعه دهندگان گوگل نزدیک است. همانطور که مطلع هستید به رسم چند سال گذشته همه گیک های دنیای فن آوری انتظار معرفی نسخه جدید اندروید را با یک سخت افزار نکسوسی جدید در این مدت دارند. امروزه با توجه به تعداد بسیار زیاد گوشی‌ ها و تبلت های اندرویدی و تنوع کمپانی‌ های سازنده، انتخاب یک گوشی یا تبلت مناسب از میان این همه برند کار مشکلی به نظر می ‌رسد. هر چند که خریداران، خرید از برند های مشهور را بیشتر ترجیح می‌ دهند اما باز هم در این میان تنوع زیاد است و با توجه به قیمت‌ های سرسام آور بازار، نمی ‌توان شتاب زده مدلی را انتخاب کرد. در اینجا می‌خواهیم به شما یک انتخاب عالی را پیشنهاد دهیم. سعی کنید فارغ از برند سازنده، مدلی را استفاده کنید که نام نکسوس را بر پیشانی خود دارد، اگر می پرسید چرا و این پیشنهاد ما برایتان سوال شده است ما هم برای این نظر خود دلایلی داریم که قصد داریم در این متن به اطلاع شما برسانیم. با ما همراه باشید.

 nexus-phone

خالص خالص! همچون اندروید وانیلی!

همگی می ‌دانیم که اندروید یک سیستم عامل متن باز است و به کمپانی ‌های سازنده اسمارت فون ها و تبلت ها این امکان را می ‌دهد که آن را دست کاری کنند و رابط کاربری خودشان را جایگزین رابط کاربری اصلی اندروید نمایند. اما این جابجایی گاهی اوقات مشکلات نرم ‌افراری را به وجود می ‌آورد که برای حل شدن آن ‌ها باید زمانی را منتظر ماند، مثل کد های ویروسی که برای تاچ ویز سامسونگ مشکل ایجاد کرده بودند یا ایرادات وای فای در گوشی های اچ‌ تی ‌سی که باعث شکست تجاری خانواده One ها شدند و در نهایت گلایه و شکایات کاربران از کندی و نرم نبودن رابط کاربری سونی. کلا بیشتر مشکلات مربوط به نرم ‌افزار که گوشی‌ های برند های مختلف به آن دچار می ‌شوند هیچ کدام در نکسوس ها وجود نخواهند داشت.

بی دغدغه، همیشه به روز باشید!

 وقتی گوگل نسخه‌ ای جدید از اندروید را آماده می ‌کند، اولین گوشی‌ هایی که آن آپدیت را دریافت می‌ کنند، سری‌ های نکسوس هستند. در حالی که دیگر مدل‌ ها این آپدیت ‌ها را با فاصله زمانی زیادی می ‌گیرند و بسیاری از گوشی‌ های قدیمی اصلا آپدیتی دریافت نمی ‌کنند، به طوری که جدید ترین تلفن ‌های غیر نکسوسی همیشه یک یا دو ورژن از آخرین نسخه اندروید موجود عقب ‌تر هستند و به علت کند بودن فرایند آماده سازی رابط کاربری خودشان، زمان زیادی طول می‌ کشد تا آپدیتی برای آن ‌ها ارائه شود و بیشتر اوقات فقط یک یا دو بار آپدیت می ‌شوند. حتی زمانی که محصول نکسوسی شما از چرخه آپدیت کنار گذاشته شود باز هم شما توسط دولوپرهای غیر رسمی رام های جدید تر را با فاصله زمانی کمی دریافت می کنید

 google-nexus-logo1

پشتیبانی از طرح ‌ها و تکنولوژی های جدید گوگل

 در این که گوگل یکی از مبتکر ترین کمپانی عصر حاضر است هیچ شکی نیست و بسیاری طرح های جالب دنیا هم اکنون توسط گوگل معرفی می شوند. طرح‌ های جالب گوگل قطعا با تلفن‌ های هوشمندش در ارتباط است، مثل ارتباط بین کیف پول گوگل و تکنولوژی NFC و …. با داشتن محصولات نکسوسی شما اولین گروه از تجربه کنندگان این تکنولوژی های روز دنیا هستید.

دنیایی از رام های غیر رسمی از آن شماست!

 تلفن‌ های سری نکسوس قفل نرم ‌افزاری نداشته و از این نظر برای تعویض رام یا روت کردن گوشی مشکلات بسیار بسیار کمتری دارند و حتی نرم ‌افزارهایی وجود دارد که این گوشی‌ ها را با یک کلیک روت نموده و رام مورد نظر را روی آن نصب می ‌کنند. دولوپرهای مطرح Xda شما را تا یکی دو نسخه بعدی از ساپورت رسمی گوگل هم تنها نمی گذارند و برای شما رام های جدید را عرضه می کنند. از طرفی رام های مبتنی بر رام کنونی محصول نکسوسی شما نیز با ویژگی ها و نسخه های بسیار توسط ان ها بسط داده می شود که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

بروزترین سخت افزار، باصرفه ترین محصول!

البته این قضیه در کشور ما که اصلا دیده نشد! اما به هر حال گوگل تصمیم گرفت تا از زمان نسکسوس ۷ محصولات خودش را به ارزان ترین قیمت ممکن و در اصل صرفا گرفتن قیمت سخت افزار اولیه آن ها به فروش برساند تا کاربران بیشتری بتوانند این محصولات را تجربه کنند و از طرفی محصولاتش نیز نفوذ بیشتری در بازار داشته باشند و در هر خانه ای نفوذ کنند. به امید روزی که محصولات نکسوسی با قیمت واقعی شان وارد کشور ما شوند.

در نهایت باید گفت که  اسمارت فون ها و تبلت ‌های هوشمند نکسوس با داشتن سیستم عامل خالص، رابط کاربری اصلی اندروید و پشتیبانی گوگل با هدف ارائه تجربه متفاوت و کاربردی ‌تر به کاربر به وجود آمده اند و از این نظر بهتر از سایر محصولات بازار به نظر می ‌رسند. البته این موضوع به سلیقه افراد نیز بستگی دارد و حق انتخاب خریداران این گوناگونی تولید را توضیح می‌دهد و شاید باشند کسانی که مثلا رابط سنس اچ تی سی را به همه امکانات ذکر شده ترجیح دهند.

نظرات خود را در مورد محصولات نکسوسی، پیش بینی هایتان از کنفرانس توسعه دهندگان گوگل و نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید