یک مرد روسی به خاطر بازی کردن پوکمون گو در کلیسا، به ۵ سال حبس محکوم شد - تکفارس 
یک مرد روسی به خاطر بازی کردن پوکمون گو در کلیسا، به ۵ سال حبس محکوم شد - تکفارس 

یک مرد روسی به خاطر بازی کردن پوکمون گو در کلیسا، به ۵ سال حبس محکوم شد

دانیال دهقانی
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - 20:30
یک مرد روسی به خاطر بازی کردن پوکمون گو در کلیسا، به ۵ سال حبس محکوم شد - تکفارس 

یک مرد روسی به خاطر بازی کردن پوکمون گو در کلیسا، به ۵ سال حبس محکوم شد! در ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

به خاطر ویدیویی که یک ماه پیش در یوتیوب آپلود شد، ممکن است مردی روسی به نام روسلان سوکولوفسکی (Ruslan Sokolovsky) به پنج سال حبس محکوم شود! در این ویدیو که بیش از ۹۴۶ هزار بازدید داشته است، جناب سوکولوفسکی با گوشی هوشمند خود در کلیسای “تمام قدیسان” (All Saints) در شهر یکاترینبورگ (Yekaterinburg) به پوکمون گو بازی کردن مشغول می شود. این ویدیو در تاریخ ۱۱ آگوست روی یوتیوب آپلود شده بود و در تاریخ ۳ سپتامبر به طور رسمی تحقیقات در رابطه با آن آغاز شده است و بیانیه ای در مورد آن منتشر شده.

در این بیانیه آمده که سوکولوفسکی ۲۱ ساله به خاطر برانگیختن نفرت عمومی و توهین به حساسیت های مذهبی محکوم شده است. از آن جایی که دقیقاً به سوکولوفسکی در بیانیه اشاره شده، او به خاطر این جرم به حداقل دو ماه حبس محکوم خواهد شد ولی این مقدار می تواند تا ۵ سال نیز افزایش پیدا کند.

شرهردار شهر یکاترینبورگ، جناب یوگنی رویزمن (Yevgeny Roizman) مشخصاً یکی از طرفداران پوکمون گو نیست. او که محکوم را یک “لکه ننگ” دانسته، گفته که “نمی توان به خاطر حماقت یک نفر را محکوم کرد”. همچنین یکی دیگر از کسانی که در این رابطه اظهار نظر کرده، سخنگوی کلیسای ارتدوکس های روسیه یعنی ولادیمیر لگویدا (Vladimir Legoyda) بوده است. او که در فیسبوک سخنان خود را منتشر کرده، سوکولوفسکی را یک وبلاگ نویس شناخته شده خوانده که به سبک نشریه شارلی ابدو دست به انتشار مطالب هجوآمیز می زند. این سخنگو اذعان داشته که محکومیت او هیچ ربطی به گرفتن پوکمون در درون کلیسا نداشته است.

یک گروه پانک راک که فعالیت های فمنیستی دارد به نام Pusy Riot به حمایت از سوکولوفسکی درآمده است. این بازیکن پوکمون گو به همان علتی دستگیر شده که هر سه عضو زن این گروه پانک راک در سال ۲۰۱۲ به خاطر آن محکوم شده بودند. دستگیری و اتفاقات بعدی که برای آن ها رخ داد در خبرهای سر تا سر جهان سر و صدای زیادی به پا کرد. آن ها توئیتی نیز منتشر کردند که در آن به حمایت از سوکولوفسکی دعوت شده بود.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا این محکومیت درست و عادلانه است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.