کوالکام مشخصات بیشتری از پردازنده ی بالا رده ی اسنپدراگون ۸۲۱ خود منتشر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

ما برای اولین ماه در ماه جولای این پردازنده را دیده بودیم و با آن آشنا شده بودیم. این پردازنده تولید شده است تا فاصله ی بین چیپ نسل بعدی را که تا چند ماه آینده عرضه خواهد شد، پر کند. بنابراین ما شاهد بهبود های جزئی در این پردازنده نسبت به پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۰ خواهیم بود و تفاوت چندانی میان این دو پردازنده مشاهده نخواهد شد. عملکرد پردازنده بهتر شده است و بارگذاری برنامه ها و عملکرد کلی تقریبا بهبودی ۱۰ درصدی داشته اند.

کوالکام می گوید که: “بهینه سازی جدید رابط کاربری تجربه ی بهتری در وب گردی می دهد.” عملکرد گرافیک آدرنو ۵ درصد نسبت به مدل قبلی بیشتر شده است و این مقدار می تواند به بازی های واقعیت مجازی کمک کند تا بازی های واقعیت مجازی را بهتر و روان تر اجرا کند. در کنار این پیشرفت ها، باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که عملکرد کلی باتری تقریبا ۵ درصد بیشتر شده و مدت زمان بیشتری شارژ نگه می دارد.

گوشی های هوشمندی که از این چیپ استفاده می کنند با سیستم واقعیت مجازی DayDream گوکل سازگار خواهند بود. اما این خبر شگفت انگیزی نیست چون چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ نیز با این سیستم سازگار بود. برای راحت کردن کار توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های واقعیت مجازی، کوالکام SDKای را برای این چیپ منتشر کرده است که بنا به گفته ی آنان از”سطح کیفیت ویدئویی و صوتی بالا پشتیبانی می کند و تجربه ی واقعیت مجازی بهتری را به ارمغان می آورد.”

از دیگر قابلیت های این چیپ می توان به پشتیبانی از PDAF دو گانه (فوکوس خودکار تشخیص فاز) اشاره کرد که می تواند در مقایسه با چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ فوکوس سریع تری در گوشی ها انجام دهد و از فوکوس لیزری بهترین استفاده را انجام دهد. از اولین گوشی هایی که از این چیپ استفاده می کنند می توان به گوشی زن فون ۳ ایسوس اشاره کرد که هر دو فوکوس لیزری و PDAF دوگانه را در اختیار دارد و می تواند در عرض ۰.۰۳ ثانیه به صورت خودکار فوکوس کند. کوالکام از دستگاه های جدیدی که از این چیپ استفاده می کنند نامی نبرده است اما حتما در آینده گوشی هایی با این چیپ معرفی خواهند شد

نظر شما درباره ی این پردازنده چیست؟

منبع: Engadget