پلیس ها در حال یافتن راه های جدیدی برای دیدن افرادی که در هنگام رانندگی، با گوشی خود کار می کنند هستند - تکفارس 
پلیس ها در حال یافتن راه های جدیدی برای دیدن افرادی که در هنگام رانندگی، با گوشی خود کار می کنند هستند - تکفارس 

پلیس ها در حال یافتن راه های جدیدی برای دیدن افرادی که در هنگام رانندگی، با گوشی خود کار می کنند هستند

دانیال دهقانی
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - 22:27
پلیس ها در حال یافتن راه های جدیدی برای دیدن افرادی که در هنگام رانندگی، با گوشی خود کار می کنند هستند - تکفارس 

پلیس ها در حال یافتن راه های جدیدی برای دیدن افرادی که در هنگام رانندگی، با گوشی خود کار می کنند هستند! در ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

پلیس ها در پی یافتن راه هایی جدید برای دیدن افراد متخلفی که در هنگام رانندگی، با گوشی همراه خود به پیام رسانی مشغول می شوند هستند. به طور قطع، یکی از این راه ها نوشتن برگه جریمه برای متخلفان است، ولی حقیقت آن جا است که مردم توسط چنین افرادی که در هنگام رانندگی شروع به نوشتن پیام با موبایل خود می کنند کشته می شوند. بر طبق گزارشی که NHTSA منتشر کرده سال گذشته در دو کشور آمریکا و پورتو ریکو چیزی بالغ بر ۳۵۰۰ نفر بر اثر تصادف با خودروهایی که رانندگان آن ها به نحوی حواس شان پرت بوده است، کشته شده اند. این مقدار در مقایسه با ۳۲۰۰ کشته در سال ۲۰۱۴، با افزایش مواجه شده است.

اگر دقیق تر به این مسئله نگاه کنیم متوجه می شویم که سهم تلفن همراه در تصادفاتی که به علت حواس پرتی رانندگان در سال ۲۰۱۵ رخ داده اند، با رشدی ۱۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ از ۴۰۶ فقره به ۴۷۶ فقره رسیده است. و البته آمار و ارقام حقیقی می تواند بیشتر از این ها هم باشد. بیشتر افراد حواس پرتی که مسبب تصادفاتی شده اند، از گفتن این که مشغول پیام رسانی با گوشی خود بوده اند امتناع می کنند پس این آمار و ارقام می تواند بسیار بیشتر باشد.

برای یافتن رانندگانی که هنگام رانندگی به پیام رسانی با گوشی خود مشغول می شوند، پلیس ها بر روی وسیله های نقلیه ای که همچون تراکتور هستند به گشت زنی در بزرگ راه ها مشغول می شوند. در اکتبر سال گذشته، یک افسر پلیس خود را به شکل یک فرد بی خانمان درآورد و در وسط دو طرف یک بزرگ راه شلوغ مستقر شد. این افسر که واقعاً هم شبیه به بی خانمان ها به نظر می رسید، کمک کرد تا دیگر همکارانش در عرض کمتر از دو ساعت حدود ۵۶ راننده متخلف را جریمه کنند!

در ۴۶ ایالت آمریکا قوانینی علیه پیام رسانی در هنگام رانندگی وجود دارد. در ۱۴ ایالت از این ایالات هم به طور کلی استفاده از تلفن همراه در هنگام راندن هر گونه وسیله نقلیه، ممنوع است، حتی صحبت کردن با تلفن همراه. متاسفانه، با وجود آن که پلیس در حال شناسایی راه های بیشتری برای مقابله با این کار است، تعداد افرادی که دست به انجام این عمل ناشایست و غلط می زنند نیز روز به روز افزایش می یابد. در نیو یورک، قبض های جریمه صادر شده برای متخلفانی که هنگام رانندگی با گوشی همراه خود کار می کرده اند از ۹۰۰۰ فقره در سال ۲۰۱۱ با ۸۵۰۰۰ فقره در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. در ماساچوست و در بازه زمانی مشابه، تعداد قبض های صادر شده علیه چنین متخلفانی از ۱۱۰۰ به ۶۱۰۰ رسیده است. و در کالیفورنیا هم تعداد این متخلفان در سال ۲۰۱۱ کمتر از ۳۰۰۰ تا بود ولی در سال ۲۰۱۵ به ۳۱۰۰۰ افزایش یافته است.

افسر پلیس، متیو مونتیرو در این باره گفته است:

این معضل شامل بچه ها، افراد بزرگ تر، همه و همه می شود. وقتی که یک نفر را متوقف می کنم، آن ها می گویند حق با شماست، می دانم که کار خطرناکی است، ولی ناگهان دیدم که موبایلم داشت خاموش می شد و مجبور بودم که نگاهی به آن بکنم.

دبورا هرسمن، افسر ارشد کنسولگری امنیت ملی نیز در این باره گفته:

“شما به یک دستگاه دم سنج یا تست خون مجهز نیستید تا متوجه شوید که آن ها در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند. مسلماً، نیروهای قانونی می توانند از مردم سوال کنند که “آیا می توانم تلفن همراه شما را ببینم؟” ولی مردم هم می توانند با این امر مخالفت کنند، پس در آن وقت است که مامورین باید به سراغ تهیه یک حکم قانونی برای تفحص بروند.”

یکی از مسائلی که گرفتن رانندگان در هنگام کار با گوشی همراه را سخت می کند، این است که در برخی ایالت ها همچون فلوریدا این عمل یک تخلف ثانویه به شمار می رود. این به آن معناست که یک پلیس نمی تواند خودروی یک متخلف را صرفاً به خاطر کار با گوشی همراه متوقف کند بلکه تنها زمانی اجازه دارد این کار را انجام دهد که تخلف دیگری نیز همزمان در حال وقوع باشد، مثلاً سرعت غیر مجاز یا چیزی شبیه به آن. و با وجود آن که بسیاری از رانندگان می دانند استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی کار نادرست و غلطی است، ولی باز هم به هر حال آن را انجام می دهند. مقدار جریمه برای کسانی که برای اولین بار این تخلف را انجام می دهند چیزی بین ۱۷۵ تا ۵۰۰ دلار است که باعث می شود آن ها متوجه شوند در هنگام رانندگی، نباید کاری را انجام دهند که می دانند اشتباه است.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا در کشور خودمان یعنی ایران، برخورد مناسبی با چنین متخلفانی می شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.