اداره هوانوردی فدرال قصد دارد تا حمل گلکسی نوت ۷ در خطوط هوایی آمریکا را ممنوع کند - تکفارس 
اداره هوانوردی فدرال قصد دارد تا حمل گلکسی نوت ۷ در خطوط هوایی آمریکا را ممنوع کند - تکفارس 

اداره هوانوردی فدرال قصد دارد تا حمل گلکسی نوت ۷ در خطوط هوایی آمریکا را ممنوع کند

دانیال دهقانی
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - 22:39
اداره هوانوردی فدرال قصد دارد تا حمل گلکسی نوت ۷ در خطوط هوایی آمریکا را ممنوع کند - تکفارس 

اداره هوانوردی فدرال قصد دارد تا حمل گلکسی نوت ۷ در خطوط هوایی آمریکا را ممنوع کند! در ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

به عنوان یک قانون، اداره هوانوردی فدرال (FAA) موافق حمل چیزهایی که ممکن است باعث انفجار در هواپیما شوند نیست! این اداره ترجیح می دهد هواپیماها در آسمان بمانند تا این که زودتر از موعد به زمین فرود آیند. با در نظر گرفتن این ها، باید بگوییم که این اداره در این هفته با خطوط هوایی اصلی آمریکا و اداره امنیت حمل و نقل (TSA) جلسه داشته تا ببینند که آیا باید حمل گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) در خطوط هوایی آمریکا را ممنوع کنند یا خیر.

اگر این چند روز را در کما به سر نبرده باشید، حتماً می دانید که چندین فقره گلکسی نوت ۷ در هنگام شارژ شدن منفجر شده اند، که این مسئله موجب شد سامسونگ عرضه این محصول به بازار را فعلاً به حالت تعلیق درآورد. این شرکت همچنین فروش گلکسی نوت ۷ هایی را که به بازار پیش از این عرضه شده بودند را نیز متوقف کرده و در حال تعویض گوشی های فروخته شده با محصولات دیگر است. خرده فروشی های آمریکایی که این گوشی را به فروش رسانده اند نیز در حال تعویض آن هستند، در حالی که برخی از مشتریان این گوشی با نگه داشتن آن در حقیقت دارند با خود رولت روسی بازی می کنند! امروز بعد از ظهر بود که اعلام شد یک اتاق در هتلی در استرالیا به لطف گلکسی نوت ۷ آتش گرفته است. همچنین پیش از این هم به شما توصیه کرده بودیم اگر به هر طریقی این گوشی را تهیه کرده اید، سریعاً از شر آن خلاص شوید!

در همین حال، اداره هوانوردی فدرال در حال تصمیم گیری در مورد این موضوع است که آیا اجازه حمل گلکسی نوت ۷ در هواپیما داده شود یا خیر. در حقیقت، کاری که این اداره قصد انجام آن را دارد تا حد زیادی به سامسونگ بستگی دارد. همان طور که Consumer Report آن اشاره کرده، سامسونگ هنوز به طور رسمی پرونده این گوشی را نبسته است. اگر سامسونگ این کار را انجام دهد، نیروهای دولتی وارد عمل خواهند شد و هر کسی که آن را به فروش برساند در حقیقت مرتکب یک کار غیر قانونی و مجرمانه شده است. اگر این گوشی به طور رسمی جمع آوری و مرجوع شود، حمل آن در هواپیما چه توسط مسافرین و چه توسط خدمه غیر قانونی محسوب می شود. همچنین ورود آن به هواپیما از طریق چمدان و … نیز دوباره غیر قانونی خواهد بود.

سخنگوی اداره هوانوردی فدرال در این باره گفته است:

“اداره هوانوردی فدرال و اداره PHMSA در حال بررسی این موضوع برای پیدا کردن یک راه حل هستند. اگر این محصول از طرف سازنده فاقد اعتبار خوانده شود، دیگر حمل آن توسط مسافرین و خدمه در داخل هواپیما قانونی نیست و از طریق چمدان هم نباید به هواپیما وارد شود.”

از نیمه ماه پیش که گلکسی نوت ۷ عرضه شده، این گوشی تا کنون یک میلیون نسخه فروش داشته است. البته خود سامسونگ ۲.۵ میلیون نسخه از این گوشی را از سطح بازار جمع آوری کرده است. تا وقتی که این گوشی به طور کلی مرجوع نشود، این بر عهده هر خط هوایی است که به مسافرین اجازه دهد در هواپیما گلکسی نوت ۷ حمل کنند یا نه. در این میان اگر اداره هوانوردی فدرال در این مورد تصمیمی بگیرد، تمامی خطوط هوایی موظف به تبعیت از آن هستند.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ به طور کلی جنجال های به پا شده توسط گلکسی نوت ۷ را چطور ارزیابی می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید