۴۰ درصد از مشتریان سامسونگ اعلام کرده اند که دیگر گوشی ساخت این شرکت نخواهند خرید - تکفارس 
۴۰ درصد از مشتریان سامسونگ اعلام کرده اند که دیگر گوشی ساخت این شرکت نخواهند خرید - تکفارس 

۴۰ درصد از مشتریان سامسونگ اعلام کرده اند که دیگر گوشی ساخت این شرکت نخواهند خرید

سعید مزارعی
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - 20:45
۴۰ درصد از مشتریان سامسونگ اعلام کرده اند که دیگر گوشی ساخت این شرکت نخواهند خرید - تکفارس 

دقیقا چیزی که سامسونگ از آن می ترسید. با وجود بزرگ ترین تولید کننده ی گوشی های هوشمند در جهان بودن، مشکل شرکت با دوبار فراخوانی گوشی های نوت ۷ می تواند مشتریانی که قصد خرید گوشی های سامسونگ را داشتند منصرف کند. برای مثال، در یک نظرسنجی که در روزهای ۱۱ و ۱۲ اکتبر میان ۱۰۲۰ نفر از مردم آمریکا که یکی از گوشی های سامسونگ را در اختیار داشتند برگزار شد و از آن ها سوال هایی پرسیده شد تا ببینیم که مشکل گوشی نوت ۷ چقدر در خریدهای آینده ی گوشی های هوشمند این افراد تاثیر خواهد داشت.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۰ درصد از افرادی که اکنون یکی از گوشی های ساخت شرکت سامسونگ را در اختیار دارند اعلام کردند که دیگر هیچوقت یکی از گوشی های ساخت این شرکت را نخواهند خرید. افرادی که همین نظر را در ماه سپتامبر قبل از اینکه گوشی های تعویض شده شروع به منفجر شدند بکنند داشتند ۳۴ درصد بودند. همانگونه که گفتیم ۴۰ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اعلام کردند که دیگر گوشی ساخت شرکت سامسونگ نمی خرند، ۸ درصد از این افراد اعلام کردند که قصد خرید گوشی های جدید ساخت شرکت گوگل یعنی پیکسل ها را دارند. ۷۰ درصد این افراد اعلام کردند که بازهم گوشی های اندرویدی می خرند و ۳۰ درصد نیز گفتند که قصد مهاجرت به اکوسیستم IOS را دارند و برای این کار یک گوشی آیفون خواهند خرید.

در نظر سنجی که در روز ۲۳ سپتامبر بعد از اولین فراخوانی انجام شد، ۷۷ درصد از ۱۰۰۰ مشتری سامسونگ اعلام کردند که قصد وفادار ماندن به همین گوشی را دارند و دلیل آن ها هم این بود که دوست ندارند نحوه ی کار گوشی جدیدی را یاد بگیرند. دلایل دیگری که از طرف مردم برای وفادار ماندن به گوشی های ساخت سامسونگ مطرح شده بود این بود که از طراحی گوشی های ساخت این شرکت خوشمان می آید ( ۵۲ درصد ) توانایی شخصی سازی تجربیات ( ۴۴ درصد ) ، عمر باتری ( ۳۹ درصد ) ، قسمت ( ۳۵ درصد ) و عدم علاقه به گوشی های هوشمند ساخت سایر شرکت ها هم ۲۸ درصد این آمار را به خود اختصاص دادند. مدیرعامل شرکتی که این نظرسنجی ها را انجام داده است می گوید که ” مشتریان سامسونگ می گویند که عمر باتری گوشی های سامسونگ دلیل وفادار ماندن به برند سامسونگ است، اما با این حال حالا همین دلیلی است که این افراد قصد ترک شرکت سامسونگ را دارند.”

آیا سامسونگ می تواند این اوضاع را تغییر دهد؟ در ماه های آینده گوشی سامسونگ گلکسی S8 معرفی خواهد شد و این زمان مناسبی است که ببینیم چه تعداد از مشتریان این شرکت به آن ها وفادار خواهد ماند.

منبع : phoneArena   

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید