شایعات به حقیقت پیوست: اینتل برخی از چیپ های مودم گوشی های آیفون ۷ را تامین می کند - تکفارس 
شایعات به حقیقت پیوست: اینتل برخی از چیپ های مودم گوشی های آیفون ۷ را تامین می کند - تکفارس 

شایعات به حقیقت پیوست: اینتل برخی از چیپ های مودم گوشی های آیفون ۷ را تامین می کند

سعید مزارعی
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - 17:32
شایعات به حقیقت پیوست: اینتل برخی از چیپ های مودم گوشی های آیفون ۷ را تامین می کند - تکفارس 

در چند سال اخیر یک شایعه هر روز مطرح می شد. این شایعه معتقد بود که شرکت اپل قصد دارد تا تا چیپ های مودم شرکت اینتل را بر روی برخی از آیفون ها ی سال های بعد خود قرار دهد. بالاخره امروز ما می توانیم به شما بگوییم که مودم های ۴G LTE ساخت شرکت اینتل در بسیاری از گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس  برا اپراتورهایی که از استاندارد GSM استفاده می کنند مانند AT&T و T-Mobile در کشور آمریکا قرار داده شده اند. اپراتورهایی که از CDMA استفاده می کنند مانن ورایزون و اسپرینت از هر دو چیپ های ۴G LTE ساخت شرکت اینتل و کوالکام پشتیبانی می کنند. در چند سال گذشته اپل از چیپ های کوالکام برای گوشی های خود استفاده می کرد.

در سال گذشته یعنی ۲۰۱۵ اپل گزارش داد که یک تیم مهندسی را به شهر مونیخ جایی که چیپ های مودم ۴G LTE 7360 اینتل ساخته می شود فرستاده است. آن جا دو گروه بر روی بهینه سازی این چیپ برای استفاده بر روی دستگاه های اپلی کار می کردند. بر اساس آخرین گزاراش ها چیپ های ساخت شرکت کوالکام بر روی کلیه گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس که تحت اپراتور های اسپرینت و ورایزن هستند قرار گرفته اند. این بدین معنی است که ساخت چیپ های مودم گوشی های تحت اپراتور های T-Mobile و AT&T و بسیاری دیگر از اپراتورها بین بین شرکت های اینتل و کوالکام تقسیم شده اند.

اپل معمولا علاقه دارد تا قطعات گوشی های خود را از تامین کننده های متنوع تامین کند. با این روش شرکت اپل می تواند اطمینان حاصل کند که تامین قطعات گوشی هایش حتی اگر برای یک تامین کننده مشکلی به وجود آید با مشکل رو به رو نخواهد شد. همچنین این کار باعث می شود که اپل بتواند بر سر قیمت ها با همه ی تامین کننده ها چونه بزند و از هر کدام بر علیه دیگری استفاده کند. امیدواریم که تفاوتی در عملکرد این دو چیپ ساخت هر دو شرکت وجود نداشته باشد. سال گذشته برخی از دارندگان گوشی های آیفون ۶s و ۶s پلاس ادعا می کردند که عملکرد چیپ های A9 ساخته شده شرکت سامسونگ و TSMC با هم تفاوت دارند. چیپ های ساخت شرکت TSMC عملکرد بهتری در تست های بنچمارک داشت و همچنین عمر باتری بهتری داشتند. اما این هیاهو ها بعد از این که اپل اعلام کرد که تفاوت عمر باتری این دو چیپ بین ۲ تا ۳ دصد است که مورد قبول شرکت اپل است خوابید.

حالا که اینتل وارد دایره ی تامین کنندگان اپل شده است امیدوار است تا بتواند با رایزنی ساخت برخی از چیپ های سری Ax را برای آیفون های بعدی را بر عهده بگیرد.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.