خودروی برقی جدید فولکس واگن با شارژ ۱۵دقیقه ای ۳۵۰ کیلومتر راه می پیماید - تکفارس 
خودروی برقی جدید فولکس واگن با شارژ ۱۵دقیقه ای ۳۵۰ کیلومتر راه می پیماید - تکفارس 

خودروی برقی جدید فولکس واگن با شارژ ۱۵دقیقه ای ۳۵۰ کیلومتر راه می پیماید

علی سیف الهی
۸ شهریور ۱۳۹۵ - 12:15
خودروی برقی جدید فولکس واگن با شارژ ۱۵دقیقه ای ۳۵۰ کیلومتر راه می پیماید - تکفارس 

بازار خودرو های الکتریکی بسیار داغ است و رقابت بزرگان صنعیت خودروسازی برای ساخت خودروهای برقی با طی مسافت بیشتر برای یک شارژ در حال داغ شدن است. یکی از بزرگان این صنعت نیز پا به این عرصه ی رقابت گذاشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

شرکت فولکس واگن پس از رسوایی که درباره ی آلایندگی خودرو های دیزلی این شرکت و دادخواستی که در ایالات متحده برایش به همین علت صادر شد، سریعا دست به عرضه ی مدل کانسپت خودروی برقی گلف خود کرد و خودروی E-Golf را با باتری ۸۴ مایل به ازای هر باتری به بازار عرضه کرد. اما برای رقابت با شرکت تسلا که به نوعی بزرگ این صنعت محسوب می شود، فولکس واگن برنامه های ویژه ای در سر دارد و قصد داد تا اولین شرکتی باشد که نسل جدید خودروهای الکتریکی را معرفی می کند. یکی از مدیران این شرکت به مجله ی آلمانی WirstschaftWoche گفته است که آن ها قصد داردن در نمایشگاه خودروی پاریس در ماه اکتبر، از خودروی برقی جدید خود رونمایی کنند. آن ها قول داده اند که سایز این خودرو شبیه گلف باشد که دارای اتاقی شبیه خودروی پاسات خواهد بود. اما بزرگترین مسئله مدت زمان شارژ است که این خودروساز آن را هدف قرار داده است: ماشین را ۱۵ دقیقه به شارژ بزنید و ۳۰۰ مایل (۳۵۰ کیلومتر) رانندگی کنید. عددی که اگر واقعا واقعیت داشته باشد، بسیار عالی است.

برنامه این است. مدیرعامل گروه فولکس واگن آقای ماتیاس مولر در مصاحبه با سایت Autocar وجود این خودرو را تائید کرده اند و امیدوارند که قیمت این خودرو از خودرو های احتراقی مشابه کمتر باشد. اکر این خودرو همانطوری که تبلیغ شده از خط تولید در اواخر سال ۲۰۱۸ و یا اوایل سال ۲۰۱۹ خارج گردد، بسیار جالب خواهد بود. تاریخ های گفته شده توسط یکی از مدیران تائید شده است ولی با این حال آقای مولر تنها یک هدف باری سال ۲۰۲۵ برای عرضه ی این خودرو را تائید کرده اند. اما حتی سوپرشارژ های تسلا تنها می توانند نصف باتری را در عرض ۲۰ دقیفه پر کنند که برابر با ۱۲۰ مایل می شود. محدوده ای که فولکس واگن برای این خودرو که بخشی از پلتفرم موژولار الکتریکی خود است، در نظر گرفته به خاطر کانسپتی است که در ماه ژانویه معرفی کرده اند که در آن جا ادعا شده بود که در عرض حداکثر ۱۵ دقیقه، ۸۰ درصد از باتری ۳۷۳ مایلی این خودرو شارژ می شود.

شرکت پورشه هم که زیر مجموعه ی فولکس واگن محسوب می شود، برای خودروی الکتریکی Model E خود نیز چنین اعداد مشابهی را ارائه کرده است و همچنین اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۹ اولین خودروی الکتریکی آن ها از خط تولید خارج خواهد شد. سایت Techcrunch محاسباتی را انجام داده است و به این نتیجه رسیده است که برای داشتن چنین زمان شارژ کمی، نیاز به توسعه ی حالت شارژ ۸۰۰ ولتی است. به همین صورت، خودروی موجود مدل اس تسلا می تواند از سوکت ۲۴۰ ولتی خود، ۵۸ مایل بر ساعت نیرو بگیرد و به همراه شارژر درونی خود می تواند در عرض ۴ ساعت به ۸۰ درصد مقدار َارژ حداکثر خود دست یابد. البته این مقدار اصلا با مقدار ادعا شده از طرف فولکس واگن یکسان نیست، اما این روش استانداردی است که استفاده از لوازم اضافی و یا ایستگاه های سوپرشارژ به دست می آید.

نظر شما درباره ی این خبر چیست؟ آیا خودرو های برقی با ایده آل های خود فاصله ی بسیاری دارند؟

منبع: Enbgadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.