هزینه های تولید گوگل پیکسل اکس ال با آیفون ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ اج برابر بوده است - تکفارس 
هزینه های تولید گوگل پیکسل اکس ال با آیفون ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ اج برابر بوده است - تکفارس 

هزینه های تولید گوگل پیکسل اکس ال با آیفون ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ اج برابر بوده است

دانیال دهقانی
۶ آبان ۱۳۹۵ - 01:34
هزینه های تولید گوگل پیکسل اکس ال با آیفون ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ اج برابر بوده است - تکفارس 

هزینه های تولید گوگل پیکسل اکس ال با آیفون ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ اج برابر بوده است! در ادامه همراه تک فارس باشید.

هزینه های تولید گوشی پرچمدار جدید گوگل یعنی پیکسل اکس ال (Pixel XL) با آیفون ۷ پلاس محصول اپل و گلکسی اس ۷ اج محصول سامسونگ برابری کرده است و این خبر نه چندان غیر منتظره را مرکز آماری انگلیسی IHS Markit اعلام کرده است. از همان ابتدا، قیمتی را گوگل برای سری پیکسل خود در نظر گرفت که مستقیماً با آیفون و گوشی های پرچمدار اندرویدی رقابت کند، سیاستی که اصلاً با استراتژی قبلی این شرکت در زمان قیمت گذاری سری نکسوس که همچون گوشی های میان رده ای قیمت گذاری می شد همخوانی نداشت.

بر اساس گزارش هایی که از IHS Markit به دست آمده هزینه موارد اولیه ساخت نسخه ۳۲ گیگابایتی گوشی پیکسل اکس ال در حدود ۲۸۵.۷۵ دلار بوده است. از آن جایی که مدل ۵.۵ اینچی پیکسل از قیمت ۷۶۹ دلار آغاز می شود، در نگاه اول ممکن است فکر کنیم که گوگل ۴۸۴ دلار سود خالص را از فروش هر نسخه از این گوشی به جیب می زند. به هر حال ما باید به آن ۲۸۵.۷۵ دلار هزینه های تیم تحقیق و توسعه، هزینه های تبلیغات و دیگر مخارج اداری را نیز اضافه کنیم و سپس آن را از قیمت گوشی کم کنیم تا به میزان سود خالص گوگل پی ببریم. با جود ابعاد ناشناخته این معادلات، IHS اعلام کرده که با وجود تمامی هزینه ها مبلغی که گوگل برای گوشی با توجه به هزینه های ساخت آن در نظر گرفته کاملاً قابل رقابت با دیگر رقبای اصلی یعنی آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ اج است.

بر خلاف بسیاری از پیشبینی ها، پیکسل و پیکسل اکس ال که اولین گوشی های این سری در خانواده گوگل هستند رقابت شدیدی با دیگر شرکت ها که همکاران و شرکای گوگل محسوب می شوند دارند. با توجه به این سری پیکسل یک خروج کامل از پچرخه نکسوس به شمار می آیند و گوگل هم به همین منظور در حال ادغام سخت و افزار و نرم افزار برای آن است.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.