پردازنده های اقتصادی نسل هفت اینتل بسیار به صرفه خواهند بود - تکفارس 
پردازنده های اقتصادی نسل هفت اینتل بسیار به صرفه خواهند بود - تکفارس 

پردازنده های اقتصادی نسل هفت اینتل بسیار به صرفه خواهند بود

علی سیف الهی
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - 13:00
پردازنده های اقتصادی نسل هفت اینتل بسیار به صرفه خواهند بود - تکفارس 

در کنار پردازنده های بالا رده ی نسل هفتمی خود، از پردازنده های رده پایین و ارزان قیمت خود نیز پرده برداری کرده است. البته بنا به دلایلی این شرکت این کار را در سکوت انجام داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

سایت Anandtech جزئیات پردازنده های جدید آپولو لیک را منتشر ساخته است. این پردازنده ها بر اساس معماری ۱۴ نانومتری توسعه داده شده اند و جایگزین آخرین نسل پردازنده های سلرون و پنتیوم اینتل خواهند شد. در حالی که شاید شما پردازنده های اینتل را در محصولات بالارده و میان رده بیابید، چیپ های آپولو لیک در لپ تاپ ها و کامپیوتر های رومیزی اقتصادی و دیگر دستگاه هایی که نیاز چندانی به عملکرد بالا ندارند استفاده خواهند ششد.

این نسل جدید پردازنده های پایین رده شامل سه مدل مخصوص لپ تاپ و سه مدل مخصوص کامپیوتر های رومیزی می شود. همه ی این پردازنده ها بر اساس معماری جدید Goldmont اینتل شاخته شده اند و نسل نهم پردازنده های گرافیکی اینتل را درون خود جای داده اند. در جدول زیر لیست مدل های جدید را به همراه تعداد هسته ها، قیمت و فرکانس پردازشی مشاهده می کنید

 مدلفرکانس پردازندههسته/رشتهقیمت
Pentium J4205۱٫۵ GHz – 2.6 GHz۴/۴$۱۶۱
Celeron J3455۱٫۵ GHz – 2.3 GHz۴/۴$۱۰۷
Celeron J3355۲ GHz – 2.5 GHz۲/۲$۱۰۷
Pentium N4200۱٫۱ GHz – 2.5 GHz۴/۴$۱۶۱
Celeron 3450۱٫۱ GHz – 2.2 GHz۴/۴$۱۰۷
Celeron 3350۱٫۱ GHz – 2.4 GHz۲/۲$۱۰۷

همانند گذشتهپردازنده های پنتیوم از پردازنده های سلرون بسیار قوی تر خواهند بود و دارای فرکانس پردازشی بیشتر و گرافیک داخلی اینتل ۵۰۵ خواهند بود (دیگر مدل ها دارای گرافیک اینتل ۵۰۰ هستند). همانطور که سایت Ars Technica فاش کرده، TDP این پردازنده های جدید چیزی بین ۶ تا ۱۰ وات خواهند بود. این مقدار توان پس از پردازنده های نسل هفتمی Core-Y که دارای ۴٫۵ وات توان TDP بودند بسیار متعجب کننده است. پردازنده های دستکاپ آپولو لیک دارای توان ۱۰ واتی خواهند بود و نسبت به نسل قبلی خود که تنها ۶-۵ وات توان TDP داشتند، افزایش بسیاری داشته اند.

ما مطمئن نیستیم که علت افزایش توان دمایی پردازنده های پایین رده ی نسل جدید اینتل چه بوده است اما این احتمال وجود دارد که این کار به خاطر استفاده از پردازنده ی گرافیکی مجتمع قوی تر در درون این پردازنده ها باشد. در حالی که این شرکت چیپ های مخصوص موبایلی SoFIA خود را متوقف کرده و پردازنده های بروکستون خود را برای Joule و دستگاه های اینترنت اشیا تغییر داده، مت=ا انتظار معرفی پردازنده های جدید آپولو لیک را در تبلت ها نخواهیم داشت. آن ها احتمالا راه خود را برای قرار گرفتن در کامپیوتر های ارزن قیمت ادامه دهند.

نظر شما درباره ی این پردازنده های جدید اینتل چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.