معرفی ۱۰۰ برنامه ی برتر اندرویدی در سال ۲۰۱۶ – قسمت اول - تکفارس 
معرفی ۱۰۰ برنامه ی برتر اندرویدی در سال ۲۰۱۶ – قسمت اول - تکفارس 

معرفی ۱۰۰ برنامه ی برتر اندرویدی در سال ۲۰۱۶ – قسمت اول

علی سیف الهی
۲ آبان ۱۳۹۵ - 17:00
معرفی ۱۰۰ برنامه ی برتر اندرویدی در سال ۲۰۱۶ – قسمت اول - تکفارس 

امروزه گوشی های هوشمند چنان فراگیر شده اند که دیگر کمتر کسی را می توان یافت که یک گوشی هوشمند اندرویدی نداشته باشد. چون سازندگان مختلفی در رده های مختلف قیمتی اقدام به ساخت گوشی هایی با سیستم عامل اندروید کرده اند و هر فرد بنا به قدرت مالی خود، اقدام به خرید کرده است. به همین دلیل فراگیر بودن بسیار زیاد است که نزدیک به ۲ میلیون برنامه در فروشگاه Google Play وجود دارد. اگر بخواهید فقط در این فروشگاه به نام تک تک این برنامه ها نگاه کنید، ۲۳ روز زمان می برد تا بتوانید این کار را به اتمام برسانید.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در ۱۴ دسته بندی مختلف، اقدام به معرفی بهترین برنامه های رایگان و پولی موجود در فروشگاه گوگل پلی بپردازیم. خاطر نشان می کنیم که در این مقاله، ما به معرفی بازی ها نپرداخته ایم و در آینده ای نزدیک در مقاله ای جداگانه، به معرفی بازی های برتر اندرویدی خواهیم پرداخت. برنامه های گلچین شده ی ما دارای قابلیت های خاصی هستند که در دیگر برنامه های مشابه نمونه ی آن یافت نمی شود. حال در قسمت اول با ما همراه باشید.

دسته بندی اول: مرورگر ها

۱)Dolphin

مرورگر اندرویدی Dolphin یک مرورگر بسیار مرتب و بر اساس تب است. این مرورگر بر روی دستگاه های اندرویدی تجربه ی خاصی به  کاربر القا می کد که حتی باعث می شود شما زمانی از یاد ببرید که در حال کار با یک گوشی هوشمند موبایل هستید. این مرورگر از افزونه ها پشتیبانی می کند و شما می توانید به راحتی به نصب افزونه های دلخواه خود نظیر LastPass بپردازید. منوی تنظیمات این مرورگر نیز بسیار خلاصه و جمع و جور است و باعث نمی شود که شما در آن سردرگم شوید. یکی از قابلیت های نوآورانه ی این مرورگر، ژست حرکتی است که به شما اجازه می دهد تا با کشیدن حروف مخصوصی بر روی گوشی، دستورات خاصی به آن بدهید. البته این قابلیت ایراداتی هم دارد اما به دلیل نوآورانه بودنش، هنوز جای پیشرفت بسیاری دارد. این مرورگر به صورت پیش فرض دارای قابلیت بلاک کردن تبلیغات است و از فایل Flash نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

۲)Firefox

نسخه ی اندرویدی مرورگر محبوب دستکتاپ، فایرفاکس چندی است که برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است و تلاش کرده تا بتواند با قابلیت های بسیاری که دارد، دستگاه های کاربران را به دست گیرد. این مرورگر بسیار سریع است، طراحی بسیار تمیزی دارد و به لطف موزیلا، دارای گزینه های امنیتی زیادی برای دادن اختیار به کاربران می باشد. در بین این گزینه های امنیتی، گزینه ای نیز برای مخفی کردن اطلاعات کاربر از دید تبلیغات کنندگان وجود دارد. همانند نسخه ی دستکاپ برنامه، نسخه ی اندرویدی آن نیز از افزونه ها پشتیبانی می کند و کاربران می توانند از میان هزاران افزونه ی عرضه شده، افزونه ی مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

