پس از گذشت حدود یک سال از تبدیل گوشی های ساخت خود به برند نکسوس، به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تا نشانه هایی از خط تولید کروم بوک های بالا رده ی خود به این گوشی ها وارد کند. انتظار می رود که در این کنفرانس گوگل از دو مدل گوشی پیکسل رونمایی کند. انتظار داریم که گوشی پیکسل دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی و گوشی پیکسل ایکس ال دارای صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی خواهد بود. هر دوی این گوشی ها احتمالا دارای رم ۴ گیگابایتی، پردازنده ی مرکزی اسنپدراگون ۸۲۱، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت (که احتمالا همانند مدل های نکسوس ۲۰۱۵ در پشت دستگاه قرار خواهد بود) و عمر باتری بالا خواهند بود. صفحه ی گوشی پیکسل دارای رزولوشن ۱۰۸۰ و پیکسل ایکس ال دارای رزولوشن کواد اچ دی خواهد بود.

همچنین شایعات احتمال می دهند که جک هدفون در این گوشی ها وجود خواهند داشت و حذف نخواهند شد. این کار خوب است چون شما نیازی به آداپتور اضافی نخواهید داشت. سایت اندروید پلیس گزارش داده است که گوشی های پیکسل ساخته ی HTC دارای قیمت شروعی برای ۶۴۹ دلار خواهند بود.

بیشتر درباره ی نوقا

این گوشی های پیکسل که قرار است معرفی شوند، اندروید ۷.۱ نوقا را اجرا خواهند کرد، که یک نسخه ی به روز شده از زمان عرضه ی این سیستم عامل است. در حالی که آپدیت های روز اول عموما درباره ی تصحیح عیب ها هستند، این نسخه بنا به شایعات منتشر شده، لانچر گردی را برای گوشی های پیکسل به ارمغان خواهد آورد. هنوز معلوم نیست که این تغییرات در نسخه های قدیمی سری نکسوس نیز اعمال خواهند شد یا نه.

گوگل هوم

در این کنفرانس تنها گوشی ها معرفی نخواهند شد. به احتمال قوی رقیب آمازون اکوی گوگل، که با نام گوگل هوم شناخته می شود در این مراسم رونمایی شود. این دستیار صوتی که در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در تابستان امسال معرفی شد، یک دستیار صوتی بلوتوثس است که احتمالا دارای قیمتی برابر ۱۲۹ دلار خواهد بود. هیچ شایعه ای درباره ی تاریخ عرضه ی این دستیار صوتی وجود ندارد، اما منطق حکم می کند که قبل از تعطیلات زمستانی، این دستیار صوتی عرضه بشود.

کروم کست اولترا

در ادامه ی معرفی تکنولوژی های مصارف خانگی، سایت اندروید پلیس گزارش می دهد که احتمالا نسخه ی جدیدی از کروم کست در این مراسم رونمایی شود. این کروم کست جدید که کروم کست اولترا نام دارد ویدئو های ۴K و اولترا اچ دی را پخش خواهد کرد و قیمتی باربر با ۶۹ دلار خواهد داشت. این کروم کست به جرگه ی کروم کست های قدیمی که ویدئو های ۱۰۸۰ را پخش می کردند، خواهد پیوست.

روتر جدید

گزارش ها حاکی از آن هستند که گوگل روتر دیگری را برای ملحق شدن به OnHub معرفی خواهد کرد. اما به جای این که این روتر، هاب برای شبکه کردن و اینترنت اشیا باشد، شایعات اشاره دارند که گوگل وای فای با سیستم شبکه ی خانگی Eero زقابت خواهد کرد. همچنین انتظار می رود که این روتر دارای قابلیت های هوشمندی باشد تا بتوانید خانه ی هوشمند خود را کنترل کنید. این سیستم به ازای واحد به فروش خواهد رسید، بنابراین کاربران می توانند پوشش این روتر را به خانه ی خود اضافه کنند. این روتر دارای برچسب قیمتی برابر ۱۲۹ دلار خواهد بود.

سیستم عامل اندرومدا

شایعاتی وجود دارند که گوگل از سومین سیستم عامل خود رونمایی خواهد کرد. این سیستم عامل هیبرید که از ترکیب سیستم عامل های اندروید و کروم به وجود آمده، برای لپ تاپ ها و تبلت ها ساخته می شود وبهترین های این دو سیستم عامل را در خود جای خواهد داد. اخیرا سیستم عامل کروم توانسته به فروشگاه گوگل پلی استور دسترسی پیدا کند و بتواند برنامه های اندرویدی را درون خود اجرا کند. اما سیستم عامل اندرومدا احتمالا راه حلی قدرتمند خواهد بود. این شرکت احتمالا این سیستم عامل را به همراه تاریخ انتشار آن که سال بعد خواهد بود، معرفی کند.

اگر گوگل همگی این لوازم را در کنفرانس فردای خود رونمایی کند، بزرگترین رونمایی سخت افزاری خود را انجام خواهد داد و رکوردی را خواهد شکست.

نظر شما درباره ی این کنفرانس چیست؟ شما چه انتظاراتی از این کنفرانس دارید؟

منبع: Engadget