توافق کوالکام و سامسونگ برای تولید چیپست های اسنپدراگون ۸۳۰ - تکفارس 
توافق کوالکام و سامسونگ برای تولید چیپست های اسنپدراگون ۸۳۰ - تکفارس 

توافق کوالکام و سامسونگ برای تولید چیپست های اسنپدراگون ۸۳۰

امید بصیری
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - 19:53
توافق کوالکام و سامسونگ برای تولید چیپست های اسنپدراگون ۸۳۰ - تکفارس 

طبق گزارشات سامسونگ و کوالکام برای تولید چیپست های ۱۰ نانومتری اسنپراگون ۸۳۰ به توفق رسیده اند. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تکفارس همراه باشید!

اخیراً گزارش هایی منتشر شده اند که دو غول دنیای موبایل یعنی کوالکام و سامسونگ برای تولید چیپست های اسنپدراگون ۸۳۰ که از طراحی ۱۰ نانومتری بهره می برند به توافق رسیده اند. جدید ترین پردازنده ی های اند(High End) شرکت کوالکام به احتمال زیاد از تکنولوژی و طراحی ۱۰ نانومتری سامسونگ در تولیدش بهره خواهد گرفت. از مزایای این طراحی می توان به سایز و اندازه ی کوچک تر همراه با تاثیرگاری و قدرت بیشتر و بهینه بودن مصرف باتری اشاره کرد.

بنابر گزارشی از  ET News کمپانی سامسونگ SLi تمامی چیپست های اسنپدرگون ۸۳۰ را تولید خواهد کرد. همچنین در این گزارش اشاره شده است که نیمی از گلکسی S8 های تولید شده از این پردازنده استفاده خواهند کرد در حالی که باقی واحد های تولید شده از پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ ساخت سامسونگ بهره خواهند برد. پردازنده ی ۸۸۹۵ سامسونگ نیز از معماری ۱۰ نانومتری استفاده خواهد کرد تا نسبت به مدل ۸۸۹۰ سال گذشته که از معماری ۱۴ نانومتری استفاده می کرد بازده و کارایی بیشتری را ارائه کنند.

سامسونگ و کوالکام احتمالآً از تکنولوژی FoPLP (Fan-out Panel Level Package) برای تولید اسنپدراگون ۸۳۰ و اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده خواهند کرد. این کار باعث کم شدن نیاز این شرکت ها به استفاده از برد های چاپ شده خواهد شد که در نهایت منجر به کاهش هزینه ی تولید خواهد شد. همچنین این کار باعث خواهد شد تا بتوانند در طراحی ورودی ها و خروجی ها با دست باز تر کار کنند و همچنین قطر محصولات تولیدی نیز کاهش یابند.

کوالکام در پردازنده ی تولیدی امسال خود با مشکل گرما ی بیش از حد رو به رو بود. چیپست های اسنپدراگون ۸۱۰ و ۸۰۸ این شرکت از مشکل گرمای بیش از حد رنج می بردند. این شرکت امسال با چالش های زیادی مواجه خواهد بود از آن جایی که شرکتهای هواوی و LG در حال ساخت پردازنده های مخصوص خود هستند. اپل نیز ثابت کرده که با پردازنده ی A10 فیوژن عملکرد بسیار بهتری را ارائه می کند.

منبع:sammobile.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.