انفجار گوشی های نوت ۷ در چین باعث خدشه دار شدن وجهه ی سامسونگ در این کشور شده است - تکفارس 
انفجار گوشی های نوت ۷ در چین باعث خدشه دار شدن وجهه ی سامسونگ در این کشور شده است - تکفارس 

انفجار گوشی های نوت ۷ در چین باعث خدشه دار شدن وجهه ی سامسونگ در این کشور شده است

سعید مزارعی
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - 17:45
انفجار گوشی های نوت ۷ در چین باعث خدشه دار شدن وجهه ی سامسونگ در این کشور شده است - تکفارس 

کمپانی کره ای سامسونگ در سال ۲۰۱۳ بزرگ ترین شرکت تولید کننده ی گوشی های هوشمند در چین بود. در سال ۲۰۱۴ این شرکت مقام اول را به شرکت چینی شیائومی واگذار کرد و بالاخره در سال گذشته این مقام را شرکت هواوی در اختیار گرفت. سامسونگ فروش بالای گوشی های خود در چین را به دو گوشی سری گلکسی A و گلکسی J که قیمتی کمتر از ۴۵۰ دلار آمریکا در کشور چین دارند مدیون است. این قیمت معادل نصف قیمت گوشی نوت ۷ در کشور چین است.

سامسونگ امیدوار است تا با گوشی نوت ۷ بار دیگر علاقه ی مشتریان چینی به محصولات سامسونگ را احیا کند. در حالی که کل جهان با پدیده ی آتش گرفتن و مشکلات مربوط به باتری گوشی نوت ۷ دست و پنجه نرم می کنند به گفته ی سامسونگ باتری های به کار رفته در نسخه ی چین گوشی های نوت ۷ هیچگونه مشکلی از لحاظ باتری ندارند و کاربران چینی می توانند با خیال آسوده با گوشی های نوت ۷ خود کار کنند.

با این حال، در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاربران چینی تصاویر زیادی منتشر کردند که ادعا می کردند این تصاویر متعلق به گوشی های نوت ۷ آتش گرفته در چین هستند. این کاربران ادعا کرده بودند که گوشی نوت ۷ آن ها شروع به آتش گرفتن کرده است. با انتشار این تصاویر، فروشگاه های سامسونگ در چین پر از افرادی شد که گوشی نوت ۷ خود را پس آورده بودند.

سامسونگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تحقیقات این شرکت نشان می دهد که گوشی های آتش گرفته در کشور چین به دلیل گرمای خارجی بوده است. سامسونگ اعلام کرد که دلیل این آتش سوزی قطعات داخلی نیست که نشان می دهد دلیل آتش گرفتن این گوشی ها در کشور چین کاملا متفاوت از دلایل آتش گرفتن این گوشی ها در سایر کشورها است.

سامسونگ تصمیم گرفته است که یک فراخوانی کامل در کشور چین نیاز نیست. اما در عوض آن ها قرار است ۱۸۵۸  گوشی که از ۲۰ جولای تا ۵ آگوست در قالب ” مدل های تستی ” فروخته شده اند را پس بگیرد. این عدد تعداد زیادی در کشور چین به حساب نمی آید. بر اساس گفته های مدیر تحقیقات Canalys خانم نیکول پنک، سامسونگ ممکن است با ” بحران اعتماد ” رو به رو شود. او همچنین می افزاید که ” مردم در مورد برند سامسونگ دچار شک شده اند”. سامسونگ به رتبه ی هشتم تولید کنندگان گوشی های هوشمند سقوط کرده است و تا زمانی که دو گوشی پرچمدار خود را با موفقیت عرضه نکند بالاتر نمی آید.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.