اطلاعات لو رفته از گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس از دوربین و باتری بهتر در این گوشی ها خبر می دهد - تکفارس 
اطلاعات لو رفته از گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس از دوربین و باتری بهتر در این گوشی ها خبر می دهد - تکفارس 

اطلاعات لو رفته از گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس از دوربین و باتری بهتر در این گوشی ها خبر می دهد

سعید مزارعی
۸ شهریور ۱۳۹۵ - 15:10
اطلاعات لو رفته از گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس از دوربین و باتری بهتر در این گوشی ها خبر می دهد - تکفارس 

لیستی از مشخصات گوشی های جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به بیرون درز کرده است که از تغییرات اندکی در مورد این گوشی ها خبر می دهند. به نظر می رسد در آیفون های امسال هم باید شاهد صفحه نمایش هایی با اندازه یکسان و رزلوشن برابر با گوشی های سال گذشته این شرکت یعنی آیفون ۶s و ۶s پلاس باشیم. بنابراین آیفون ۷ صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی و آیفون ۷ پلاس نیز صفحه نمایش ۵.۵ اینچی خواهد داشت.

قسمت جالب در مورد این گوشی ها مربوط به سخت افزار آن ها می باشد که با توجه به این مشخصات تاز لو رفته نکات اندکی دارد که ما را غافلگیر می کند. دو گوشی اپل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از یک پردازنده ی A10  که با معماری ۱۶ نانومتری ساخته شده است و وظیفه ی تامین آن نیز برخلاف سال گذشته تنها بر عهده ی کمپانی TSMC خواهد بود. این قسمت خیلی باعث شگفتی نمی شود.

اگر بخواهیم بر اساس بنچمارک های اولیه قضاوت کنیم، پردازنده ی A10 شرکت اپل چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به نسبت پردازنده ی A9 بکار رفته در آیفون ۶s سریع تر است که به نظر در مقابل پیشرفت ۵۰ درصدی پردازنده ی A9 به نسبت پردازنده ی A8 پیشرفت زیادی محسوب نمی شود. با این شرایط باز هم ممکن است اپل به درستی معتقد باشد که این قدرت پردازشی کافی است و تمرکز خود را بر روی مصرف باتری و کوچک کردن اندازه ی چیپ بکند که بر اساس شایعات اپل به کمک تولید چیپ A10 با روش Fan-out اندازه ی آن را کوچک کرده است که نتیجه ی این کار منجر به باریک تر شدن گوشی یا استفاده از باتری بزرگتر و یا ایجاد فضای بیشتر برای دیگر قطعات می شود. در حقیقت شایعاتی که ما تاکنون در مورد گوشی های امسال شرکت آیفون شنیده ایم از به وقوع پیوستن همه ی این ها خبر می دهد. بر اساس این شایعات اپل امسال از یک باتری ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعتی در آیفون ۷ استفاده خواهد کرد و با وجود این باتری باز هم این گوشی از آیفون سال گذشته باریکتر خواهد شد که حذف جک ۳.۵ میلی متری خروجی صدا هم به نوعی این خبر را تایید می کند.

هیجان انگیز ترین بخش این مشخصات مربوط به پردازنده ی این گوشی ها یا مقدار رم ۲ یا ۳ گیگابایتی از نوع DDR4 یا ظرفیت باتری نیست بلکه مربوط به ماژول دوربین این گوشی است. گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس قرار است با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دقیقا مانند دوربین به کار رفته در نسل گذشته این گوشی ها عرضه شوند، اما تفاوت در دریچه ی این دوربین ها نشان می دهد که ما با یک ماژول جدید دوربین و تعدادی نکات هیجان انگیز در مورد این دوربین که آن را تبدیل به بهترین دوربین در میان تلفن های همراه می کند رو به رو خواهیم بود. دریچه ی دیافراگم این دوربین F/1.9 خواهد بود که این عدد برای گوشی آیفون ۶s عدد f/2.2 بوده است. گفته می شود که سایز سنسور این دوربین نیز به ۱/۲.۶ رشد کرده است که باعث می شود عملکرد این دوربین در نور کم بهتر شود و همچنین افزایش اندازه ی لنز دوربین را که ماه ها است در تصاویر لو رفته از این گوشی شاهد آن ها هستیم را نیز توضیح می دهد.

برای گوشی آیفون ۷ پلاس نیز یک باتری با ظرفیت ۲۹۱۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است که به نسبت باتری ۲۷۵۰ میلی آمپر ساعتی کنونی پیشرفت قابل قبولی است. سایز سنسور این گوشی به نسبت سال قبل تغییری نکرده و همان ۱.۳ باقی مانده است و دریچه ی دیافراگم دوربین نیز f/1.9 است، اما نباید از حجم عظیمی از شایعات در مورد وجود دوربین دوگانه در گوشی امسال نیز غافل شد. همانگونه که گفتیم هیجان انگیز ترین بخش مشخصات لو رفته کنونی اطلاعات در مورد دوربین این گوشی ها است که باعث می شود تا ما برای امتحان کردن آن لحظه شماری کنیم.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید