تحلیلگران می گویند اپل می تواندبه لطف توقف تولید نوت ۷، ۸ میلیون گوشی آیفون اضافه  بفروشد - تکفارس 
تحلیلگران می گویند اپل می تواندبه لطف توقف تولید نوت ۷، ۸ میلیون گوشی آیفون اضافه  بفروشد - تکفارس 

تحلیلگران می گویند اپل می تواندبه لطف توقف تولید نوت ۷، ۸ میلیون گوشی آیفون اضافه بفروشد

سعید مزارعی
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - 22:04
تحلیلگران می گویند اپل می تواندبه لطف توقف تولید نوت ۷، ۸ میلیون گوشی آیفون اضافه  بفروشد - تکفارس 

تصمیم سامسونگ مبنی بر توقف تولید گوشی گلکسی نوت ۷ نمی توانست از زمانی بدتر از این برای این شرکت اتفاق بیفتد. این گوشی در زمان عرضه توجهات زیادی را به خود جلب کرد و پیش بینی می شد سال مالی بسیار خوبی را در اثر فروش بالا برای کمپانی سامسونگ رقم بزند. گوشی های سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge بهترین گوشی های اندرویدی در ۶ ماهه ی ابتدای سال بودند و گوشی گلکسی نوت ۷ می توانست این شانس را به شرکت سامسونگ بدهد که وضعیت بسیار خوبی را در ۶ ماهه ی دوم سال نیز رقم بزند.

اما حالا اوضاع به صورت چشمگیری تغییر کرده اند. تولید گوشی های نوت ۷ متوقف شد و شرکت سامسونگ از دارندگان هر دو مدل ( هم گوشی های اصلی و هم آن هایی که در طی فراخوانی تعویض شدند ) خواست که گوشی های خود را خاموش کرده و دیگر هرگز از آن ها استفاده نکنند. با این اتفاقات اپل یک فرصت استثنایی برای فروش تعداد بیشتری از گوشی های آیفون بدست آورده است. آیا می توانیم میزان آیفون ۷ و ۷ پلاس اضافه ای که اپل در جریان توقف تولید گوشی های نوت ۷ بفروشد را محاسبه کنیم؟ ما نمی توانیم ، اما یکی از تحلیلگران فروش گوشی های هوشمند این رقم را محاسبه کرده است.

به گفته ی او تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی ، شرکت اپل به لطف اتفاقات رخ داده برای گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۷ می تواند ۸ میلیون آیفون اضافه بفروشد. این تحلیلگر این محاسبات را بر اساس تخمین اولیه خود مبنی بر فروش ۱۰ تا ۱۴ میلیونی نوت ۷ در ۶ ماهه ی دوم سال ۲۰۱۶ انجام داده است. او اعتقاد دارد اپل می تواند ۵۷ تا ۸۰ درصد کسانی را که قصد خرید گوشی نوت ۷ را داشته اند جذب آیفون های خود کند. این تحلیلگر معتقد است که حتی بدون این کمک اضافه که شرکت اپل از مشکل نوت ۷ دریافت کرده است، گوشی های آیفون ۷ فروش بسیار خوبی را در برخی کشورها مانند چین تجربه می کند.

او می گوید بر اساس فروش در ۳۰ فروشگاه خرده فروشی در شنزن، آیفون در حال پیشی گرفتن از سایر رقبا است. به علاوه ، خریداران گوشی های هوشمند در کشور چین فبلت آیفون ۷ پلاس را به آیفون ۷ ترجیح می دهند. همچنین اکثر مشتریان ترجیح می دهند که دو رنگ مشکی جدیدی را که اپل برای گوشی های امسال خود در نظر گرفته است را خریداری کنند.

“با پیشبینی های اصلی ما مبنی بر اینکه شرکت سامسونگ می تواند در ۶ ماهه ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون گوشی نوت ۷ به فروش برساند، ما معتقدیم که اپل می تواند با استفاده از این فرصت ۸ میلیون آیفون اضافه در همین بازه ی زمانی بفروش برساند. علاوه بر این، شکست گوشی نوت ۷ می تواند اعتبار برند سامسونگ را در بازارهای گوشی های هوشمند خدشه دار کند، این یک فرصت بزرگ برای اپل است تا سهم سامسونگ را هم تصاحب کند. ” Brian White تحلیلگر Drexel Hamilton

این ۸ میلیون گوشی اضافه ای که شرکت اپل به لطف انفجارهای نوت ۷ می تواند بفروش برساند می تواند بین فروش گوشی کمتر به نسبت سال قبل تا افزایش رشد فروش متفاوت باشد.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.