محققان راهی برای تولید الکتریسیته از گرمای بدن انسان یافته اند - تکفارس 
محققان راهی برای تولید الکتریسیته از گرمای بدن انسان یافته اند - تکفارس 

محققان راهی برای تولید الکتریسیته از گرمای بدن انسان یافته اند

علی سیف الهی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - 15:44
محققان راهی برای تولید الکتریسیته از گرمای بدن انسان یافته اند - تکفارس 

محققان ایالت نیویورک ادعا می کنند که توانسته اند راه تازه ای را برای استفاده از گرمای بدن انسان و تولید گرما از آن پیدا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این تیم قطعه ای را توسعه داده اند که به سختی به اندازه ی یک مربع یک در یک سانتی متر است، و به ماهیچه های دو سر  بازوی فرد وصل می شود. این دستگاه قادر خواهد بود تا حداکثر ۲۰ میکرو وات انرژی تولید کنند که نسبت به به تکنولوژی های گذشته پیشرفت محسوسی به حساب می آید. این مقدار توان به اندازه ای نیست که بتواند یک ساعت هوشمند را نیرورسانی کند، اما به اندازه ای قدرتمند است که بتواند حسگر های پزشکی موجود در درون بدن را نیرو رسانی کند و تعداد کابل هایی که یک بیمار مجبور بود تا به  همراه خود داشته باشد را به مقدار بسیار زیادی کاهش می دهد.

این قطعه ی مربعی از تفاوت دمای بدن شما و دمای بیرون که آن را احاطه کرده است، الکتریسیته تولید می کند. گرما به درون یک ژنراتور ترموالکتریک هدایت می شود و خود قطعه تنها دو میلیمتر ضخامت دارد. این تیم همچنین یک نسخه ی دیگر را توسعه داده اند که درون تی شرت قرار می گیرد و می توانند درون تی شرت به تولید الکتریسیته بپردازند.

MC 10 یک استارت آپ ابازر های پوشیدنی است که توسط رهبر حوزه ی ابزار های پوشیدنی پزشکی آقای جان راجرز، کار خود را انجام می دهد. نسل اول تکنولوژی مانیتور بدن او بسیار نازک است اما تنها مشکلی که وجود دارد باتری است که توسعه ی چندانی به خود ندیده است. البته اگر این چنین سخت افزار هایی بتوانند درون بدن به تولید انرژی بپردازند، می توانند نیاز به اتری های هزینه بر و پر حجم خارجی را از بین ببرند. این کار باعث خواهد شد تا قیمت تمام شده ی این ابزار پوشیدنی و پیچیدگی حسگر های بدن کاهش یابد. باید دید که این محققان در آینده چه کار هایی خواهند توانست انجام دهند.

نظر شما درباره ی حوزه ی ابزار های پوشیدنی چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید