گرفتن عکس سلفی جایگزین پسورد برای تایید هویت می شود - تکفارس 
گرفتن عکس سلفی جایگزین پسورد برای تایید هویت می شود - تکفارس 

گرفتن عکس سلفی جایگزین پسورد برای تایید هویت می شود

سعید مزارعی
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 20:46
گرفتن عکس سلفی جایگزین پسورد برای تایید هویت می شود - تکفارس 

مدتی است که شاهد هستیم شرکت های تولید کننده ی گوشی های هوشمند با بهبود دوربین جلوی گوشی ها سعی دارند تا به کاربران این امکان را بدهند که تصاویر بهتری را ثبت کنند و به همین دلیل شاهد هستیم که ثبت تصاویر سلفی مفید تر شده اند. برخی از شرکت ها در تلاش هستند تا این تصاویر را جایگزین رمزهای عبور کنند. یکی از این شرکت ها MasterCard است که یک اپلیکیشن در همین راستا به نام Identity Check را عرضه کرده است. از طریق این اپلیکیشن مشتریان می توانند به صورت آنلاین از کارت ها اعتباری خود استفاده کنند و برای رمز عبور هم تنها کافیست تا از چهره ی خود را در مقابل دوربین جلوی گوشی قرار دهند. از مشتریان خواسته شده تا برای جلوگیری از نفوذ افراد دیگر و افزایش امنیت، پلک بزنند.

تصاویر گرفته شده در سرورهای مستر کارد تا زمانی که رمز گشایی شوند باقی می ماند. به محض رمز گشایی، تصاویر به طور کامل از سرورها پاک می شوند. سال آینده مستر کارد می گوید که برای حفاظت های ایمنی تصاویر را درون این اپ نگه می داریم. مستر کارت این برنامه را در اروپا آغاز کرده است و ۹۲ درصد مشتریان هم اعلام کرده اند که می خواهند برای ورود به اپلیکیشن بانک به جای پسورد از همین شیوه استفاده کنند.

شرکت تاکسی رانی Uber هم، هم اکنون از رانندگان خود می خواهد تا با گرفتن تصاویر سلفی بخش های مختلف را انجام دهند. این قابلیت به وسیله ی یک اپلیکیشن که تنها در دسترس رانندگان Uber قرار دارد انجام می شود. این تصاویر با استفاده از یک الگوریتم بررسی می شوند تا ببینند که آیا این تصویری که اکنون ثبت شده است با تصویر موجود در آرشیو یکی است یا خیر. حتی اگر تصویر موجود در آرشیو، تصویر مناسبی نباشد، باز هم این الگوریتم می توانند تصاویر ارسالی را تا ۹۹ درصد به درستی تشخیص دهد.

تصاویر سلفی که برای تایید هویت گرفته می شوند به یک سری اعدادی بر مبنای اندازه گیری های مربوط به چهره تبدیل می شوند. به عنوان مثال،  عرض بینی یک شخص و یا منحنی فک آن شخص اندازه گیری می شود و در قالب یک کد شناسایی با کد شناسایی تصویر موجود در آرشیو مقایسه می شود. این سیستم هنوز یک سیستم کامل و بی نقص نیست، اما بسیاری از شرکت ها علاقه دارند تا از آن استفاده کنند. برای مثال، بانک بریتانیایی HSBC به مشتریان خود اجازه می دهد تا با استفاده از یک عکس سلفی که با عکس موجود در گواهینامه ی آن شخص مقایسه می شود، یک حساب بانکی به صورت آنلاین باز کنند.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.