۳)Opera

مگر می شود صحبت از مرورگر های موبایلی وب کرد و نامی از اپرا به زبان نیاورد؟ این مرورگر کاملا محبوب به همراه برادر کوچکتر خود، Opera Mini که پایین به معرفی آن پرداخته ایم، یکی از کامل ترین تجربه های وب گردی را در اختیار کاربران قرار می دهند. با داشتن طراحی یک دست و پورتال خبری درون خود و همچنین فروشگاه برنامه ای موبایل، این مرورگر می خواهد تا شما وب گردی های خود را با این مرورگر انجام دهید و نیازی به دیگر برنامه ها نداشته باشید. اپرا بسیار بیشتر به فکر حجم شما است و با نرم افزار های فشرده سازی ویدئو ها و مسدود کردن تبلیغات، از مصرف بی رویه ی حجم اینترنت شما جلوگیری می کند.

۴)Opera Mini

همانطور که در بالا اشاره کریدم مرورگر اپرا دارای نسخه ی کوچک تر و کم حجم تری به نام Opera Mini است و در مواقعی که شرایط شبکه در حد ایده آل خود نیست بسیار به کار می آید. البته گول نام مینی این مرورگر را نخورید، این مرورگر دارای درصد بسیاری از قابلیت های نسخه ی اصلی است و چیزی کم و کسر ندارد. این مرورگر دارای دسترسی اختصاصی به برنامه های وب اپرا است و صفحه ی خانگی کاملی به همراه فید های خبری و شبکه های اجتماعی دارد. همچنین این مرورگر دارای تنظیمات امنیتی بسیار گسترده ای است و همچنین دارای گزینه ی مسدود سازی تبلیغات نیز می باشد که بسیار این روزها از ملزومات محسوب می شود.

دسته بندی دوم: غذا

۱)Cookpad Recipes

دنبال دستورات غذایی متفاوتی برای داشتن یک شام و یا ناهار دلپذیر می گردید؟ برنامه ی Cookpad Recipes بسیار مناسب نیاز شما است. این برنامه شما را به هزاران نوع دستورات غذایی مختلف متصل می کند. شما به راحتی می توانید دستورات غذایی مورد علاقه خود را به لسیت علاقه مندی های برنامه اضافه کنید، لسیت خرید ایجاد کرده و آن را مدیریت کنید و بر پایه ی آنچه از دستورات غذایی که تا به حال پسندیده اید، دستورات غذایی جدیدی را پیدا کنید. زمانی که استفاده از این برنامه را شروع کردید، یک دلیل کمتر برای نپختن غذا خواهید داشت!

۲)Pepper Plate Recipe, Menu & Cooking Planner

برنامه ی Pepper Plate بسیار برای افرادی که دستگاه های اندرویدی زیادی دارند کار ساز است. شما می توانید با استفاده از این برنامه در تمامی دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید خود، براحتی به دستورات غذایی خود دسترسی داشته باشید. وب سایت نسخه ی دستکتاپ این برنامه به سرویس های دستورات غذایی همانند Allrecipes و Epicurious متصل است و شما می توانید با استفاده از این قابلیت به وارد کردن دستورات غذایی از این سرویس ها اقدام کنید و با تنها یک کلیک، به همگام سازی آن با گوشی موبایل خود بپردازید. شما به راحتی می توانید لیست های خرید ایجاد کرده و دستورات غذایی خود را در دسترس قرار دهید تا در هر کجا که لازم شد از آن ها استفاده کنید.

۳)Yelp

احتمالا اتفاق افتاده که شما به دنبال یک رستوران عالی بوده اید و در اینترنت به جستجو پرداخته اید اما بسیار سردرگم شده اید. برنامه ی Yelp بسیار در این زمینه کارآمد است و می تواند به شما کند تا بتوانید محل مناسبی برای خرج پول های اضافی خود بدهید. این برنامه کامل ترین اطلاعات یک محل خاص  و منو های آن را به شما می دهد و به شما کمک می کند تا بهترین محل مورد نیاز خود برای خوردن غذا را پیدا کنید. در سفر های خارجی این برنامه بسیار کاربردی است و گردشگران نیازمند آن هستند.

