بازی سازان هدست HTC Vive را به آکولوس ریفت ترجیح می دهند - تکفارس 
بازی سازان هدست HTC Vive را به آکولوس ریفت ترجیح می دهند - تکفارس 

بازی سازان هدست HTC Vive را به آکولوس ریفت ترجیح می دهند

علی سیف الهی
۴ شهریور ۱۳۹۵ - 12:00
بازی سازان هدست HTC Vive را به آکولوس ریفت ترجیح می دهند - تکفارس 

عصر تکنولوژی واقعیت مجازی فرا رسیده است و نبرد بین سازندگان این هدست ها بسیار وسیع گشته است. از بین دو پلتفرم اصلی این حوزه، به نظر می رسد که یکی از دیگری برتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

تصمیم برای خرید یک هدست بالا رده ی واقعیت مجازی همانقدر که به انتخاب نرم افزار ارتباط دارد، به انتخاب خود تکنولوژی نیز وابسته است. بنابراین به نظر شما کدام پلتفرم توجه بیشتری را از سوی بازی سازان به خود جلب کرده است؟ با قاطعیت می توان گفت که هدست HTC Vive دست بالا را دارد. یکی از گزارشات صنعت UBM Game Network نشان می دهد که ۴۹ درصد از توسعه دهندگان بازی های واقعیت مجازی، هدست وایو را هدف گرفته اند، در حالی که ۴۳ درصد از آن ها در حال توسعه ی نرم افزار برای آکولوس ریفت هستند. و این فاصله با عرضه ی بازی های بعدی این استدیو ها بزرگ تر خواهد شد. نزدیک به ۳۵ درصد از آن ها در حال ساخت برای وایو هستند، در حالی که ۲۳ درصد آن ها هدست ریفت را هدف گرفته اند.

این مطالعه دلیل برتری وایو را بیان نکرده است اما به نظر می رسد که تکنولوژی به کار رفته در آن دلیل این برتری باشد و نقش مهمی را ایفا کند. در حالی که هسدت آکولوس بر روی تجربه ی واقعیت مجازی در حالت نشسته با کنترلر های معمولی متمرکز گشته است (کنترلر های حرکتی این هدست تا اواخر امسال عرضه نخواهند شد)، هدست وایو از ابتدا با حسگر های حرکتی عرضه شده است. به همین خاطر شما می توانید فعالیت های بیشتری را انجام دهید. البته باید اذعان کنیم که هدست وایو هک اکنون نیز هم تجربه ی خاصی را ارائه می کند، همانند تجربه ی واقعیت مجازی بازی جنگ های ستاره ای. HTC نیز برنامه ریزی کرده است تا این هدست را به دست ستاره های تاثیر گذار یوتیوب همانند PewDiePie برساند. با این که هدست وایو از طرف بازی بازان بسیار مورد توجه است، اما آکولوس امتیازات برتری بیشتری را در اختیار دارد. چون فیسبوک تامین کننده ی نیاز هایش است و دو سال است که به صورت آزمایشی عرضه شده است.

هم اکنون نیز بدون در نظر گرفتن سخت افزار مناسب، چالش های بسیاری برای بازیسازان وجود دارد. مشکلاتی همچون هزینه ی بالای تهیه ی یک هدست واقعیت مجازی رده بالا، کمبود عناوین معروف و با کیفیت برای بازی کردن و مشکل عمده ی سرگیجه که گریبان بسیاری از مصرف کنندگان این گونه محصولات را گرفته است. تعدادی از افرادی که تجربه ی واقعیت مجازی داشته اند، پس از گرفتن سرگیجه دیگر طرف این گونه هدست ها نمی روند. همچنین تنها نیمی از سازندگان وافعیت مجازی پروژه های خود را از خودشان حمایت مالی می کنند، در حلی که بقیه ی آن ها از کمک بیرونی استفاده می کنند.

خوشبختانه موارد بسیاری برای خوش بین بودن وجود دارند. نزدیک ۹۶ درصد از بازیسازان در طی نظر سنجی گفته اند که باور دارند برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کاربران مشخصی خواهد بود. بنابراین طولی نخواهد کشید که محتواهای بسیاری برای هدست های واقعیت مجازی ساخته خواهد شد.

نظر شما درباره ی واقعیت مجازی چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.