تولید کننده ی قطعات اپل اعلام کرد که تقاضا برای گوشی های آیفون ۷ از پیش بینی های اپل هم بیشتر بوده است - تکفارس 
تولید کننده ی قطعات اپل اعلام کرد که تقاضا برای گوشی های آیفون ۷ از پیش بینی های اپل هم بیشتر بوده است - تکفارس 

تولید کننده ی قطعات اپل اعلام کرد که تقاضا برای گوشی های آیفون ۷ از پیش بینی های اپل هم بیشتر بوده است

سعید مزارعی
۶ مهر ۱۳۹۵ - 19:50
تولید کننده ی قطعات اپل اعلام کرد که تقاضا برای گوشی های آیفون ۷ از پیش بینی های اپل هم بیشتر بوده است - تکفارس 

مدت زیادی پس از عرضه ی گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس نگذشته بود که تحلیلگران بازار، پیش بینی های خود را از فروش این گوشی ها بالا و بالاتر بردند. تحلیلگر معروف یعنی Ming-Chi Kuo از موسسه ی KGI به اندازه ای بخشنده بود که پیش بینی های خود از فروش گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس شرکت اپل را از ۶۵ میلیون به ۷۵ میلیون در سال ۲۰۱۶ افزایش دهد و استدلال او از این کار این بود که مشکل باتری در گوشی های نوت ۷ ساخت شرکت سامسونگ مشتریان بیشتری را به گوشی های ساخت شرکت اپل سوق خواهد داد. شرکت تحقیقاتی آلمانی GFK هم اعلام کرد که با بررسی کانال های فروش این گوشی ها به این نتیجه رسیده است که فروش این گوشی ها در هفته ی اول عرضه ۲۵ دصد به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

به طور حتم شرکت اپل آمار فروش گوشی های خود را در هفته ی اول اعلام نمی کند – این شرکت تنها گزارشی از فروش ۳ ماهه ی خود را منتشر می کند. در هر حال رئیس شرکت Pegarton یکی از شرکت های تامین کننده ی قطعات گوشی های آیفون به نام Tzu-hisen Tung اخیرا با یکی از رسانه های تجاری به نام Nikkei صحبت کرده و اعلام کرده است که گوشی آیفون ۷ بسیار خوب عمل کرده است و در واقع از انتظارارت شرکت اپل هم بالاتر بوده است.

در حالی که او هیچگونه عدد رسمی اعلام نکرد، آقای Tung می گوید که او دچار یک ” خوش بینی محتاطانه ” در مورد آیفون های جدید شده است و اشاره کرده است که ممکن است فروش گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس از پیش بینی های اولیه شرکت اپل هم بهتر عمل کرده باشد. به گفته ی او مشتریان به اندازه ای که تحلیلگران به طراحی نو آورانه اهمیت می دهند توجه نمی کنند. او همچنین معتقد است که مشکلات به وجود آمده برای گوشی های نوت ۷ شرکت سامسونگ تاثیری در جذب مخاطبان به گوشی های آیفون ندارد و او مهم ترین رقیب این گوشی ها را گوشی دیگر ساخت شرکت سامسونگ یعنی گلکسی S7 می داند نه گوشی های بالارده سری نوت. در یک نظر جالب توجه او اعلام می کند که خودش خیلی از کار کردن با قلم S Pen سامسونگ در گوشی های نوت لذت می برد.

به استناد این گزارش، پیش بینی های اولیه شرکت اپل از فروش گوشی های آیفون در سال ۲۰۱۶ ، ۱۰۰ میلیون عدد بوده است. اگر این ادعا که تقاضا برای این گوشی ها از انتظارات اپل بیشتر است درست باشد، پس به نظر می رسد که اپل از این قضیه بسیار راضی است.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید