پتنت عجیبی که اپل به ثبت رساند! - تکفارس 
پتنت عجیبی که اپل به ثبت رساند! - تکفارس 

پتنت عجیبی که اپل به ثبت رساند!

امید بصیری
۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - 16:15
پتنت عجیبی که اپل به ثبت رساند! - تکفارس 

شرکت اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که که یک گوشی تمام شیشه ای که در برابر آب نیز مقاوم است را به نمایش می گذارد. در ادامه ی این خبر با تکفارس همراه باشید.

به تازگی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه شرکت اپل در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ در اداره ی پتنت و علائم تجاری ایالات متحده، پتنتی با محتوای یک گوشی تمام شیشه ای که ضد آب هم هست را به ثبت رسانده است. البته پتنت ها لزوماً همیشه به محصولات تجاری تبدیل نمی شوند بلکه صرفاً به این معنی هستند که آینده ی تکنولوژی در چند سال آینده به کدام سو خواهد رفت. پس با در نظر داشتن این نکته و همچنین معرفی آیفون ۷(که دیگر مطمئن هستیم امسال خبری از گوشی ای تمام شیشه ای ضد آب نیست) بیایید تصور کنیم که تا چند سال آینده گوشی های آی چه شکلی خواهند بود.

این پتنت جدید خبر از ساخت آیفونی با بدنه ی تمام شیشه ای می دهد که حداقل قسمتی از آن شفاف یا حداقل نیمه شفاف خواهد بود. این بدنه می تواند به صورت یک تکه از شیشه ساخته شده باشد یا این دو قطعه شیشه ی به هم چسبیده آن را تشکیل دهند تا  در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. قسمت بالایی و پایینی این گوشی نیز با قسمت های مخصوصی پوشانده خواهد شد تا هم زیبایی گوشی حفظ شود و هم اینکه در برابر نفوذ آب مقاوم باشند.

نکته ی جالب دیگر قسمت سیستم ریلی ای است که در عکس زیر نیز مشخص است. باشد اشاره کنیم که جدا از این مسئله که نسل بعدی آیفون ها چه شکلی خواهند بود این پتنت خیلی شبیه نسل ۴ و ۵ آیپاد نانو ها می باشد. بیشترین شباهت البته در قسمت بدنه ی بیضی شکل این دو محصول دیده می شود. اما این تنها شباهت نیست. نسل ۴ و ۵ آیپاد نانو ها و همچنین آیپاد های قدیمی همگی از یک سیستم ریلی در طراحی خود استفاده می کردند که در قسمت داخلی این دستگاه ها وجود داشت و اجازه ی باز کردن و بستن راحت تر قسمت های داخلی دستگاه ها را می داد. تمامی قطعات به غیر از صفحه نمایش در یک قطعه ی موازی یک تکه نصب شده بودند که اجازه ی جداسازی همزمان تمامی آن ها را می داد. آیپاد های قدیمی همچنین از هر دو سو نیز قفل شده بودند که بسیار شبیه به این پتنت جدید است.

apple-patent-ipod-design

این اولین باری نیست که می بینیم این گونه طراحی ها در نقشه های اپل برای محصولات آینده ی خود وجود دارد همانطور که پتنت دیگری نیز در سال ۲۰۱۱ خبر از وجود گوشی موبایلی با طراحی ای بسیار شبیه به همین پتنت اخیر می داد. همچنین وجود این پتنت به این معنی نیست که بگوییم حتما یکی از نسل های آینده ی آیفون شبیه آیپاد نانو ها و آیپاد های قدیمی یا هر چیزی شبیه این پتنت خواهند بود. نکاتی که از این طراحی ها به دست می آیند نباید بیش از حد جدی گرفته شوند بلکه بیشتر نشانگر این هستند که آینده ی تکنولوژی به کدام سمت خواهد رفت.

چیزی که در این زمان تقریباً قطعی است این است آیفون های امسال از همچین طراحی ای برخوردار نیستند.

نظر شما درباره ی این پتنت چیست؟! آیا روزی واقعاً شاهد همچین آیفونی خواهیم بود؟! نظرات خود را با ما به اشتراگ بگذارید.

منبع:phonearena.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.