LG V20 در یک نگاه - تکفارس 
LG V20 در یک نگاه - تکفارس 

LG V20 در یک نگاه

سعید مزارعی
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - 19:22
LG V20 در یک نگاه - تکفارس 

بالاخره پس از مدت ها شایعات و گمانه زنی ها، بامداد امروز شرکت LG از جدیدترین فبلت خود رونمایی کرد. گوشی V20، نسل دوم از گوشی های سری V کمپانی LG محسوب می شود که این شرکت تلاش داشته است تا در این گوشی ضعف های گوشی قبل را پوشش دهد و نقاط قوت آن را نیز تقویت کند. به نظر می رسد که کمپانی ال جی تمام نیازها و علایق طرفداران را در این گوشی قرار داده است تا همه را مجاب به خرید این گوشی کند. از بدنه ی فلزی تا امکان افزایش کارت حافظه و تعویض باتری به همراه سخت افزاری قدرتمند و ویژگی های صوتی و تصویری فوق العاده ویژگی هایی است که این کمپانی کره ای در جدیدترین گوشی خود قرار داده است. این گوشی را می توان میانگین دو گوشی V10 و گوشی ماژولار G5 دانست. تا همین امروز هم خیلی ها تصور می کردند که این گوشی نیز مانند پرچمدار این کمپانی طراحی ماژولار داشته باشد اما به نظر می رسد که شرکت LG با مشاهده ی بازخوردهای نه چندان مثبت به گوشی ماژولار خود تصمیم دیگری اتخاذ کرده است. با معرفی جدید ترین گوشی شرکت کره ای ال جی با تکفارس همراه باشید:

طراحی

طراحی گوشی V20 را می توان مشابه طراحی G5 دانست. شرکت ال جی در طراحی این گوشی تلاش کرده است تا نقاط مثبت طراحی گوشی G5 را به آن منتقل کند و برخی از قسمت های آن را هم دست خوشی تغییرات کند. برخلاف گوشی نسل گذشته، این گوشی کاملا از فلز ساخته شده است و فلز به کار رفته در آن آلیاژ آلمینیوم ۶۰۱۳ است که با وجود استحکام بالا وزن پایینی دارد. برخلاف تصورات گذشته که گوشی هایی که بدنه ی فلزی دارند امکان تغییر باتری و استفاده از کارت حافظه ی جانبی را ندارند، چند وقتی است که گوشی های معرفی شده توسط شرکت های مختلف خلاف این تصورات را انجام داده اند. گوشی V20 نیز همانند سایر گوشی های جدید علارغم داشتن بدنه ی فلزی امکان تعویض باتری و افزایش حافظه ی دستگاه به وسیله کارت های جانبی را فراهم کرده است. وزن این گوشی ۱۷۴ گرم است و قطر آن هم به نسبت سال گذشته کم تر شده است. دکمه های کنترل صدا در این گوشی به گوشه های آن منتقل شده است که در این مورد بر خلاف طراحی سال گذشته برای گوشی V10 روندی مانند G5 را شاهد هستیم. در پشت گوشی و زیر دوربین آن اسکنر اثر انگشت به چشم می خورد که تقریبا کمی با فاصله با دوربین قرار داده شده است. همچنین در پشت گوشی علاوه بر لوگوی V20 شاهد لوگوی شرکتB&O نیز هستیم که نشان از همکاری این دو شرکت در این گوشی دارد که جلوتر به صورت کامل تر آن را شرح خواهیم داد. با اینکه شایعات مختلف خبر از ماژولار بودن این گوشی می دادند اما کمپانی ال جی تصمیم متفاوتی گرفت و این گوشی را با ظاهری ساده عرضه کرده است.

سخت افزار

کمپانی ال جی سخت افزاری تقریبا مشابه گوشی دیگر خود یعنی G5 را برای این گوشی نیز در نظر گرفته است که البته بالاترین سخت افزار کنونی در بازار تلفن های هوشمند است. بار پردازشی این گوشی بر عهده ی چیپست ساخت شرکت کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۲۰ است که دارای یک پردازنده ی ۴ هسته ای و ۴ گیگابایت حافظه ی رم از نوع DDR4 است. این گوشی در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود که البته امکان ارتقا آن تا ۲ ترابایت با استفاده از کارت حافظه جانبی وجود دارد. با اینکه شایعات خوشحال کننده از امکان وجود باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری برای این گوشی خبر می داد اما شرکت ال جی تصمیم به استفاده از یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی برای این گوشی گرفته است که ممکن است مانند سال گذشته انتقاداتی را از جانب کاربران دریافت کند.