دسته بندی سوم: سلامتی و تناسب اندام

۱)Fitbit

شاید شما Fitbit را به خاطر دست بند های سلامتی اش بشناسید، اما برنامه ای که این دستبند ها را مدیریت می کند، خود به تنهایی نیز بسیار کاربردی است و دست کمی ندارد. اگر از این برنامه بر روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید، این برنامه قادر خواهد بود تا قدم های شما را بشمارد و فعالیتتان را ضبط کرده و به شما کمک کند تا به هدف روزانه ی خود دست پیدا کنید. این برنامه قابلیت های اجتماعی نیز دارد، بنابراین شما می توانید با دوستانتان به رقابت سالم بپردازید. این برنامه برای کاربران دست بند های Fitbit الزامی است، اما برای افرادی که به دنبال یک برنامه ی سلامتی هستند نیز گزینه ی بسیار مناسبی به حساب می آید و یکی از ملزومات است.

۲)My Asics Run Coaching

این برنامه برای افرادی که به دویدن علاقه ی خاصی دارند بسیار مناسب است. شما در این برنامه قادر هستید تا برنامه های مختلف دویدن را برای مسافت های مختلف بچینید. این برنامه ریزی ها ثابت نیستند چون این برنامه با استفاده از اطلاعات روزانه ی دویدن شما، یک برنامه مناسب حال شما را طرح می کند تا بازده عملکردی شما افزایش پیدا کند. این برنامه واقعا یک مربی به تمام معنا است و شما با استفاده از این برنامه می توانید راه موفقیت در دوندگی را به سرعت طی نمایید.

۳)MyFitnessPal

وزنتان به نظرتان زیاد است؟ برای کاهش وزن می توانید از برنامه ی MyFitnessPal کمک بخواهید. این برنامه که شمارنده ی کالری و دنبال کننده ی تمرینات است، به شما کمک می کند تا با روش های سنتی به کاهش وزن خود بپردازید و کالری بیشتری را بسوزانید. با طراحی هوشمندانه و و کتابخانه ای کامل از غذا ها، برنامه به سرعت کالری های مصرفی شما را محاسبه و ثبت کرده و کالری مصرفی شما را پس از تمرین محاسبه می کند. این برنامه دارای بارکد خوان داخلی نیز هست که به شما کمک می کند تا به اطلاعات تمرین های قبلی به سرعت دسترسی پیدا کنید. این برنامه ی تناسب اندام با دیگر برنامه های تناسب اندام و سلامتی به خوبی هماهنگ می شود و دیگر نیازی نیست که اطلاعات شما چندین بار ثبت گردند. برنامه ی MyFitnessPal برنامه ی کاملا عملی را به شما ارائه نمی کند اما بسیار به شما کمک می کند تا از عادات بد غذایی و تنبلی خود فاصله گرفته و به فعالیت های ورزشی عادت کنید.

۴)Runtastic Pro

این برنامه به شما کمک می کند تا با دویدن تناسب اندام خود را حفظ کنید. این برنامه ی عالی تناسب اندام همه ی اطلاعات لازم را دنبال می کند و می تواند بر حسب این اطلاعات به شما کمک کند تا برنامه های آتی فعالیت های ورزشی خود را بهتر تنظیم کنید. این برنامه همچنین دارای موزیک پلیر داخلی است که شما را از برنامه های دیگر راحت کرده و تجربه ی ورزشی دلچسبی را به شما ارائه می کند. شما می توانید در پیاده روی، دوچرخه سواری و حتی کوه پیمایی از این برنامه استفاده کنید و فعالیت های خود را با دقت بالا به ثبت برسانید.

بخش چهارم: موزیک و پادکست

۱)Apple Music

برنامه ی اپل موزیک که یکی از اولین تجربه های ساخت برنامه ی اندرویدی اپل است، تجربه ی لذت بخشی را در پخش محتواهای موسیقی دارد.  این برنامه همانند نسخه ی iOS خود دسته بندی کاملی از موسیقی ها را در بر دارد. این برنامه از سرویس استریم موسیقی اشتراکی اپل استفاده می کند و برای استفاده از آن و تمام موسیقی های درون آن، باید ماهیانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید. البته این برنامه بر روی اندروید همانند نسخه ی اپلی نیست و کمتر استفاده می شود.

