ردیابی ماهواره ای هواپیماها روش تازه ای برای جلوگیری از ناپدید شدن آن ها است - تکفارس 
ردیابی ماهواره ای هواپیماها روش تازه ای برای جلوگیری از ناپدید شدن آن ها است - تکفارس 

ردیابی ماهواره ای هواپیماها روش تازه ای برای جلوگیری از ناپدید شدن آن ها است

علی سیف الهی
۵ مهر ۱۳۹۵ - 14:00
ردیابی ماهواره ای هواپیماها روش تازه ای برای جلوگیری از ناپدید شدن آن ها است - تکفارس 

درک این موضوع که یک هواپیمای مسافربری بدون به جا گذاشتن هیچگونه ردی از خود نا پدید شود، بسیار سخت است. حال دو شرکت هواپیمایی در حال یافتن راه حلی بر پایه ی ردیابی با استفاده از ماهواره هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شرکت ها در تلاش هستند تا با استفاده از این روش، از ناپدید شدن ناگهانی هواپیما ها، همان گونه که برای هواپیمای مالزیایی در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد، جلوگیری کنند. به جای ارسال مشخصات مختصات به ایستگاه های زمینی، این اطلاعات با استفاده از سیستم Aireon GlobalBeacon به ماهواره ها ارسال خواهند کرد. این تکنولوژی در کنار سیستم ردیابی هوایی Fightaware توسعه یافته و قرار است تا سال ۲۰۱۸ عملیاتی شده و کار خود را آغاز کند.

شرکت GlobalBeacon از ماهواره های مدار پایین ADS-B شرکت Iridium Communications استفاده خواهد کرد تا پرواز ها را ردیابی کند. این سیستم با استفاده از ابزار پایه وب خود، شرکت های هواپیمایی را از آخرین اطلاعات پرواز خود مطلع خواهد کرد. تکنولوژی جدید Aireon در اصل طراحی شده بود تا راهی برای کنترل ترافیک هوایی پیدا کرده و بازده آن را زمانی که در حال مسیر دهی به هواپیما ها هستند، افزایش دهد. اما شرکت Flightaware برنامه دارد تا محصول ردیابی خود را در هفته ی بعد، زمانی که سازمان هوایی بین المللی (ICAO) در مونترال ملاقاتی را خواهد داشت، رونمایی کند. ICAO استاندارد ۱۵ دقیقه ای را برای آپدیت مشخصات در پرواز های معمولی در سال ۲۰۱۸ طلب می کند، و این مقدار در پرواز های اضطراری باید کمتر نیز باشد.

این اولین باری نیست که یک شرکت پیشنهاد استفاده از ردیابی ماهواره ای را برای پرواز های هوایی داده است. در سال ۲۰۱۴ شرکت Inmarsat پس از گذشت حدود دو ماه از ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، پیشنهاد استفاده از ماهواره هایش را برای ردیابی پرواز ها داده بود. Panasonic Avoinics نیز تجهیزات خود را به AirMap، دیگر سرویس ردیابی پایه وب، قرض داده بود تابتواند هشدارهایی را در صورت وجود موانعه هوایی به پرواز ها بدهد. همچنین این شرکت به شرکت های هواپیمایی اجازه می داد تا با هواپیما از طریق متن و یا پیام صوتی ارتباط برقرار کنند و آپدیت های پشت سر هم را هم دریافت کنند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید