محققان سر انجام توانستند پردازنده هایی با استفاده از ترانزیستور های نانولوله ای کربنی بسازند - تکفارس 
محققان سر انجام توانستند پردازنده هایی با استفاده از ترانزیستور های نانولوله ای کربنی بسازند - تکفارس 

محققان سر انجام توانستند پردازنده هایی با استفاده از ترانزیستور های نانولوله ای کربنی بسازند

علی سیف الهی
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - 12:50
محققان سر انجام توانستند پردازنده هایی با استفاده از ترانزیستور های نانولوله ای کربنی بسازند - تکفارس 

به نظر باید منتظز تحولی در حوزه ی پردازش کامپیوتری باشیم. محققان توانسته اند ترانزیستور های نانولوله ای کربنی بسازند که بسیار سریع تر از ترانزیستور های سیلیکونی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این ترانزیستور ها قول عملکرد بالا و مصرف پایین انرژی را نسبت به ترانزیستور های سیلیکونی می دهند و جلوی بی حرکتی تکنولوژی پردازشی را گرفته و قانون مور را نقض خواهند کرد. هر چند تا الان سرعت دنیای واقعی همیشه پشت تکنولوژی مصرفی قرار داشت. محققان دانشگاه ویسکوین مادیسون توانسته اند اولین ترانزیستور های نانو لوله ای دنیا را بسازند که می تواند ترانزیستور های سیلیکونی امروزی را از رده خارج کند.

مشکل اصلی پیدا کردن راهی برای یافتن نانو لوله های کربنی تقریبا خالص و نابودی بیشتر اضافی آن ها که قابلیت نیمه هادی آن ها را تضعیف می کردند، بود. دانشمندان باید این نانو لوله ها را بر روی یک ویفر با دستور خاصی قرار می داتد و درون پلیمر ها جای می داند و آرایه های نتیجه را در خلا می پختند تا لایه ی مزاحم بین نانو لوله ها و الکترود هایی را به برای ترانزیستور ها لازم بودند، را از بین می بردند. محصول نهایی جریانی ۱.۹ برابری نسبت به سیلیکونی را می تواند هدایت کند که خود پیشرفت بزرگی به حساب می آید.

مراحل تمیز کردن بسیاری سپری شده است تا شما نانولوله های کربنی را در درون چیپ ها ببینید. این تیم مجبور است تا محصول فعلی خود را با جئومترذی ترانزیستور های سیلیکونی فعلی مطابقت دهد و تکنولوژی محصول را به نوعی پیاده سازی کند تا بتواند به صورت انبوه به تولید برساند. اگ دانشگاه از این محصول حمایت کند ما در آینده ای نزدیک شاهد رشد چند برابری سرعت پردازش خواهیم بود. مصرف باتری بسیار کمتر خواهد شد و سرعت رد و بدل کردن اطلاعات بی سیم بسیار پیشرفت خواهد داشت.

نظر شما درباره ی این فناوری بسیار شگفت انگیر چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.