IDC اعتقاد دارد در سه ماهه سوم سال اپل واچ در صدر پرفروش ترین ساعت های مچی هوشمند باقی مانده است - تکفارس 
IDC اعتقاد دارد در سه ماهه سوم سال اپل واچ در صدر پرفروش ترین ساعت های مچی هوشمند باقی مانده است - تکفارس 

IDC اعتقاد دارد در سه ماهه سوم سال اپل واچ در صدر پرفروش ترین ساعت های مچی هوشمند باقی مانده است

دانیال دهقانی
۴ آبان ۱۳۹۵ - 16:18
IDC اعتقاد دارد در سه ماهه سوم سال اپل واچ در صدر پرفروش ترین ساعت های مچی هوشمند باقی مانده است - تکفارس 

IDC اعتقاد دارد در سه ماهه سوم سال اپل واچ در صدر پرفروش ترین ساعت های مچی هوشمند باقی مانده است. در ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

طبق آخرین اطلاعاتی که از سوی IDC منتشر شده، اپل واچ (Apple Watch) بیشترین میزان عرضه به بازار را در میان دیگر ساعت های مچی هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ داشته است. با وجود افت ۴۸.۴ درصدی بازار ساعت های مچی هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، باز هم اپل واچ توانسته با فروش ۱.۱ میلیون دستگاهی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد. این باعث شده تا هنوز هم اپل  با وجود افت ۷۱.۶ درصدی عرضه اپل واچ به بازار نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، باز هم در بازار پیشرو باشد و حرف اول را بزند. اپل واچ ۴۱.۳ درصد از بازار ساعت های هوشمند را در اختیار دارد، در حالی که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ بیش از ۷۰ درصد این بازار را تحت کنترل داشت.

این افت را البته می توان در زمان بندی مربوط به عرضه سری دوم اپل واچ به بازار دانست که تقریباً در اواخر سه ماهه سوم امسال صورت گرفت. این مدل جدید از یک پردازنده که ۵۰ درصد عملکرد بهتری دارد،  مقاومت بهتر نسبت به آب (تا عمق ۴۹ فوتی در آب اپل واچ جدید به مشکل نخواهد خورد!)، یک صفحه نمایش براق تر و ویژگی های دیگری بهره می برد.

در دومین رتبه هم گارمین (Garmin) با ۶۰۰ هزار دستگاه جای گرفته است و پس از آن هم سامسونگ در جدول قرار دارد. این شرکت در طول سه ماهه سوم امسال توانسته ۴۰۰ هزار ساعت مچی هوشمند را به بازار عرضه کند. گارمین با رشدی ۳۸۴ درصدی در زمینه عرضه محصولاتش مواجه شده ولی این به خاطر آن است که پیش از این میزان عرضه دستگاه هایش به بازار کم بوده است. لنوو و پبل (Pebble) نیز به ترتیب چهارم و پنجم هستند و هر کدام تقریباً نزدیک به ۱۰۰ هزار ساعت مچی هوشمند را به بازار عرضه کرده اند. لنوو ۳.۴ درصد بازار و پبل ۳.۲ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته اند و هر دو با افتی چشم گیر مواجه شده اند.

اگر به پیش خرید های اپل واچ ۲  هم نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که بیشتر آن ها از سوی کسانی بوده که پیش از این نسخه اول اپل واچ را خریداری کرده بودند. افراد نسل وای (افرادی که بین سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ به دنیا آمده اند) با در اختیار گرفتن ۳۹ درصد از میزان پیش فروش های اپل واچ ۲ به عنوان بزرگ ترین طرفداران آن لقب گرفته اند و جایگزین نسل ایکس (افرادی که بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ به دنیا آمده اند) شده اند. زنان نیز ۲۶ درصد از میزان پیش فروش های اپل واچ ۲ را به خود اختصاص داده اند، و مدل بزرگ تر ۴۲ میلی متری اپل واچ هم ۶۷ درصد پیش فروش های آن را تشکیل داده است.

نظر شما در رابطه با این خبر و فروش اپل واچ چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.