فراخوانی گوشی های نوت ۷، ۱ میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه در بر داشته است - تکفارس 
فراخوانی گوشی های نوت ۷، ۱ میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه در بر داشته است - تکفارس 

فراخوانی گوشی های نوت ۷، ۱ میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه در بر داشته است

سعید مزارعی
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - 13:58
فراخوانی گوشی های نوت ۷، ۱ میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه در بر داشته است - تکفارس 

بر اساس محاسبات انجام گرفته توسط تحلیلگران بلومبورگ ممکن است شرکت سامسونگ برای تعویض ۲.۵ میلیون گوشی گلکسی نوت ۷ که در این دو هفته به فروش رسانده است چیزی حدود ۱ میلیارد دلار هزینه کرده باشد. ۱ در ۲۴ از دستگاه ها احتمالا باتری معیوب دارند و این باعث می شود که این دستگاه ها در حین شارژ منفجر شوند و آتش بگیرند.

با این حال هنوز هم آسیب های احتمالی به این شرکت کمتر از ۵ درصد از سود ۲۰.۶ میلیاردی این گوشی در سال ۲۰۱۶ پیشبینی می شود. برخی از این مبلغ احتمالا توسط Samsung SDI که وظیفه تامین ۷۰ درصد از باتری ها برای بخش سامسونگ الکترونیک را بر عهده داشته است تامین خواهد شد. البته اکنون تامین باتری ها از این شرکت متوقف شده است.

متاسفانه این فراخوانی گوشی ها مزیت های زمانی که گوشی گلکسی نوت ۷ به آیفون ۷ داشته را از بین برد. با اینکه نوت ۷ نظرات بسیار مطلوبی و تحسین ها را از بازاریابی بسیار قدرتمند سامسونگ بدست آورد، پیش فروش بالای این گوشی به دلیل غیبت آیفون تا حد زیادی تقویت شد. اما حالا سامسونگ فروش گوشی نوت ۷ خود را در ۱۰ فروشگاه اصلی متوقف کرده است و شهرت این گوشی به شدت لکه دار شده است.

یکی از تحلیلگران IDC Singapor به نام Bryan Ma پیشبینی می کند که فروش نوت ۷ در این ۳ ماهه با کاهش همراه است اما اگر سامسونگ بتواند این بحرانی را که اکنون در آن قرار دارد به خوبی مدیریت کند این اتفاق تاثیر چندانی در فروش بلند مدت این گوشی نخواهد داشت. سامسونگ به سرعت به این اتفاق با یک فراخوانی واکنش نشان داد، هرچند عیوب نوت ۷ به ناچار خط قرمزی بر روی تصورات اقتصادی این شرکت در یک سال کشید.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.