سامسونگ دیگر از باتری های خود در گلکسی نوت ۷ استفاده نمی کند! - تکفارس 
سامسونگ دیگر از باتری های خود در گلکسی نوت ۷ استفاده نمی کند! - تکفارس 

سامسونگ دیگر از باتری های خود در گلکسی نوت ۷ استفاده نمی کند!

امید بصیری
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - 20:50
سامسونگ دیگر از باتری های خود در گلکسی نوت ۷ استفاده نمی کند! - تکفارس 

سامسونگ دیگر از باتری های خود در گلکسی نوت ۷ استفاده نمی کند! سامسونگ تصمیم گرفته است تا زمانی که مشخص شود چه دلیلی باعث منفجر شدن های باتری های گلکسی نوت ۷ می شده از این باتری ها در تولید نوت های جدید استفاده نکند. در ادامه ی این خبر با تکفارس همراه باشید.

گزارش های متعددی منتشر شده اند مبنی بر اینکه باتری هایی که در تولیدات نوت ۷ مورد استفاده قرار می گرفتند و عامل اصلی انفجار های این گوشی نیز هستند توسط شرکت سامسونگ SDI تولید می شدند. شرکت سامسونگ SDI وظیفه ی تولید باتری های گوشی های هوشمند سامسونگ را بر عهده دارد و بر طبق گزاراشات حدود ۷۰ درصد باتری های نوت ۷ را این شرکت تولید کرده است. شرکت چینی China’s Amperex Technology Limited یا به خلاصه ATL به گفته منابع ۳۰ درصد باقی مانده ی این محصولات را با تمرکز بر روی محصولات عرضه شده در چین تولید می کرده است. این یکی از دلایلی است که مشتریان چینی در طرح جایگزینی رایگان نوت های ۷ شرکت نمی کنند چرا که از این خطر در امان هستند.

این غول کره ای هنوز رسماً بخش باتری سازی خود را مقصر این اتفاق معرفی نکرده است و مشخص هم نیست که آیا قصد دارد از تولیدات این بخش از شرکت استفاده نکند یا نه ولی شایعات از احتمال قوی وقوع همچین اتفاقی خبر می دهند.

حال گزارشات جدید از قطعی بودن این اتفاق خبر می دهند. یکی از منابع موثق و آگاه اعلام کرده سامسونگ قصد دارد دیگر تولیدات نوت ۷ را نیز از این به بعد با باتری های تولیدی شرکت چینی China’s Amperex Technology Limited به بازار عرضه کند.

این منابع می گویند که لافاصله پس از عملیات باز پس خوانی گلکسی نوت های ۷ از سطح بازار این شرکت چینی درخواست هایی از سامسونگ مبنی بر تولید اضافه ی باتری های نوت دریافت کرده است و همچنین گفته شده که تا زمان مشخص نشده ی این وضعیت ادامه خواهد داشت. حداقل تا زمانی که خیال سامسونگ از بابت باتری های تولیدی خودش راحت شود. یکی از مدیران این شرکت اعلام کرده علی رغم اینکه نمی تواند در مورد تجارت با یک شرکت خاص و واحد اطلاعاتی بدهد اما این شرکت در ماه گذشته با افزایش تولید زیادی مواجه شده است.

این شرکت چینی باور دارد که این وضعیت تا ۳ یا ۶ ماه کاری آینده ادامه خواهند داشت و قرار نیست اوضاع همیشه به همین منوال بماند و سامسونگ به محض اطمینان خاطر از کیفیت و امنیت باتری های تولیید خود اوضاع را به حالت قبل درخواهد آورد. این بدان معنی است که این شرکت چینی توانایی تولید ۷۰ درصد باقی سری نوت ۷ را نیز دارا است و در صورتی که سامسونگ نخواهد از باتری های خودش در این سری استفاده کند می تواند بر روی این شرکت چینی حساب ویژه ای باز کند. گزارش های بسیاری از منابع و خبرگزاری های داخلی این خبر را تایید می کنند.

منبع:sammobile.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.