صفحه نمایش

همانگونه که به احتمال زیاد می دانید گوشی های سری V شرکت ال جی با ۲ صفحه نمایش ساخته می شوند و گوشی جدید این سری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. شرکت ال جی برای صفحه نمایش اصلی این گوشی یک صفحه نمایش بزرگ ۵.۷ اینچی با رزلوشن Quad HD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ را در نظر گرفته است که همان صفحه نمایش به کار رفته در V10 بود. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش معادل ۵۷۱ppi است. ال جی در بالای صفحه نمایش اصلی یک صفحه نمایش کوچک با اندازه ی ۲.۱ اینچ با دقت ۱۶۰ در ۱۰۴۰ قرار داده است که قابلیت نمایش اعلان ها و ساعت را دارد و حتی می توان برای آن رمز عبور هم قرار داد.

دوربین

شرکت ال جی مانند سایر شرکت ها تولید کننده ی تلفن های هوشمند دست به تولید دوگانه برای دوربین اصلی این گوشی زده است. دو دوربین با دقت های متفاوت برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه ی دیافراگم f/1.8 با زاویه دید ۷۵ درجه و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دریچه ی دیافراگم f/2.4 که با زاویه ی دید ۱۳۵ درجه خیلی بیشتر از زاویه دید دوربین اول است و برای ثبت تصاویر با زاویه دید بیشتر بسیار کمک می کند. گوشی سال گذشته این سری دارای دو دوربین در جلوی گوشی بود که امسال دیگر شاهد آن نیستیم. شرکت ال جی یک دوربین سلفس ۵ مگاپیکسلی با دریچه ی دیافراگم f/1.9 را برای دوربین جلوی این گوشی در نظر گرفته است که البته به نسبت دوربین سال گذشته شاهد بهبود هایی بوده است. از جمله ی این بهبود ها می توان به افزایش زاویه دید تا ۱۲۰ درجه و همچنین جذب نور تا ۳۴ درصد بیشتر از دوربین سلفی V10 می توان اشاره کرد. از جمله ویژگی های دیگر این دوربین ها می توان به لرزشگیر اپتیکال و همچنین ویژگی جدید Steaedy Record 2.0 اشاره کرد که شرکت ال جی ادعا می کند که با این ویژگی کاربران هنگام ضبط ویدئو ها با لرزش کمتری مواجه می شوند.

ویژگی های صوتی

می رسیم به هیجان انگیزترین قسمت این گوشی که مربوط به ویژگی های صوتی آن است. تمرکز اصلی ال جی بر روی این قسمت بوده است تا به گفته ی خود این شرکت” بهترین تجربه ی صوتی و تصویری” را در اختیار کاربران قرار دهد. این گوشی توانایی ضبط صدا با کیفیت بسیار بالا با فرمت ۲۴ بیتی و HD را دارد. شرکت ال جی همکاری گسترده ای با کمپانی معروف B&O Play داشته است تا کیفیت صوتی بالایی را برای گوشی خود به ارمغان بیاورد. خروجی صدای گوشی V20 بسیار بالا بوده و صدایی شفاف و بدون نویز را در اختیار کاربران قرار می دهد. این اتفاق به لطف استفاده ی این گوشی از حالت DAC چهارگانه ۳۲ بیتی رقم خورده است. همچنین کمپانی ال جی مدعی است که گوشی جدید خود نویز صدای محیط را ۵۰ درصد کاهش می دهد. همکاری شرکت ال جی  و B&O باعث شده است تا یک جفت هدفون ساخت این شرکت که کیفیت بالایی دارد در جعبه ی این گوشی ها قرار بگیرد. البته گفته شده که گوشی هایی با این هدفون ها قرار نیست به کل دنیا فرستاده شوند و همچنین قیمت بالاتری به نسبت گوشی های با هدفون ال جی دارند.

نرم افزار

تقریبا هر روز که خبری از اندروید ۷.۰ نوقا منتشر می شد اشاره ای هم به گوشی V20 شرکت ال جی در آن خبر می شد. دلیل آن هم این بود که این گوشی اولین گوشی در دنیا خواهد بود که به صورت پیش فرض اندروید ۷.۰ نوقا را بر روی خود خواهد داشت.

سایر مشخصات

گوشی V20 قرار است در سه رنگ خاکستری بسیار تیره ، صورتی و نقره ای عرضه شود. هرچند که کمپانی ال جی اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه ی این گوشی در روز معرفی نداد اما شایعات خبر می دهند که به احتمال زیاد از روز ۲ مهر فروش این گوشی با قیمت ۶۴۹ دلار آغز می شود.

نظر شما در مورد جدیدترین گوشی شرکت ال جی چیست؟ آیا دوربین و امکانات صوتی این گوشی شما را متقاعد به خرید این گوشی می کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.