۲)DreDBeef Player

اگر شما مدت زمان زیادی را به شنیدن موسیقی اختصاص می دهید و یا علاقه ی بسیاری دارید تا کنترل بیشتری بر روی مجموعه ی موسیقی خود داشته باشید، می توانید به پلیر DreDBeef نگاهی بیاندازید و از قابلیت های آن استفاده کنید. این برنامه ی جالب، از تمامی فرمت های ACC/MP4، ALAC/MP4، APE، FLAC، MOD، MP3، OGG، WAV و … پشتیبانی می کند که در نوع خود بسیار کامل و بی نظیر است. همچنین این پلیر دارای اکولایزر ۱۰ باندی است که به شما اجازه ی تغییرات بیشتر را بر روی موسیقی که در حال گوش دادن آن هستید، می دهد. در کل این پلیر بسیار کامل و کارآمد می باشد.

۳)Slacker Radio

شاید برنامه ی پانادورا اولین برنامه ای باشد که استریم رادیو را به دنیا معرفی کرد، اما برنامه ی Slacker Radio آن را دوباره از نو تعریف کرد. شما می توانید به ایستگاه هایی که به نظر این برنامه باب میل شما است، گوش دهید و یا می توانید به کانال ها ولیست پخش هایی که توسط اشخاص ساخته شده اند، گوش فرا دهید. همچنین این برنامه دارای لیست پخش های چندگانه است که در بخش ها و مود های مختلفی ظاهر می شوند و تجربه ی خاصی را به کاربر القا می کنند.

۴)Songkick for Concerts

برنامه ی Songkick یکی از برنامه های جالبی است که ارتباطی میان موسیقی های موجود بر روی گوشی شما، و کنسرت های اطراف خانه ی شما ایجاد می کند. زمانی که این برنامه نصب شود، برنامه به اسکن موسیقی های موجود بر روی گوشی شما می پردازد و پس از آن به شما می گوید که کی و کجا خواننده ی مورد علاقه ی شما کنسرت و اجرا دارد. اگر شما کنسرتی را مورد علاقه ی خود یافتید، می توانید از درون همین برنامه به خرید بلیط اقدام کنید. می توانید مختصات مختلفی را به این برنامه اضافه کنید تا کنسرت خواننده ی مورد علاقه ی خود را در آن پیدا کنید.

۵)Spotify

برنامه ی اسپاتیفای را باید بزرگترین سرویس استریم موسیقی رایگان دنیا قلمداد کرد. این برنامه دارای میلیون ها قطعه آهنگ است و شما می تونید در بین آهنگ های انتخاب شده به صورت هوشمند تصادفی گوش کنید، آلبوم های مورد نظر خود را پیدا کنید و یا یکی از لیست های پخش استثنایی این سرویس را انتخاب کرده و گوش کنید. همچنین بسیاری از آهنگ های به روز خوانندگان همزمان با انتشار جهانی، در این سرویس نیز انتشار می یابند که این خود یکی از بزرگترین مزیت های برناه ی اسپاتیفای به حساب می آید.

۶)Stitcher Radio for Podcasts

شاید رابط کاربری نه چندان جالب این برنامه در نگاه اول خوشایند نباشد اما در عوض با استفاده از برنامه، شما می توانید به همه ی پادکست های دنیا دسترسی داشته باشید. پادکست ها بر حسب موضوع طبقه بندی شده اند و شما می توانید با جستجوی نام مورد نظرتان، آن را پیدا کنید. شما می توانید با ایجاد لیست پخش هایی، به پخش متوالی بپردازید. زمانی که شما از پادکست های مورد نظرتان خسته شده اید، می توانید از برنامه ی Stitcher بخواهید تا موارد جدیدی را به شما پیشنهاد دهد.

بخش اول مقاله در اینجا به پایان می رسد، در روز ها و هفته های آینده نیز همراه ما باشید تا در ادامه ی معرفی بهترین برنامه های اندرویدی، شما را با این برنامه ها آشنا سازیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.