آیا فراخوانی دوم برای گوشی های نوت ۷ در راه است؟ - تکفارس 
آیا فراخوانی دوم برای گوشی های نوت ۷ در راه است؟ - تکفارس 

آیا فراخوانی دوم برای گوشی های نوت ۷ در راه است؟

سعید مزارعی
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - 19:46
آیا فراخوانی دوم برای گوشی های نوت ۷ در راه است؟ - تکفارس 

بسیاری از دارندگان گوشی های نوت ۷ با تعویض گوشی خود با یک مدل سالم آن وفاداری خود را ثابت کردند. یکی از دلایل اصلی این کار خود گوشی بود. مشخصات این گوشی بر روی کاغذ ، یک سخت افزار قدرتمند به همراه یک طراحی زیبا و قلم S Pen با ویژگی های کاربردی و همچنین اسکنر عنبیه چشم را نشان می دهد. این در حالی است که ۳۷ درصد از خریداران گوشی های نوت ۷ در چین اعلام کردند که در آینده گوشی خود را با یک گوشی آیفون جایگزین می کنند. از بین کلیه افرادی که گوشی خود را در قالب برنامه ی فراخوانی باز پس آورده اند ، ۹۰ درصد از آن ها گوشی های خود را با یک مدل امن از همان گوشی های نوت ۷ تعویض کردند.

اما این ها مربوط به قبل از دوره ای بود که گوشی های امن جدید نوت ۷ دو بار در روزهای اخیر منفجر شوند. همین چهارشنبه ی گذشته بود که یکی از گوشی های نوت ۷ تعویض شده و به اصطلاح امن متعلق به یکی از مسافران ، در یکی از هواپیماهای پروازهای خطوط هوایی در لوئیز ویل منفجر شد. به گفته ی سایت بلومبورگ اگر گوشی منفجر شده در این هواپیما واقعا یک گوشی امن بوده باشد به احتمال زیاد سامسونگ مجبور است تا یک فراخوانی دوم را برای گوشی های نوت ۷ اعلام کند.

رئیس سابق کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا می گوید که فراخوانی دوم مسئله ی نادری است اما در مورد مسئله ی گوشی نوت ۷ آتش گرفته در هواپیما اگر چیزی فراتر از یک انحراف باشد ضروری است. CSPC نهادی بود که در فراخوانی رسمی گوشی های نوت ۷ در اوایل ماه سپتامبر در ایالت های مختلف با سامسونگ کار می کرد.

بحث ها از این حکایت دارند که شرکت سامسونگ ۵ میلیارد دلار به دلیل فراخوانی اولیه از دست داده است. فراخوان دومی می تواند به کلی برند سامسونگ را خدشه دار کند و به اعتبار شرکت ضربه بزند. اکنون زمان مناسبی برای سامسونگ نیست که با این مشکل مواجه شود. با وجود اینکه گوشی جدید شرکت اپل هم منفجر شده ، گوشی جدید شرکت سامسونگ با یک بحران جدی دست و پنجه نرم می کند. تنها چند روز بعد شرکت گوگل از گوشی های بالارده و پرچمدار خود به نام Pixel و Pixel XL رونمایی کرد. این گوشی ها توسط شرکت گوگل طراحی شده اند که به این معنی است که این گوشی ها همانگونه که آیفون ها با سیستم عامل IOS بهینه و سازگار هستند قرار است با اندروید سازگار می باشد.

سامسونگ از فراخوانی رسمی گوشی های نوت ۷ نفرت دارد. به نظر می رسد که صحبت های زیادی با نهاد CPSC قبل از اینکه فراخوانی گوشی ها رسمی شود صورت گرفته است. اگا این سازمان احساس کند که فراخوانی دوم موجه است ، دیدن اینکه شرکت سامسونگ چقدر سریع دست به اقدام خواهد زد جالب به نظر می رسد.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.